Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 14

Discussie: Dual amping

  1. #1

    Standaard Dual amping

    Test ritje met twee versterkers:
    https://youtu.be/W2N9taSit0k

    Wie gebruikt de techniek weleens en hoe?
    Wat vinden jullie van dual amping?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.529

    Standaard

    Ik vind het in potentie best vet, op de momenten waar je beide amps hoort klinkt het lekker vol en breed. Als je de twee nog wat uit elkaar zet (links en rechts) zul je nog meer breedte krijgen. En je kunt er mooi mee spelen. Coupletjes en refreintjes en solo's en zo.

    Ik vind alleen deze settings nogal rommelig klinken. Ik weet niet of het door de opname komt of dat de amps zo ingesteld zijn, maar het is best wel een brij. Ik vrees qua hoorbaarheid in een bandsituatie het ergste...
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2012
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    917

    Standaard

    Spelen over een cleane amp en een smerige tegelijk is über-lekker. Definitie van de noten komt beter uit de verf. Je sjouwt je alleen een breuk... 😝

  4. #4
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Je kunt daarvoor ook het Saucy pedaal van Way huge gebruiken. Dat scheelt in gewicht.

    Dual amping is wel mooi ja, zeker wanneer je stereo effecten gebruikt.
    Laatst gewijzigd door Brad; 21 februari 2018 om 22:12

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 mei 2005
    Locatie
    Prinsenbeek
    Berichten
    6.963

    Standaard

    Laatste EP ook twee amps gebruikt. Mijn zelfbouw superlead met 1960ax kast klonk fel, terwijl de JMP met JCM800 cab wat meer body gaf. Uiteindelijk kon ik niet kiezen, dus hebben we ze doorgelust via de input van de superlead. En de EQ zo ingesteld dat de bite uit mijn superlead kwam, en het laag en de 'duw' werd aangevuld door de JMP.

    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Ik vind het in potentie best vet, op de momenten waar je beide amps hoort klinkt het lekker vol en breed. Als je de twee nog wat uit elkaar zet (links en rechts) zul je nog meer breedte krijgen. En je kunt er mooi mee spelen. Coupletjes en refreintjes en solo's en zo.

    Ik vind alleen deze settings nogal rommelig klinken. Ik weet niet of het door de opname komt of dat de amps zo ingesteld zijn, maar het is best wel een brij. Ik vrees qua hoorbaarheid in een bandsituatie het ergste...
    Hallo Kim Wilson,

    ja als je hem wijd zet klinkt het heel gaaf inderdaad. Twee amp waarvan 1 voor een boost in het refrein ofzo heb ik live ook weleens gedaan. Werkt enorm! Alleen veel sjouwen idd maar de moeite waard.

    De settings en sound zijn op deze video enorm zompig: ik had de master voor de gein een keer op 10 gedraaid! Bijna niet tegenop te spelen zo weinig definitie. Maar klinkt wel lekker lijp . Voor in een liedje is het 10x niks, dat ben ik met je eens

    Grt. Vincent

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LRS Bekijk bericht
    Spelen over een cleane amp en een smerige tegelijk is über-lekker. Definitie van de noten komt beter uit de verf. Je sjouwt je alleen een breuk... ��
    Heb ik Greenday zien doen (semi-cleane amp + hot roded amp).
    Inderdaad lekker veel rumble maar toch met definitie en attack. Toffe truc inderdaad (y)

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brad Bekijk bericht
    Je kunt daarvoor ook het Saucy pedaal van Way huge gebruiken. Dat scheelt in gewicht.

    Dual amping is wel mooi ja, zeker wanneer je stereo effecten gebruikt.
    Hallo Brad,

    die ken ik niet maar het klinkt handig. DIE ga ik opzoeken. Dank

    Grt. Vincent

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thiez Bekijk bericht
    Laatste EP ook twee amps gebruikt. Mijn zelfbouw superlead met 1960ax kast klonk fel, terwijl de JMP met JCM800 cab wat meer body gaf. Uiteindelijk kon ik niet kiezen, dus hebben we ze doorgelust via de input van de superlead. En de EQ zo ingesteld dat de bite uit mijn superlead kwam, en het laag en de 'duw' werd aangevuld door de JMP.

    Vette foto Thiez.
    Doorlussen is het aller makkelijkst vind ik. Geen gedoe met a/b pedalen. 1 kabel gitaar>amp en 1 kabel amp>amp. Spelen maar.
    En het klinkt zo lekker fris/ongekleurd/direct zonder die rits pedalen voor je amp.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 mei 2005
    Locatie
    Prinsenbeek
    Berichten
    6.963

    Standaard

    We hadden er eerst een A/B pedaal voor staan, maar die gaf ruis/brom. Toen maar besloten om hem rechtstreeks door te koppelen.
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top