Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 10
  1. #1

    Standaard Unity Village bandversie repetitieopname

    Unity Village van Pat Metheny, bandversie, opgenomen tijdens tweede repetitie met nieuwe bassist.

    https://www.youtube.com/watch?v=_0weOqWA4mU
    Laatst gewijzigd door Harald; 26 februari 2018 om 16:09

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.020

    Standaard

    Niet verkeerd voor een nieuw bandlid. Klinkt best goed. Moeilijk te zien maar klinkt als fretloos. Hoe heb je opgenomen? Leuke oefenruimte, gymzaaltje van de plaatselijke basisschool?

  3. #3
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Klinkt mooi! Wel die plectrums liever met zo een plak systeem aan een microfoonstandaard laten hangen in plaats van in je mond houden. Dat staat beter.

  4. #4

    Standaard

    Thanks! Microfoonstandaard? We spelen instrumentaal. En plectrum palmen snap ik het nut niet van. Ik ken geen enkele methode die niet op zijn minst één vinger ontrekt aan het tokkelwerk. En in alle gevallen vervolgens extra spanningen in je hand introduceert. Als ik tokkel wil ik alle vingers kunnen gebruiken. En zogauw ik één vinger echt moet missen om dat plectrum ergens op zijn plek te houden kan ik net zo goed hybrid spelen. Als ik dingen had willen palmen was ik wel gaan goochelen. Lijm aan mijn plectrum vind ik ook geen goed idee.

    @Pasqual: over de opname, zie deze topic: http://www.gitaarnet.nl/forum/showth...ames&p=3357974

    Tot nu toe alleen een paar zeer ruwe mixen gemaakt, zonder EQ, compressie of opschonen. Alleen een beetje galm op drums, bas, en sax. Sax opgenomen met een clip on microfoon, gitaar rechtstreeks vanuit de POD, en bas via DI van de Hartke versterker. Drums via glyn jones methode, met een extreem el cheapo microfoon in de bassdrum, en een Shure SM57 voor de snare.
    Zoals onze suikertante (Dagobert Duck gedrag, maar niet dat soort rijkdom. Evengoed indertijd een leuk bedrag op de bankrekening... Maar goed, na wat geruzie om de erfenis, en wat de belastingdienst daar nog van inpikt zal dat ook na een keer uit eten, en misschien een dagje Fantasialand op geweest zijn indertijd.) Recap, zoals onze suikertante zei "we moeten roeien met de riemen die we hebben." Het is een 8 sporen opname op een Zoom R16. Eerste opnamepogingen met dat ding. En qua mixen ook niet echt ervaring met dit soort opnames nog.

    Schooltje klopt wel, was oorspronkelijk gebouwd door lokale progressieve adel, als schooltje voor de kinderen op het landgoed hier. Nu niet meer als school in gebruik. Mijn vrouw heeft daar haar bedrijf. Ze geven o.a. therapie aan kinderen. In ieder geval een lekker ruim lokaaltje om te repeteren,met een aangename akoestiek. Beter dan één of ander klein hok in een oefenruimtecentrum. En voor mij om de hoek. Is ook wel fijn. Enige nadeel is dat je alles zelf moet meenemen.
    Laatst gewijzigd door Harald; 26 februari 2018 om 19:40

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Mooi gespeeld man...!!

    Nahja, jullie allemaal. Mooi dynamisch gespeeld met goede sounds (op de cymbals na en de sax is wat onzuiver soms). Heb het ook altijd een heerlijk nummer gevonden.

  6. #6

    Standaard

    Dank je! Ging me ook om de sounds... wat is er met de cymbals?

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Harald Bekijk bericht
    Dank je! Ging me ook om de sounds... wat is er met de cymbals?
    Die komen niet lekker door, ze klinken wat scherp en hard, tenminste hier bij mij dan en op redelijke speakers (Behringer B2031).

    Detune van een SPX op jouw gitaar?

  8. #8

    Standaard

    Zal nog eens naar de bekkens luisteren. Was mij niet opgevallen op mijn speakers hier, goedkoop computersetje boven en hoofdtelefoon. Ook vanaf Youtube niet. Maar goed, mijn oren zijn net zo oud als ik...

    Gitaarsound komt rechtstreeks uit de POD. Zit delay, galm en chorus op. Volumepedaal Pod stuurt de gain van de versterker aan. Die Amadd9 akkoorden zijn soms wat link, met die open B snaar tegen een C op de G snaar.

    Vergeleken met de audio van de videocamera is het al een enorme verbetering. We hebben een tijd geleden wel bij een repetitie een opname van Chameleon gemaakt met zo'n Tascam ding die ook behoorlijk goed klinkt. Het kan meezitten, met een eenvoudige stereo-opname. Maar dit is wel rustiger om naar te luisteren. Nadeel (en voordeel) is dat je kleine oneffenheden ook veel beter hoort. En de saxofonist maakt graag gebruik van de ruimte om rond te lopen tijdens het spelen. Dan valt zo'n solo weg doordat hij achter de stereomicrofoon van die Tascam loopt... Dat probleem is zo ook opgelost.
    Laatst gewijzigd door Harald; 26 februari 2018 om 21:26

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik was echt verbaasd over de opnamekwaliteit van zo'n Tascam stereo ding dat gewoon op een Leslie kast lag. Dat zijn de repetitie opnames op mijn Soundcloud (waarvan ik weet dat het niks is, om mensen voor te zijn).

    Nahja zeg, ik had echt het idee dat je een SPX voor je gitaar gebruikte. Top dat dit dan met zo'n POD kan..!!
    Ik kan je trouwens een Superlux HD681 aanraden, een zeer goedkope (ca 20 EUR) en prima klinkende koptelefoon.

  10. #10

    Standaard

    Bugger, kan het niet veranderen in de beginpost. Nog een kleine wijziging in de audio.

    Hoop dat de bekkens hier wat beter in balans zijn.

    Deze versie luisteren, de oude vervalt.

    https://www.youtube.com/watch?v=tv3UxJaQbRU

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top