Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 20

Threaded View

  1. #1

    Standaard Taylor V-bracing sustain test

    Jamie Dickson (Guitarist Magazine) plaatste gisteren de eerste A/B vergelijking van Taylor's X-bracing versus V-bracing op JijBuis. Zie hier:

    .

    Aan de hand van de audio van deze clip heb ik eens de sustain vergeleken van de drie gitaren: een Taylor 914ce X-braced, 914ce V-braced en K14ce V-braced.

    Ik heb daarvoor 8 seconde clipjes gebruikt van Jamie's video, steeds van hetzelfde akkoord tijdens het uitklinken (op 6:11, 6:38 en 7:08). Alle clipjes begonnen steeds op hetzelfde moment en zijn genormaliseerd op hetzelfde beginvolume. Vervolgens heb ik twee keer een mix gemaakt:

    1. X-braced 914 links, V-braced 914 rechts, en
    2. X-braced 914 links, V-braced K14 rechts.

    Door vervolgens simpelweg naar de stereo-volume indicator te kijken, kun je direct zien welke gitaar een langere sustain heeft.

    Nu weten we inmiddels dat Taylor claimt dat V-bracing de sustain verlengt. Wie schetste dus mijn verbazing: de X-braced 914 heeft een betere sustain dan de V-braced 914! Bij de K14 maakte het amper wat uit, misschien dat de K14 heel iets langere sustain heeft, maar dat kom dan duidelijk niet door de V-bracing.

    Zo zie je maar weer... Grappig te zien dat er desondanks vele reviewers lopen te jubelen dat de sustain van V-braced gitaren zo lang is... ;-)

    .
    Laatst gewijzigd door Picker; 28 februari 2018 om 00:09

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top