Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 34
  1. #1

    Standaard Buizenversterker mist volume

    Beste forumleden,
    Mijn laney ironheart 60watt head mist ineens heel veel volume. Heb verschillende kabels enzo geprobeerd, maar het lijkt echt in de versterker zelf te zitten. Het lijkt alsof het vermogen ineens gehalveerd is. Weet iemand wat het probleem is. Mischien een defecte eindbuis?(ze gloeien nog wel)

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Kan van alles zijn. Ook al getest om de gitaar zonder effecten direct aan te sluiten in de amp?
    Ff idd alle buizen doormeten is niet verkeerd denk ik.

  3. #3

    Standaard

    Heb daar zelf de apparatuur helaas niet voor. De amp heeft een auto bias. Heb ook al zonder effecten geprobeerd, maar het probleem blijft. De amp maakt ook meer herrie dan normaal. Wat kan ik het best doen?(behalve naar een tech brengen, want dat vind ik te duur voor zo'n goedkope versterker

  4. #4

    Standaard

    Als je in Leiden in de buurt bent, breng hem eens langs om te repareren; dan mats ik je: geen uurloon, alléén eventuele onderdelen kosten.

    www.sgravenmade.nl

    langestraat 65, Leiden
    sgravenmade@outlook.com
    Meer informatie over mijn versterkers en mijn Pedalen en Versterker workshops: http://sgravenmade.nl/workshops/vers...uwen-workshop/

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door luuk engel Bekijk bericht
    Heb daar zelf de apparatuur helaas niet voor. De amp heeft een auto bias. Heb ook al zonder effecten geprobeerd, maar het probleem blijft. De amp maakt ook meer herrie dan normaal. Wat kan ik het best doen?(behalve naar een tech brengen, want dat vind ik te duur voor zo'n goedkope versterker
    Goedkoop??? Die head is nieuw 666 eu, dan is hij het toch waard hem naar een techneut te brengen?
    Voor en eindbuizen vervangen kost je hooguit een euro of 100-120.
    En ik lees net dat er iemand het voor bijna niks wil doen. Wat een heerlijk behulpzaam forum toch.

  6. #6

    Standaard

    Nou ja, heb m 2e hands voor 480 gekocht, en vervangen kan ik zelf, omdat hij self bias is.

  7. #7

    Standaard

    Hartstikke bedankt voor je aanbod! , of ik binnekort in de buurt ben weet ik nu niet, maar ik hou het in mijn achterhoofd.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2001
    Locatie
    Goor
    Berichten
    4.008

    Standaard

    Voor iedere gebruiker van buizen amps is het slim om een paar preamp buizen zelf in huis te hebben. Ze kunnen zo maar kapot gaan en vervangen is kinderspel.
    In huis. Fender Custom Bandmaster 3 x 10. Heerlijk hanteerbaar, nog mooiere klank.....

  9. #9

    Standaard

    Ik weet dat internet er waarschijnlijk vol mee staat, maar wat is nou de beste manier om te checken of mn buizen kapot zijn( zowel eind als voorbuizen) en ik heb geen spanningsmeter.

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door luuk engel Bekijk bericht
    Ik weet dat internet er waarschijnlijk vol mee staat, maar wat is nou de beste manier om te checken of mn buizen kapot zijn( zowel eind als voorbuizen) en ik heb geen spanningsmeter.
    Ik zie trouwens nu dat het topje van een van de preamp buizen wit is. Zegt dit iets?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top