Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 12

Discussie: Plate spanning

  1. #1

    Standaard Plate spanning

    ik heb een Marshall Master Model 50 Watt MK2 Lead.
    IK heb een plate spanning van de EL34 van 337 volt , dat is volgens mij aan de lage kant , want bij een bias instelling kom je dan op ca 51 ma/mv , normaal zit dit tussen de 35- 38 mv.
    De B+ moet toch hoger zijn dan de 337 volt/dc.

  2. #2

    Standaard

    Is aan de lage kant. Wat is de gloeispanning? Moet 6,3volt AC zijn.

  3. #3

    Standaard

    Hallo Gloeidraad

    De gloeispanning op V1 = 5.8 v/ac.
    De netspanning selector staat op 240 Volt.

  4. #4

    Standaard

    Is wat laag, je kan de selector dan beter een standje lager zetten naar 230volt, maar die zal er wel niet opzitten. Dan wordt het 220volt. De gloeispanning wordt meestal +/_ 5procent opgegeven. Dus met 5,8volt zit je daar onder. Ik zou hem even op 220volt zetten en kijken wat de spanningen dan zijn. Anodespanning zou iets van 380/420dc moeten zijn. Wel even de bias kouder zetten

  5. #5

    Standaard

    Heb netspanning verlaagt naar 220Volt.
    De gloeispanning is nu 6.1 Volt/AC.
    De Plate spanning is nu 348 VOLT.
    Dat is nog altijd aan de lage kant , kan het aan de oude bekerelco's liggen.

  6. #6

    Standaard

    Je moet eerst ff de gloeispanning goed hebben, dat is de makkelijkste referentie. De hoogspanning ff op standby laten en nog eens de gloeispanning meten. Dus alleen gloeispanning.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Kijk eerst eens naar je netspanning en zoek dan pas verder. Normaal is dat 230 maar het lijkt er op dat je de 220 niet eens haalt.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cluseau Bekijk bericht
    Kijk eerst eens naar je netspanning en zoek dan pas verder. Normaal is dat 230 maar het lijkt er op dat je de 220 niet eens haalt.
    Ervan uitgaande dat dat gecheckt is Maar je moet nooit iets aannemen hè.

  9. #9

    Standaard

    Ik heb ontdekt dat het aan de Standby Switch ligt , de ene helft wordt niet door geschakeld , zo dat er maar 2 Dioden spanning krijgen.

  10. #10

    Standaard

    Ok, mooi dat je wat gevonden hebt. Als je de schakelaar toch gaat vervangen moet je meteen even kijken of de bias aansluiting aan de trafokant is aangesloten, zodat er altijd biasspanning is. Maar wat is de netspanning nu?
    Laatst gewijzigd door gloeidraad; 25 februari 2018 om 14:26

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top