Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 17 van 17
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    De edge 3 schijnt trouwens een stuk minder te zijn als ik het zo lees of is dat snobistische onxin?

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik vond die Ibanez tremolo's altijd kut. Gegoten van Dinky Toy aluminium.

  3. #13

    Standaard

    Niet alles over één kam scheren hè. De vroege edge tremolo's waren prima. Later werden ze inderdaad gemaakt van pisbakkenstaal.
    Duesenberg Double Cat 12-string, Duesenberg Fullerton TV, Gibson LP Classic DC, Gibson ES 339, Fender Am Special Strat, Fender TL52 VNT Tele MIJ, Ibanez 540R, Danelectro Longhorn Baritone & Baby Sitar, Eastman AR910CE, Aristides 020. Te koop: Aristides 070, Fernandes Revolver + Sustainer, Gitane DG-560, Alhambra 3C CW E1, Taylor 522e 12-fret

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Ik heb zo’n ouwe edge met zon dikke wigvorm. Die mag dus wel?

  5. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Napoje Bekijk bericht
    Ik heb zo’n ouwe edge met zon dikke wigvorm. Die mag dus wel?
    De 'wiggen' (Edge en LoPro Edge) worden inderdaad als de beste gezien door de snobs. Ook door mensen met verstand van zaken trouwens . Ze worden door Gotoh gemaakt, die zelf ook onder licentie Floyd Roses maken. De latere Edges (Edge 2 maar vooral de TRS serie) zijn plat van de zijkant en zijn een beetje je run of the mill imitatie Floyd Roses. Stemvastheid en kwaliteit houdt te wensen over.De Edge IIIs hebben de naam van slap staal te zijn en daarom snel te slijten. Edge Pros zaten op de duurdere gitaren in de Edge III periode, en die waren in principe prima. Grootste verschil is dat ze in tegenstelling tot de oude Edges (Edge en LoPro Edge, de twee bruggen zijn grotendeels identiek) geen locking studs hebben.Hoe veel er echt waar van is weet ik niet, maar ik kan uit ervaring zeggen dat de oude Edge extreem stemvast is. Een vriend van me had een Edge III en die had er veel stemproblemen mee na een paar jaar.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Blend Bekijk bericht
    Ik zou 'm uit het raam flikkeren en er zelf achteraan springen.

  6. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Ik vond die Ibanez tremolo's altijd kut. Gegoten van Dinky Toy aluminium.
    Klassiek gevalletje goed onderbouwde commentaar! Ga vooral zo door! Worden we echt wijzer van!
    Heb je misschien wat meer verhaal bij deze "altijd" ervaringen waar je leven klaarblijkelijk meer gevuld was? Of moest je gewoon nodig even wat roepen?
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  7. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Terminus Bekijk bericht
    De 'wiggen' (Edge en LoPro Edge) worden inderdaad als de beste gezien door de snobs. Ook door mensen met verstand van zaken trouwens . Ze worden door Gotoh gemaakt, die zelf ook onder licentie Floyd Roses maken. De latere Edges (Edge 2 maar vooral de TRS serie) zijn plat van de zijkant en zijn een beetje je run of the mill imitatie Floyd Roses. Stemvastheid en kwaliteit houdt te wensen over.De Edge IIIs hebben de naam van slap staal te zijn en daarom snel te slijten. Edge Pros zaten op de duurdere gitaren in de Edge III periode, en die waren in principe prima. Grootste verschil is dat ze in tegenstelling tot de oude Edges (Edge en LoPro Edge, de twee bruggen zijn grotendeels identiek) geen locking studs hebben.Hoe veel er echt waar van is weet ik niet, maar ik kan uit ervaring zeggen dat de oude Edge extreem stemvast is. Een vriend van me had een Edge III en die had er veel stemproblemen mee na een paar jaar.
    Kijk Erik.
    Hij snapt het wel!
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top