Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 50
  1. #21

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.537

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mrweird Bekijk bericht
    Ik heb al jaren een Voxje Valvetronix VT15 als huiskamer ampje staan tot prima tevredenheid.
    Ik heb de Vox AD15VT, en die zijn inderdaad wel heel erg lekker. Diverse amp models, van tweed tot high gain, en allemaal prima te pruimen. Zeker voor thuisgebruik heel aanvaardbaar, en voordeel is dat ie op alle volumes vrijwel hetzelfde klinkt.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2008
    Locatie
    Paal 20
    Berichten
    6.393

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fabrieksinstellingen Bekijk bericht
    Boss katana 50
    Is 50Watt niet een beetje teveel?

    Verstuurd vanaf mijn SM-J510FN met Tapatalk

  4. #24

    Standaard

    Nog een vox liefhebber hier, ik heb de VT40+. Zeker met de wattageknop prima te gebruiken bij lagere volumes zonder een heel geknepen geluid te krijgen. En qua geluid ook zeker niet verkeerd, in ieder geval heel veel mogelijkheden.

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jutter Bekijk bericht
    Is 50Watt niet een beetje teveel?

    Verstuurd vanaf mijn SM-J510FN met Tapatalk
    Als Japanse watts net zoiets zijn als Japanse kms dan zal het hard meevallen.

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Als Japanse watts net zoiets zijn als Japanse kms dan zal het hard meevallen.
    Hij kan getrimd worden naar 0,5 watt. ;-)
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  7. #27

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 juni 2017
    Locatie
    Zaandam
    Berichten
    289

    Standaard

    Ik lees mee in dit topic omdat ik ook een amp voor thuis zoek. Dus dank voor de bijdragen van iedereen zo ver! Zelf zoek ik er een die ook mooi klinkt als je hem echt zacht laat spelen. Ik houd van een warme rustige klank waarin ook het laag mooi diep doorloopt. Dit is de reden dat ik op mijn stereo hele oude Acoustic Research luidsprekers heb aangesloten waarin relatief grote woofers zitten (die nu in de betaalbare prijsklasse luidsprekers uit de mode zijn). En momenteel is mijn Zoom G1XOn multi-effectenbakkie gewoon aangesloten op de AUX in van mijn stereo thuis. Dat werkt eigenlijk gewoon goed en klinkt ook prima. Zouden julie me een gitaarversterker aan kunnen raden of zal ik gewoon zo doorgaan? Helaas is het voor veel gitaarversterkers best lastig om echt mooi te klinken bij lage volumes in een stille huiskamer. Je zit al snel met de volumeknop dicht bij de nul en het geluid is dan vaak niet zo tof.

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.325

    Standaard

    Wil je écht een mooie volle klank op huiskamerniveau? Kijk dan eens bij de Roland transistor/modelling versterkers.

    Buiznamps die op écht laag volume mooi vol klinken bestaan niet


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juli 2013
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    690

    Standaard

    Ik vind het zelf wel prettig om een kleine amp in de woonkamer te hebben naast mijn stereo set. Over mijn stereo laat ik een backing track lopen, of geluid van Chord Pulse op mijn laptop, en de amp staat dan in een andere hoek van de kamer. Dat vind ik fijner klinken, geluid gescheiden, ipv gitaar + backing track samen via mijn stereo.

    Ik heb een THR5, en ik was van te voren bang dat ie digitaal zou klinken. Dat zal best zo zijn, maar op laag volume valt het mij niet op. De THR5 heeft een beperkte EQ, alleen een tone knop, voor meer controle over bass response is de THR10 misschien beter.

    Als de amp groter mag zijn voor de woonkamer, ik heb op zolder een Mooer BM 5 watt buizenamp op een 12 inch cabinet, en die kan ook best zacht, en klinkt dan nog steeds wel redelijk warm en analoog (clean dan, geen buizenscheur geluid). Maar die zou ik zelf niet in de woonkamer zetten.
    Laatst gewijzigd door raabje; 25 februari 2018 om 21:33

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top