Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 15 van 15
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 mei 2003
    Locatie
    22 Acacia Avenue
    Berichten
    11.904

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Gitaarmike way interesseert t jou wat een ander zou kopen?
    In sommige gevallen zijn er duidelijke algemene verschillen binnen een prijsklasse.
    Ik heb vroeger erg veel monitoren in de sub 600 euro per paar vergeleken en daar kwamen echt wel wat zaken naar boven bij welke de mid-weergave bijvoorbeeld meer detail hadden.
    Destijds waren Alesis Monitor Ones MKII erg populair, maar ik vond ze verschrikkelijk klinken. Heel veel traag laag en een 'muffled' mid.

    Nu ken ik de HS7's niet van Yamaha, maar de HS50 en HS80M wel. Die vond ik een erg forward, om niet te zeggen aggressief mid hebben en de HS50M's hadden een beroerde dunne laagweergave. KRK RP6 G2 vond ik beter overall. ADAMs vind ik nog beter, maar duurder.
    Zelf gebruik ik trouwens een tijdje Focal CMS-65's. Erg goed, maar ander prijs-niveau.
    Ben ook niet zo'n voorstander van monitoren met 8" woofers als je kamer niet groot genoeg is. (natte vinger guess= <20m2).
    Gezocht:
    Marshall 2553 (50W) in zwart tolex. | Driftwood Mini Nightmare 6L6 | Bogner 3534 50W
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 oktober 2006
    Locatie
    Omgeving Roffa
    Berichten
    428

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Gitaarmike way interesseert t jou wat een ander zou kopen?
    Nou beste man, ik heb zelf nagenoeg geen ervaring met monitoren dus derhalve ben ik wel benieuwd naar jullie input

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 oktober 2006
    Locatie
    Omgeving Roffa
    Berichten
    428

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door duckman Bekijk bericht
    belangrijker dan geld steken in monitors is de ruimte en daarna je monitors leren kennen
    Maar als je echt je wilt dat je weergave "eerlijk" is , dan moet je de acoustics in je ruimte op orde krijgen (bass traps e.d.)
    Dat gaat wat te ver voor mij aangezien die dingen gewoon in de woonkamer staan

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 oktober 2006
    Locatie
    Omgeving Roffa
    Berichten
    428

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door miyaru Bekijk bericht
    Leer gewoon je monitors kennen, en wellicht zijn je IEM licht in het bas gebied, dat zou ik niet kunnen zeggen......

    Elke monitor klinkt weer anders in een andere ruimte, en het heeft tijd nodig om aan je monitors te wennen. Luister veel van bekende muziek, en het zal sneller gaan - ook het inspelen.
    Wat is IEM? En inderdaad ik zou er gewoon rekening mee kunnen houden dat die dingen wat meer bas hebben dan andere monitoren/speakers.

    Maar ik zat laatst een beetje te pielen met een high-gain geluid, klonk echt supertof, vervolgens maakte ik daar een opname van en ik ging afluisteren op youtube met mijn goedkope in ear oordopjes en het klonk echt helemaal nergens naar. Het klonk heel scherp in het hoog ook.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    IEM = In Ear Monitoring oftewel oortjes.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top