Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4
  1. #1

    Standaard Gevraagd: Elektronisch schema van de ARIA LOCO model 4318b Bass AMP

    Ooit van een vriend van deze basversterker gekregen ter aanvulling op het elektronische drumstel van mijn zoon. Hij stapte al snel over op een echte Sonor en ik kon de basversterker, die allerlei kuren had, niet zomaar wegdoen. Er zit een goed geluid in, dankzij de fraaie 35 cm luidspreker.
    Helaas bleek de versterker instabiel, hij oscilleerde als je aan de toonregeling draaide of alleen maar aanraakte. Verder kraakten de ingangspluggen. Goed schoonmaken van de potmeters en schakelaars met contactreiniger verhielp de oscillatie en de vervanging van de plugchassisdelen was de remedie tegen het gekraak van de aansluitkabel.

    Echter er staat nog een gelijkspanning over de toonregel potmeters en schakelaars, die niet verdween, nadat ik alle elco's in de voorversterker had vervangen. Dit veroorzaakt zacht gekraak in het geluid, als je er aan draait.
    Ik heb het schema nodig om te zien, wat de oorzaak zou kunnen zijn van die, kleine, gelijkspanning over de toonregelaars.

    Wie kan mij helpen aan het schema van de elektronica in de ARIA LOCO Model 4381B?
    https://m.facebook.com/photo.php?fbi...0151&source=48[/QUOTE]




    Sent from my iPhone using Tapatalk

  2. #2

    Standaard

    Ik ga je, nadat ik je crosspost in "Basgitaren" maar heb verwijderd, weinig kans geven Paul. Je hebt de obvious zaken al aangepakt. Nu zit je omhoog voor een schema van een jaren 70 (vroeg 80) Japans apparaat. Uit eigen ervaring is dat een geval "of het zwerft al online of je kunt het vergeten". Uit Japan kwam in die tijd maar summier info naar buiten en daarnaast was Aria een paraplumerk waar meerdere fabrikanten spullen voor maakten. Je beste kans bestaat, en ja da's kut, uit het zelf uittekenen van dat schema. Goeie kans dat je dan de fout ook wel te pakken hebt. En anders zijn er hier genoeg behulpzame handen om je verder te helpen.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Voor dat klusje heb je toch geen schema nodig. Volg gewoon de spanning op de potmeter tot de eerste de beste cap die je tegen komt.
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2008
    Locatie
    Heemskerk
    Berichten
    4.849

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cluseau Bekijk bericht
    Voor dat klusje heb je toch geen schema nodig. Volg gewoon de spanning op de potmeter tot de eerste de beste cap die je tegen komt.
    Veel voorkomend probleem met die "vintage Japanese caps"...
    Nico


 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top