Hoi Forumleden,

Na bijna een jaar lurken vind ik het toch tijd mijzelf even voor te stellen (wel zo beleefd toch?). Niet zozeer om fanatiek te gaan reageren, maar vooral omdat de gebruikersnaam onderaan zichtbaar is, en het leuk is om te (kunnen) weten wie ongeveer achter die naam schuilgaat.


Mijn naam is Willem, ben de eerste halve eeuw zonder gitaar doorgekomen (alhoewel ik de afgelopen 20-25 jaar wel eens stiekem naar gitaren heb gekeken).Ongeveer 1.5 jaar geleden toch eindelijk een gitaar gekocht en na een paar maanden youtube kijken en proberen ben ik ruim 1 jaar geleden toch maar begonnen met gitaarles. Ik speel akoestische gitaar voor mezelf(en mijn lieve geduldige vrouw mag het ook aanhoren) en het ideaalbeeld is om over 3-4 jaar op een veranda te zitten met een goed glas whiskey naast me en een gitaar in de hand en dan gewoon genieten van het moment.

Ik ben tot de ontdekking gekomen dat, als je per dag met moeite 30-40 minuten kunt vinden om te oefenen, het best lastig is om gitaar te leren spelen,en heb des te meer bewondering gekregen voor een goede gitarist, maar de aanhouder wint, het geeft plezier en ontspanning, dus is het een kwestie van volhouden en dan kom ik vanzelf wel op een voor mij acceptabel nivo.

Qua muziekstijl richt ik me vooral op "middle of the road, country, en wellicht straks wat blues en evergreens. Ik speel staalsnarig western, maar zit nu toch ook te kijken naar een nylonsnarige gitaar voor "erbij" . Dit vooral vanwege mijn dikke vingers waardoor bijvoorbeeld een A nog altijd niet lekker klinkt.


Dus mochten jullie de gebruiker wjg49 online zien, of zelfs misschien een keer een post of reactie van hem zien, dan hebben jullie hopelijk nu een iets wat beter beeld van de persoon achter de Nick.

Hartelijke groet aan jullie allen,

Willem