Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 15
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard Namaak Shure 55SH Series II?

    Ik plaats 'm in recording, omdat hier volgens mij de meeste kennis aangaande microfoons zit.

    Twee jaar geleden voor €100 een Shure 55SH series II van marktplaats gekocht. Stiekem altijd al de angst en het vermoeden gehad dat die nep zou zijn. Gister van Bax een tweede gekocht en de verschillen zijn opmerkelijk:
    - heel andere verpakking
    - brushed metal vs glimmend chroom behuizing
    - andere microfooncapsules
    - verschillende belettering
    - verschillende schroefjes
    en nog veel meer details.

    Verschillen in klank zijn er ook: de vermoedelijke namaak klinkt helemaal niet slecht maar de output is veel hotter waardoor die erg gevoelig is voor plop-sounds en het proximity effect is heel sterk.

    Er is op het web veel te vinden over namaak SM57's en SM58's maar weinig tot niets over de 55SH, dus ik twijfel of Shure misschien in de loop der jaren de 55SH series II lichtelijk gewijzgd heeft?

    Maar ik ben bang dat ik er twee jaar geleden in gestonken ben en inderdaad een fake heb gekocht (mogelijk dat de verkoper het zelf niet eens wist), het lijkt me niet dat Shure de specs dusdanig gewijzigd kan hebben.

    Nou ja, oordeel zelf:



















    Laatst gewijzigd door Little Jay; 22 februari 2018 om 21:03
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Niemand die een zinnig woord hierover kan zeggen? Iemand met een 55SH series II ter vergelijking misschien?
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  3. #3

    Standaard

    Ik zou deze vraag op een Engels recording forum stellen, veel meer collectieve kennis.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Ok goeie, ga ik maar eens doen.
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.387

    Standaard

    Dat de verdachte microfoon veel harder klinkt is geen goed teken vermoed ik, dat is bij namaak sm58's ook zo omdat er domweg een deel van de elektronica weggelaten is.

    Ik zou het voor dit model verder zo niet weten. Succes ermee!

    Verstuurd vanaf mijn HUAWEI GRA-L09 met Tapatalk
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Thanks Rinze, dat vermoeden had ik ook al. Het is op zich best een leuke microfoon die in ieder geval goed oogt en zeker niet slecht klinkt (een stuk beter bijvoorbeeld dan een Stagg-model 50ies mic die ik ook al nog wel eens gebruik), maar dan is €100 euro wel een stevige prijs voor een neppert natuurlijk...

    Tsja, de originele wordt voor de zangeres en de neppert dan maar voor mijn achtergrond zang ;-)

    Leergeld zullen we maar zeggen!
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Ik heb zelf op dit moment de beschikking over een imitatie sm 58, en die klinkt juist zachter dan de de echte...... Het is niet fair dit te verkopen mijn inziens, en als diegene het wist die het je verkocht vind ik dat schandalig. Wellicht zoals je zei, wist diegene het niet.

    Kopen bij een gerenommeerd bedrijf kan helpen de neppers buiten de deur te houden.

  8. #8

    Standaard

    waar je bij chinese goedkope nepperts mee moet uitkijken is dat sommigen niet een gebalanceerde uitgang op de XLR hebben maar een helft naar de nulpin leggen.

    Als je dan fantoomvoeding per ongeluk op dat kanaal aan hebt staan fikt die uit....

    Dat is erg veel van die A&H mixwizzards overkomen...
    te koop: westone pantera en ibanez artfield AFD-40

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Ik wist natuurlijk van de SM57s en -58s die rondgaan, maar over fake 55SHs staat eigenlijk niets op internet.....

    Tsja, ik ben er in gestonken..... grappig genoeg ook pas na een jaar uitgevonden dat ‘ie nep was......
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  10. #10
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.679

    Standaard

    Je moet ff gaan zoeken op gearslutz naar fake shure mics.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top