Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 10
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2007
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    1.497

    Standaard Help eerste basgitaar finale keuze dano longhorn vs dano 56 vs squier cv precision 70

    Beste forumleden,
    Eerst en vooral hoop ik dat ik niemand op de zenuwen werk met mijn topics die ik de laatste tijd geopend heb.

    Ben als gitarist op zoek naar een bas voor wat hobby opnamen (muziek oude rock (n' rol)l, surf, rock , blues)
    Budget : 500 eur.
    Heb niet zo'n goede rug dus stabiele bas in zithouding en licht instrument geniet de voorkeur

    Heb de laatste tijd wat basjes vastgepakt in de winkel en daar tot vervelens toe I' m tore dorwn lijntje op gespeeld ( louter akoestisch met plectrum).
    Nu blijven er nog 3 kanshebbers over :
    1) Dano 56 :
    -shortscale
    -licht gewicht
    - stabiel in zithouding
    2) Dano longhorn 58 ( niet in winkel kunnen testen)
    Voordeel : hals is zeer diep in body en steekt niet ver uit zodat je min of meer in gitarist houding kan spelen.
    Licht en stabiel.
    Anderzijds : dano is dano met eigen charmante (?) onhebbelijkheden en toch niet meer echt goedkoop.
    De verrassing :
    3) Squier cv precision 70 :
    Enige longscale die voor mij toch confortabel leek.
    Relatief licht
    Goede afwerking.
    Prijs/kwaliteit-verhouding lijkt mij als leek toch beter dan danelectro ("echt hout", eventueel makkelijk te upgraden ).
    Perfecte afwerking.Krijgt goede reviews
    Anderzijds is dit natuurlijk een budgetmodel van een hoger model, terwijl de dano's een eigen "smoel" hebben.

    Hebben jullie een advies/ voorkeur voir 1 van deze drie ?
    Hoop dat jullie nog een keer wilken reageren.

    Mvg,

    Denis

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    tja alledrie goed, zeker ook die squier.
    shortscale gaat wat dieper, maar ook plomper, minder sustain en boventonen. voor rootsmuziek tof, maar voor opnames is een longscale beter handelbaar.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2007
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    1.497

    Standaard

    Die squier heeft een metalen plaat boven de brug. Als ik daar wat dempmateriaal in zou duwen-zoals oorspronkelijk echt gedzzn werd- heb ik dat effect dan ook indien nodig (??).

  4. #4

    Standaard

    Absoluut die Precision. Niks mis met die Dano's, maar het zijn toch meer niche/fun instrumenten. Als het doel opnemen is dan is een P in mijn ogen onverslaanbaar. Vaak probeer ik meerdere bassen bij opnames en in de meeste gevallen kom ik toch bij m'n Squier P uit (is wel een oudje uit de JV serie). Maar die CV is ook gewoon een goeie. Je kunt een hoop kanten uit met dat ene element, zeer breed inzetbare instrumenten.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Heb je toevallig al eens zo'n Sire / Marcus miller bas getest?
    Als je precisions en jassen te "lomp" vind dan vind je die Sires ook niks, maar wat een goede bassen voor weinig!

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2007
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    1.497

    Standaard

    Ja die heb ik al eens getest. Inderdaad mooie instrumenten en licht van gewicht. Goeie tip !
    Die squier kan ik echter aankopen bij mijn "vaste gitaarwinkel" waar ik zeker weet dat ik altijd vlot ondersteuning, een afstelbeurt kan krijgen en dus 100 % vertrouwen in heb. Zeker voor een bas -waar ik niet veel van ken- weegt dat voor mij sterk door.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2007
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    1.497

    Standaard

    Bovendien wat mij in de precision bas aanspreekt : de eenvoud. Volume, toon en 1 element. Voor een bass-beginner lijkt me de eenvoud niet slecht.

  8. #8

    Standaard

    +1 voor de squier, prijs/kwaliteit verhouding top. Als je hem tenminste lekker vind spelen!

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2007
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    1.497

    Standaard

    Heb zonet ern mailtje gestuurd om hem te reserveren.
    Bedankt voor jullie adviezen.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2007
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    1.497

    Standaard

    Heb inmiddels de basgitaar in huis. Gisteren voor de eerste keer wat geoefend met m'n truefire cursus.

    Eerste indruk : erg leuk.
    Ervaar wel echt dat toon in de vingers zit !

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top