Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 17 van 17 EersteEerste ... 7151617
Weergegeven resultaten: 161 t/m 170 van 170

Discussie: Kutbands

  1. #161
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Ik had een paar jaar ouder moeten zijn....die tijden lijken me vwb muziek maken veel leuker.
    Nu beginnen al die kroegmensen al te huilen als er iets naar binnen gedragen wordt dat groter is als een 1x12....

  2. #162
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Is ook redelijk bezopen om met een 100-120 watt top plus 412 een kroeg binnen te stappen. 😉
    En daarbij, zo’n set begint pas echt lekker te klinken als hij op minimaal 35% open kan. Daaronder klinken ze te dof en hebben te veel laag.

  3. #163
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telerocker Bekijk bericht
    In die tijd hadden muzikanten gemiddeld ook minder benul van geluid. En de postpunk-attitude hielp ook: amp open, drivepedaaltje aan en blazen.
    Muzikanten waren ook niet zo rijk in die tijd en hadden geen beste apparatuur ter beschikking. Ze waren al blij wanneer ze een versterker hadden met voldoende vermogen. Dat is nu wel anders, en je hebt nu al een 100 watter voor de prijs van een boetiek pedaal.

  4. #164
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Helemaal niet bezopen, de beuk erin gvd.
    Trouwens, ik vind mijn versterkers en speakerkasten juist niet dof op lage volumes. Eerder te weinig laag en te schel ipv andersom.
    Ik wil niet anders als 4x12. OK, een goede 2x12 heb ik geen moeite mee, maar 1x12's en zo houd ik helemaal niet van.

  5. #165
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brad Bekijk bericht
    Muzikanten waren ook niet zo rijk in die tijd en hadden geen beste apparatuur ter beschikking.
    Behalve dan de sex pistols, met een fender twin en een les paul custom.

  6. #166
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Wijsheid komt met de jaren😉
    Vroeger ook op grotere amps gespeeld, maar een goeie 112 kan prima klinken, zeker als je een goeie en vaste geluidsman hebt die zowel je zaal als in-ear geluid optimaal kan mixen en eq-en. En een goeie micing met een goeie microfoon voor de amp helpt ook.

  7. #167
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 februari 2014
    Locatie
    stadje aan een rivier en tussen de fruittelers
    Berichten
    1.598

    Standaard

    beetje lang verhaal (niet alleen over de gear van de Sex Pistols maar ook The Who, Ramones and such) maar Steve Jones (SexPistols) speelde inderdaad over een silver face Twin Reverb... met witte GibsonLesPaul Custom, door Manager Malcolm afhandig gemaakt van NewYorkDoll Sylvain Sylvain..

    https://www.premierguitar.com/articl...riginal_Punks_

    overigens schijnt iedere generatie tenminste 1 gitaarheld te moeten hebben die op een witte (white..... of all things) les paul custom speelt.. doe mij dan Randy Rhoads maar.. ook al is de punkeritis van de SexPistols ook nog steeds aanstekelijk

    overigens ten tweede... we zijn nu het nivo van de kutbands toch hopelijk ontstegen.....
    Laatst gewijzigd door MikeD; 4 maart 2018 om 19:37
    een aap die wel bananen eet speelt vals

  8. #168
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Wijsheid komt met de jaren
    Vroeger ook op grotere amps gespeeld, maar een goeie 112 kan prima klinken
    Nee.
    De enige reden om weer naar 1x12 te gaan -voor de muziek die ik speel- is luiheid / geen zin om te sjouwen.
    Ik houd niet van dat "puntige" van een enkele speaker.
    Maar ja, met in-ear hoor je daar niks van, dan kan ik het wel begrijpen als je met zo'n drol speelt

  9. #169
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Is ook redelijk bezopen om met een 100-120 watt top plus 412 een kroeg binnen te stappen. 
    En daarbij, zo’n set begint pas echt lekker te klinken als hij op minimaal 35% open kan. Daaronder klinken ze te dof en hebben te veel laag.
    Wat Dennis al zei, het is eerder andersom. Juist op hoger volume gaan versterkers meer drukken en hebben ze juist eerder de neiging wat dunner en krasseriger te klinken op lager volume. Maar een beetje master volume doet wonderen hoor, dan kan je kanaal volume alsnog op oorlogssterkte. Zo'n top gaat in de kroeg ook echt wel ver genoeg open om wat meer open te breken. Dat kan ik van bijv. een AC30 dan weer niet zeggen.

    Ik ben zo'n redelijk bezopen iemand die met een 120 watt top en 4x12 een kroeg binnen komt stappen. Maar wel met reden. Zo'n 120 of 100 watt top reageert nou eenmaal anders, die koop je niet perse voor het volume. Het is ook niet ineens heel veel harder dan een 50 watter. Juist ook in een kroeg hoor je jezelf vaak voor geen meter met een 1x12 combo. Jij hebt het over geluidsmannen, maar in de gemiddelde kroeg is alleen de zang uitversterkt en kun je dus ook wat harder. Maar je cabinet is dan ook tevens je monitor. Dan heb ik liever een 4x12, zodat niet alles langs m'n benen staat te wapperen en ik geen kloot van m'n eigen geluid hoor. En de rest slaat lekker dood op de bar, leuk voor de mensen in de kroeg. Been there, done that. Ook niet iedereen speelt met in-ear. Zeker die bezopen lui niet die zo nu en dan in een kroegje spelen en hebben ook zeker geen vaste geluidsman. Wij mogen al blij zijn als de benzine wordt vergoed en we wat gratis consumpties krijgen man, dan zit een geluidsman er echt niet in hoor.
    Laatst gewijzigd door Brum; 4 maart 2018 om 20:23

  10. #170
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Volgens mij werkt brum op dezelfde manier als ik

    Nu werken wij meestal met een vaste geluidsman, maar goed er zijn nu eenmaal tentjes die dat niet willen/kunnen betalen, dus dan wordt idd de zang uitversterkt, en gaat voor de rest de beuk erin. En dat vind ik vaak nog de gaafste dingen om te doen ook. Overigens heeft onze drummer geen zachte hand, dus op een of andere manier schijnen wij redelijk gebalanceerd te klinken zonder verdere uitversterking.
    Maar goed, in dat soort tentjes heb je ook nog weleens dat ze "zelf wel een mannetje voor het geluid hebben", en dat is in 80% van de gevallen niet best (vorig jaar hadden we er ergens eentje die tijdens onze tweede set gewoon weg was ). Zo'n eikels weinig boodschap aan, weg microfoon voor speakercabinet, top wat harder en gaaaan.

    Dit is natuurlijk wel totaal afhankelijk van het "segment" waarin je je bevind. In een popband waarin de gitaar vaak geen overhand heeft zal bovenstaande benadering minder goed werken dan in een stevige rock(cover)band als waarin ik opereer.

    Iedereen heeft het altijd over volume en blabla, maar we krijgen niet vaak klachten over ons volume, maar uiteindelijk staat er wel een bepaalde sound. Paar maanden geleden nog samengespeeld met een metalcoverband, en die ene gitarist had een engl 1x12 combo, type weet ik niet, en ondanks dat je zou verwachten dat door een microfoon voor de speaker dat niet anders zou klinken dan een microfoon voor 1 speaker van mijn (geliefde) Bogner 4x12, is niets minder waar.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top