Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 7 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 65
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Dat vermogen op een lineaire manier wegwerken is niet handig. Met een mosfet in combinatie met een chopper op 50kHz kun je leuke dingen doen dmv pulsbreedte regeling. Ben daar toevallig ook mee aan het freubelen. Het idee dat je dat hoort is klinklare onzin. Goed afschermen en filteren geeft een mooie vlakke en zo goed als verliesvrije regeling.

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 maart 2008
    Locatie
    Delft
    Berichten
    1.378

    Standaard

    Goed idee! Dit project wordt steeds ambitieuzer... Ik heb onlangs met hetzelfde zitten simuleren maar dan op 12 Volt, voor een zuinige LED-dimmer + bescherming op een accu. Bescherming voor overspanning is hier gelukkig niet nodig. Het lijkt mij het makkelijkst om de pulsbreedte te regelen en niet de spanning met een FB lus want dan kun je makkelijker van 0% tot 100% duty cycle regelen en het circuit is simpeler.
    Laatst gewijzigd door fredjuh; 3 maart 2018 om 13:53

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    En het mooiste is dat op zo'n hoge frequentie kleine capjes volstaan en met een klein spoeltje filter je de rotzooi er uit.

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 maart 2008
    Locatie
    Delft
    Berichten
    1.378

    Standaard

    Dan heb ik trouwens wel een 600 Volt P-kanaal mosfet nodig... Niet onmogelijk hoor maar zeker niet gangbaar.

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2015
    Berichten
    5.053

    Standaard

    Leuke discussie, inhoudelijk eufemistisch gesteld uitdagend, echter de expertise die er uit spreekt maakt het lezen van dit draadje zeer de moeite waard.
    Mijn projectje voor volgende week; gelijkstroomvoeding zonder regelaar voor de gloei van de voorversterker van m'n AC30. Een B80R brugcel plus 4700uF capaciteit voor drie ECC83's. Mocht ie te hoog uitkomen frut ik er een vierde bij, komt misschien in de toekomst van pas. Of zou het slimmer zijn de spanning te verdubbelen en een spanningsregelaar te gebruiken? Excuus voor dit zijspoor, kan het topic dat erover ging niet meer vinden.

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fredjuh Bekijk bericht
    Dan heb ik trouwens wel een 600 Volt P-kanaal mosfet nodig... Niet onmogelijk hoor maar zeker niet gangbaar.
    Dat zullen we dan nog wel eens zien whahaha.

    Je kan gelijk hebben hoor maar er gaan meer wegen naar rome. Een 600VPchannel moet er toch wel zijn maar de Pchannels zijn dun gezaaid. Hoger dan 500V ben ik nog niet tegen gekomen.
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 maart 2008
    Locatie
    Delft
    Berichten
    1.378

    Standaard

    Ik denk niet dat je daarmee het gewenste resultaat behaalt. DC gloeispanning kan 50 Hz brom vanuit V1 oplossen, maar het kan ook storing toevoegen door de gelijkrichter. Bovendien belast een gelijkrichter de trafo bijna 2x zo sterk. Als je zeker weet dat je last hebt van gloeibrom in een AC30 heb je denk ik een foutief buisje. Op http://www.valvewizard.co.uk/heater.html staat het allemaal netjes uitgelegd.

    Wat betreft die 500 Volt buck converter, het is allemaal best ingewikkeld. Heb nu eindelijk wel wat driver IC's en application notes gevonden maar ik betwijfel of het de moeite waard is, en of je het echt storingsvrij krijgt.

    De drivers die ik gevonden heb zijn IX2113, UCC27714, BS2101F.

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2015
    Berichten
    5.053

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fredjuh Bekijk bericht
    Ik denk niet dat je daarmee het gewenste resultaat behaalt. DC gloeispanning kan 50 Hz brom vanuit V1 oplossen, maar het kan ook storing toevoegen door de gelijkrichter. Bovendien belast een gelijkrichter de trafo bijna 2x zo sterk. Als je zeker weet dat je last hebt van gloeibrom in een AC30 heb je denk ik een foutief buisje. Op http://www.valvewizard.co.uk/heater.html staat het allemaal netjes uitgelegd.......
    Bedankt. De trafo moet dat wel kunnen hebben, zitten nu drie van de zes buisjes in. Maakt de kwaliteit van de buis wat minder kritisch hoop ik.

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tmms Bekijk bericht
    Bedankt. De trafo moet dat wel kunnen hebben, zitten nu drie van de zes buisjes in. Maakt de kwaliteit van de buis wat minder kritisch hoop ik.
    tmms, je moet gewoon van je fouten leren en niet eerder vooruit denken voor je eerste probleem is opgelost. Je vraagt op het forum om advies en begint dan over allerlei modificatie's die je ook wel goed lijken. Ik ben de laatste die je niet wil helpen maar op deze manier verliezen we de aandacht, dat merk je ook in je AC30 topic. Dus.....spring niet van de hak op de tak, los eerst je (brom) probleem op en ga dan verder met experimenteren. Ga je er van alles bij maken omdat dit op het fabeltjesnet als zijnde waardevol wordt aanbevolen dan ga je de boot missen en blijft hij voor eeuwig brommen.
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fredjuh Bekijk bericht
    Wat betreft die 500 Volt buck converter, het is allemaal best ingewikkeld. Heb nu eindelijk wel wat driver IC's en application notes gevonden maar ik betwijfel of het de moeite waard is, en of je het echt storingsvrij krijgt.

    De drivers die ik gevonden heb zijn IX2113, UCC27714, BS2101F.
    Hier alvast een Pch 600V 10A .... IXTR16P60P

    Plastic huis dus geen geklungel met mica plaatjes en plastic busjes.
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top