Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 november 2011
    Locatie
    Raamsdonksveer
    Berichten
    249

    Standaard Vraag over een Gibson Firebird 2017 HP VS vintage Sunburst!

    Hoi
    Vraagje: Ik heb een Gibson Firebird, ik heb hem aan de muur hangen in een Bulldog ophangsysteem.
    Ik wil hem op kunnen sluiten zodat als er iemand tegenaan loopt de gitaar niet naar beneden komt.
    Alleen aan een systeem wat aan de voorkant sluit als je je gitaar erin hangt past de de firebird niet ivm met het elecktrisch stemsysteem wat aan de achterkant bij de tuners zit.
    Iemand advies hoe en waarmee op te hangen. Of een opberg systeem voor meerdere gitaren. De ellende is dat de firebird een stuk langer is dan andere gitaren en past dus ook niet in de Rockcase chest case 5 van Thomann.
    Ik zit in een rolstoel dus is het voor mij geen optie om ze boven neer te zetten en op de grond ook niet omdat wij bengaalse poezen hebben. 😉
    Liefst een systeem voor 1 gitaar. De andere hangen aan een bord aan de muur.🎸

    Gr Annelies

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Hercules Stands GS405B?

    Als je me de diepte kunt geven van de voorkant van de headstock tot de achterkant van de elektrische stemsleutels, meet ik even op of hij in een reguliere Hercules past.
    Als we nou met z'n allen Brad niet citeren of zelfs op de negerlijst zouden zetten dan maakt dat dit forum al een stuk mooier. Het is een internettrol/drol die we niet moeten voeren. Dank voor uw aandacht!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 november 2011
    Locatie
    Raamsdonksveer
    Berichten
    249

    Standaard

    Hoi hoi
    Hij is 3,6 cm dik.
    Mvg
    Annelies

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Een reguliere Hercules “Grabber” heeft pootjes van 40mm diep, en er is nog een dieper stuk achteraan, dus ik denk dat je Firebird daar wel in gaat passen.


    (dat is zo'n grabber)


    Is een poot voor op de grond, zonder "onderkant", wat dus perfect is voor de vreemde vorm van de Firebird, aangezien die op de achterzijde steunt.
    Laatst gewijzigd door Mr.Fingers; 21 februari 2018 om 16:08

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 november 2011
    Locatie
    Raamsdonksveer
    Berichten
    249

    Standaard

    Hoi hoi,
    Ik heb de Hercules voor aan een bord waar een aantal gitaren aan hangen. Maar daar past de firebird niet aan. Dit omdat het blokje van het elecktrisch stemmen aan de achterkant zit en het hele gewicht van de gitaar dan op dat blokje komt te hangen. En ik geloof niet dat dat goed is voor dit stemsysteem.
    Je zou idd zeggen 40 mm diep zou moeten passen, maar helaas het blokje is 30 mm breedt en daarom past hij er niet in. De achterkant van de Hercules is een ronde uitsparing waar de hals tegenaan leunt.
    Dus helaas geen goed systeem voor de firebird. ��

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top