Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 15

Hybrid View

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 oktober 2006
    Locatie
    Omgeving Roffa
    Berichten
    428

    Standaard KRK Rokit RP6 of de Yamaha HS7

    Hoi Gitaarvrienden,

    Ik ben een beetje aan het kijken naar een setje monitoren. Met name om te gebruiken voor het opnemen van gitaar icm een pod studio en andere gitaarsoftware.

    Welke monitor zouden jullie kiezen?

    Mvg,
    Michael

  2. #2

    Standaard

    ik heb zelf de KRK RP6 (G1), ooit overgenomen van een collega en nog steeds tevreden. Maar volgens mij zijn beide modellen die jij noemt qua prijsklasse, specificaties en kwaliteit gelijk. Ik zou nu weer voor de KRK kiezen. Succes ermee!



    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gitaarmike Bekijk bericht
    Hoi Gitaarvrienden,

    Ik ben een beetje aan het kijken naar een setje monitoren. Met name om te gebruiken voor het opnemen van gitaar icm een pod studio en andere gitaarsoftware.

    Welke monitor zouden jullie kiezen?

    Mvg,
    Michael

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.734

    Standaard

    Ik heb de krk als backups staan en ik vind ze best zwaar in het laag. Mijn Adams zijn vlakker. Als je rekening houd met het extra tikje laag dan zijn ze best ok.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 oktober 2006
    Locatie
    Omgeving Roffa
    Berichten
    428

    Standaard

    Ik heb de KRK's inmiddels staan (288 euro bij bax met kortingscode), klinkt qua muziek echt goed en klinkt met mijn modellers ook echt goed.

    Alleen ik maakte dus een gitaarpatch op die monitors , dat klonk echt prima op die monitor en op mijn logitech THX speakers, alleen met in ear oordopjes klonkt het weer een heel stuk minder. Te dun. Irritant :P. Verder experimenteren maar en wanneer het ik op die krk's teveel laag heb, dan is het op andere speakers goed .

    Wel irritant, wat daar heb je geen monitor voor toch : P

    Zijn die yamaha's beter / zijn er andere alternatieven in dezelfde prijsklasse?

  5. #5

    Standaard

    JBL's LSR 305 ???

  6. #6

    Standaard

    belangrijker dan geld steken in monitors is de ruimte en daarna je monitors leren kennen
    Maar als je echt je wilt dat je weergave "eerlijk" is , dan moet je de acoustics in je ruimte op orde krijgen (bass traps e.d.)


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gitaarmike Bekijk bericht
    Ik heb de KRK's inmiddels staan (288 euro bij bax met kortingscode), klinkt qua muziek echt goed en klinkt met mijn modellers ook echt goed.

    Alleen ik maakte dus een gitaarpatch op die monitors , dat klonk echt prima op die monitor en op mijn logitech THX speakers, alleen met in ear oordopjes klonkt het weer een heel stuk minder. Te dun. Irritant :P. Verder experimenteren maar en wanneer het ik op die krk's teveel laag heb, dan is het op andere speakers goed .

    Wel irritant, wat daar heb je geen monitor voor toch : P

    Zijn die yamaha's beter / zijn er andere alternatieven in dezelfde prijsklasse?

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Leer gewoon je monitors kennen, en wellicht zijn je IEM licht in het bas gebied, dat zou ik niet kunnen zeggen......

    Elke monitor klinkt weer anders in een andere ruimte, en het heeft tijd nodig om aan je monitors te wennen. Luister veel van bekende muziek, en het zal sneller gaan - ook het inspelen.

  8. #8

    Standaard

    helemaal waar
    maar die krk's staan nu eenmaal bekend om het feit dat bass heavey zijn
    persoonlijk zou ik ze omruilen voor een ietwat meer "neutrale" monitor

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 oktober 2006
    Locatie
    Omgeving Roffa
    Berichten
    428

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door miyaru Bekijk bericht
    Leer gewoon je monitors kennen, en wellicht zijn je IEM licht in het bas gebied, dat zou ik niet kunnen zeggen......

    Elke monitor klinkt weer anders in een andere ruimte, en het heeft tijd nodig om aan je monitors te wennen. Luister veel van bekende muziek, en het zal sneller gaan - ook het inspelen.
    Wat is IEM? En inderdaad ik zou er gewoon rekening mee kunnen houden dat die dingen wat meer bas hebben dan andere monitoren/speakers.

    Maar ik zat laatst een beetje te pielen met een high-gain geluid, klonk echt supertof, vervolgens maakte ik daar een opname van en ik ging afluisteren op youtube met mijn goedkope in ear oordopjes en het klonk echt helemaal nergens naar. Het klonk heel scherp in het hoog ook.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 oktober 2006
    Locatie
    Omgeving Roffa
    Berichten
    428

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door duckman Bekijk bericht
    belangrijker dan geld steken in monitors is de ruimte en daarna je monitors leren kennen
    Maar als je echt je wilt dat je weergave "eerlijk" is , dan moet je de acoustics in je ruimte op orde krijgen (bass traps e.d.)
    Dat gaat wat te ver voor mij aangezien die dingen gewoon in de woonkamer staan

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top