Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7
  1. #1

    Standaard Digitech RP-1: effecten kopiëren onder de 10 pedalen?

    Beste gitaarliefhebbers!,

    Enige tijd geleden kocht ik bij mijn versterker een Digitech RP-1. Eerst werkte hij niet: alle lampjes knipperden direct rood bij het aanzetten. Nadat ik de kast open had gemaakt, viel mijn oog op de ronde batterij. Ik heb deze vervangen en voilá! Hij werkt weer 'als nieuw'!
    Ik heb ook het Engelstalige boekje erbij doorgenomen en de effecten zijn talrijk en gaaf, voor mij zijn het er teveel. Ik zou nl. graag maximaal 10 effecten uit die standaard 75 willen kopiëren naar die pedalen 0 t/m 9. Met de gebruiksaanwijzing kom ik er niet uit.
    Is er een kenner/ gebruiker die mij hier verder mee wil helpen?

    Alvast bedankt voor je reactie!

    Met vriendelijke groet,
    Bas.

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Slayer666 Bekijk bericht
    Beste gitaarliefhebbers!,

    Enige tijd geleden kocht ik bij mijn versterker een Digitech RP-1. Eerst werkte hij niet: alle lampjes knipperden direct rood bij het aanzetten. Nadat ik de kast open had gemaakt, viel mijn oog op de ronde batterij. Ik heb deze vervangen en voilá! Hij werkt weer 'als nieuw'!
    Ik heb ook het Engelstalige boekje erbij doorgenomen en de effecten zijn talrijk en gaaf, voor mij zijn het er teveel. Ik zou nl. graag maximaal 10 effecten uit die standaard 75 willen kopiëren naar die pedalen 0 t/m 9. Met de gebruiksaanwijzing kom ik er niet uit.
    Is er een kenner/ gebruiker die mij hier verder mee wil helpen?

    Alvast bedankt voor je reactie!

    Met vriendelijke groet,
    Bas.
    Volgens mijn herinnering was het bij de RP-1 (heb er ooit een gehad en gebruikt, jaren 90 vorige eeuw) al zo dat je hem kon gebruiken om volledige patches te switchen, maar ook om effecten apart aan het uit te zetten. Maar die Mode moet je dan wel aanzetten. Ik denk dat hij standaard staat in patch-switching mode. De andere mod heet misschien manual mode?
    Weet niet of je dan 10 effecten aan en uit kan zetten. Vijf ligt misschien meer voor de hand.

    Zoek maar eens op manual mode oid. Mocht het niet lukken, wil ik er nog weleens induiken.
    Laat maar weten.

  3. #3

    Standaard

    Store en select patch nummer van je keuze(1 tot 75) ?

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Hier staat de complete handleiding van de RP-1:

    https://www.manualslib.com/manual/38...tech-Rp-1.html

    Succes !

  5. #5

    Standaard

    Ik heb even in de manual gekeken (dank je Arjan). Het dichtst bij je doel kom je door te kiezen door 5patch mode. In die mode kun je met de vijf onderste switches 5 patches kiezen en met de vijf bovenste switches kun je dan per patch effecten apart aan en uit zetten.
    Ik moet zeggen dat ik het fijne van dit soort multi-effecten juist vind dat je niet meer hoeft te tapdancen, maar juist simpelweg in eén keer je hele geluid veranderen met één druk op de knop. Individueel aan en uit zetten van effecten vind ik dan niet zo interessant. Maar in die 5patch mode vind je misschien de ideale combinatie.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Nahja je kunt ook per patch programmeren hoe de effecten in de bovenste rij ingesteld staan. Dus bijv. patch 1 heeft een andere delay instelling dan patch 2. Ik heb die mogelijkheid bij mijn Midimate overigens nooit aangezet..... luiheid is de drijvende factor

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 februari 2008
    Locatie
    Alkmaar
    Berichten
    116

    Standaard

    Maxdb heeft gelijk. Zo kun je kopietjes maken van patches. Leuk om weer eens over de rp1 te vernemen. Ik heb 'm nog steeds. Mijn zoon gebruikt 'm nu. Ik heb indertijd een mailinglijst onderhouden van rp1 gebruikers en dat was heel leerzaam. Ook geprobeerd om bij digitech het midi patch formaat los te weken maar het gerucht ging dat de programmeur was vertrokken zonder dat te documenteren. Ik heb zelf een poging gedaan en was een heel eind gekomen. Het was anders dan de gsp21 rek broertje van de rp1.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top