Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 15
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.020

    Standaard Oud nummer opgenomen in studio (instrumentaal)

    Haai,

    Vandaag hebben we een lied opgenomen dat voor het eerst rond 1991 door ons is opgenomen.
    We hadden dit lied afgelopen zomer al eens opnieuw opgenomen maar dat was niet goed gegaan vanwege het feit dat er tempo wisselingen in waren geslopen en dat gaat niet met een vaste timing van je delay
    Dat was dus tenenkrommend en heeft ons doen besluiten om het opnieuw te doen en toch maar met een clicktrack...( eigenwijs is ook wijs )

    De mix: er is geen mix, alleen een balans gemaakt. Zang moet nog gedaan worden. Toetsen worden nog opnieuw ingespeeld. Gitaartracks zijn vanmiddag nog opnieuw ingespeeld met een stereo set-up: mijn H&K Statesman EL34H samen met een Fender Vibrolux ( van de studio ). De gitaarsolo gaat nog opnieuw ingespeeld worden. Links en rechts wat steekjes laten vallen hoewel ik niet geheel ontevreden ben over de "feel".
    De studio: Moon Music Studio Maasbracht. Opname: Gavin Harte.

    Link: https://soundcloud.com/mrestpas/gene...onrec-20180217

  2. #2

    Standaard

    Mooie sound. Vooral die van de solo gitaar. Tja, beetje hapering bij de hele snelle stukjes, maar niet al te veel.
    Solo van keyboard klinkt een beetje zacht. Maar die gaat opnieuw, als ik het goede stukje beluisterd heb.
    En dat voor een nummer uit 1991.... tijdloos dus.
    Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.020

    Standaard

    Thanx Ernest.
    Toetsen waren gisteren mee opgenomen voor het totaalgeluid. Het was voor ons al de bedoeling om het opnieuw te doen, daarom zijn de toetsen hier nog mono. Gitaar heb ik gistermiddag overnieuw ingespeeld. Alleen de solo ga ik nog opnieuw doen want die haperingen storen mij ook. In eerste instantie ging het ons erom om vooral de drums en bas er goed op te krijgen maar omdat we nog veel tijd over hadden én de beschikking over het juiste materiaal, heb ik de gitaren meteen opnieuw gedaan.
    Gaat goed komen denk ik. Zang, toetsen, gitaarsolo en mix gaat bij de geluidsman thuis gebeuren.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Mooi gedaan hoor Pasqual. De Statesman-sound herken ik, het is één van mijn drie halfstacks.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.020

    Standaard

    Thanx Tele...ja, die Statesman bevalt me enorm goed!
    Ik ben erg benieuwd naar het eindresultaat. Gavin ( de persoon die dit voor ons opneemt ) steekt er erg veel tijd en moeite in. Hij is bezig met een opleiding tot geluidstechnicus. We kwamen een tijd geleden aan de praat over het feit dat we opnames wilden maken in onze oefenruimte m.b.v. de Zoom R16. Hij stelde toen voor om alles door hem te laten doen als zijnde zijn leerproject. Enige voorwaarde die hij stelde was om de basis (drums en bas) in een fatsoenlijke studio op te nemen. De rest zou bij hem gebeuren incl. de eindmix. We hebben nu 3 nummers met hem opgenomen. De basis staat er naar onze mening erg lekker op. Bij alle nummers moeten de keys en zang nog gedaan worden. Als ik weer wat verder ben, post ik weer.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 april 2009
    Locatie
    rijkevorsel city hellgium
    Berichten
    965

    Standaard

    Klinkt erg goed, ik heb het intussen voor de tweede keer beluisterd.
    Zoals hiervoor gezegd mooie gitaar sound en smaakvol gespeeld ook.
    Ik ben benieuwd naar het eindresultaat.

  7. #7
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.692

    Standaard

    Weinig mis mee pasqual en ik ben ook zeer benieuwd naar het eindresultaat.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.020

    Standaard

    Bedankt Deef en Han. Ik laat hier zeker een soundfile achter als het zover is. Maar zoals gewoonlijk gaat daar weer wat tijd overheen
    Vermoedelijk eind maart, begin april.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 januari 2006
    Locatie
    Zeeland
    Berichten
    1.822

    Standaard

    Mooi nummer Pasqual, misschien zou de solo iets meer uitgewerkt kunnen worden, maar goed hoor

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.020

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door benwave Bekijk bericht
    Mooi nummer Pasqual, misschien zou de solo iets meer uitgewerkt kunnen worden, maar goed hoor
    Dat gaat ook gebeuren Ben. Solo is niet goed. Ik ben thuis aan het oefenen op vaste patronen. Nu ben ik nog teveel aan het klooien en na 4 pogingen werd het er niet beter op

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top