Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 7 van 7 EersteEerste ... 567
Weergegeven resultaten: 61 t/m 65 van 65
  1. #61
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 maart 2008
    Locatie
    Delft
    Berichten
    1.378

    Standaard

    Ik denk eigenlijk dat het ontwerp nu wel af is en dat ik binnenkort de onderdelen kan gaan bestellen. Een nmos voor deze toepassing is gewoon echt niet handig omdat de gate driver buiten de B+ moet kunnen komen. En die duty cycle naar 100% kunnen laten gaan vind ik wel belangrijk, want je wilt hem ook gewoon helemaal open kunnen zetten. Zal binnenkort voor het publiek het schema posten van het uiteindelijke ontwerp. Alle problemen zijn nu prima opgelost. Duty loopt mooi van 0 tot 1, stroompieken zijn beperkt en ontkoppeld, en de voeding van de regelaar is ook prima, met zo'n 5 Watt aan warmteverlies.

  2. #62
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Nou, ik ben nog niet echt tevreden hoor maar het is jouw ontwerp en het staat je vrij om te maken wat je wil. De volle B+ ga je nooit halen zolang die stopper van 22 er inzit. Zeker als je wat stroom gaat trekken berlies ik daar veel volten. Ben de regeling nu aan het aanpassen maar moet ook een keer eten hoor. Houtkacheltje net aangemaakt dus kruikp weer achter de pc. Net zolang tot het naar me zin is. Moet een universeel blokje worden.

    Over blokje gesproken. Jij had de angst voor straling al uitgesproken en idd, we staan hier 500V @ 50kHz op te wekken. Waarschijnlijk is het noodzakelijk om hem helemaal in te blikken. Draadje naar buiten via spoeltje enzo.

  3. #63
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 maart 2008
    Locatie
    Delft
    Berichten
    1.378

    Standaard

    Hoezo ga je de volle B+ nooit halen met een 22 Ohm stopper? Zodra de gate open staat trekt ie geen stroom meer, is puur capacitief. [edit: Oh, je bedoelt de stopper vlak voor de uitgang? Ik dacht dat je de gatestoppers bedoelde. Ja daar verlies je wel een paar volt over. Al vraag ik me af of die stoppers wel nodig zijn. Net als de gatestoppers.]

    De hele mikmak gaat in een alu Hammond kastje. Blokgolf 70 kHz 500V is niet niks.

    Met houtkachel bedoel je een labvoeding met EL509 regelaar? Lekker warm bij je voeten.

    Laatst gewijzigd door fredjuh; 22 maart 2018 om 23:21

  4. #64
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fredjuh Bekijk bericht
    Met houtkachel bedoel je een labvoeding met EL509 regelaar? Lekker warm bij je voeten.
    Haha nee hoor, echte blokken, echt feux.

    Maar ff over die stopper, hij ging echt wel oscilleren zonder die 22 ohm. Ben nu met een feedback bezig en heb de hele zaal werkend maar ook hier kom ik maar tot 480. Mooie is wel dat als de voeding zakt of stijgt de feedback dit gelijk corrigeerd dus stabiele uitgang zonder slingeren. Maar tis weer tijd voor mijn mandje, morgen meer . . . . .
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  5. #65
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 maart 2008
    Locatie
    Delft
    Berichten
    1.378

    Standaard

    Gesloten lus vs. open lus, interessante ontwerpafweging. Volgens het boekje is gesloten lus natuurlijk veel beter, dan kun je bovendien van talloze converter IC's gebruik maken.

    Maar ja, dit is geen labvoeding maar een gitaarversterker. Anders was de keuze voor gesloten lus imo een no-brainer geweest.

    Ik zit nog even te denken, aan het eind van de rit gaat het er natuurlijk om dat je kunt schakelen tussen clean en overdrive bij een instelbaar volume, dat is het hele punt van de VVR. Dus je zou het prima kunnen inrichten als een schakeloptie tussen 0 - 80% en 100%. Als het ware een clean kanaal en een overdrive kanaal. Dan heb je geen last meer van het feit dat de meeste buck circuits niet boven de 80% kunnen komen, omdat je gewoon met een schakelaar de mosfet kunt bypassen.

    Had dit 3 weken terug ook voorzichtig geopperd maar realiseerde me toen minder hoeveel makkelijker het dan wordt.

    Deze variant zou dan opgebouwd kunnen worden met:
    IR2184 gate driver
    STP4NK60ZF nmos
    LR8N3 12V voeding regelaar

    Zit nog ff te kijken naar een pwm regelaar die weinig stroom verbruikt.
    Laatst gewijzigd door fredjuh; 23 maart 2018 om 02:14

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top