Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 15 van 17 EersteEerste ... 51314151617 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 141 t/m 150 van 170

Discussie: Kutbands

  1. #141
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.579

    Standaard

    Ik ook, maar hij is wel een prima muzikant.

    Ik hoorde laatst iemand zeggen dat je eigenlijk niet teveel moet weten van je idolen. Hoe meer je van ze weet, hoe menselijker je ze gaat vinden, met al hun onhebbelijkheden. Ik vond dat wel een mooi uitgangspunt.

    Ik ben al fan van Normaal sinds ik bewust naar muziek luister, en Bennie Jolink was echt een idool voor mij, de meest oprechte en eerlijke artiest van allemaal. Maar de laatste tijd presenteert hij zich toch vooral als oude sentimentele zeurkous die redelijk tekeer gaat tegen bandjes die covers spelen, terwijl het repertoire van Normaal zelf voor minstens 20% uit covers bestaat. Ook in zijn teksten heeft hij het de laatste jaren vooral gehad over wat niet meer is en dat vroeger toch wel de beste tijd was. Ik vind het jammer, want hij valt voor mij behoorlijk van zijn voetstuk...
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  2. #142
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door purplejohn Bekijk bericht
    Ja, datzelfde heeft Queen bij mij. Groots festival toen Mr. Mercury overleed, om aandacht te vragen voor aids. Elk jaar wordt hij nog als de king van Queen herdacht. En elke keer denk ikweer aan de oorzaak van zijn overlijden, en elke keer hoor ik dan weer de quote van zijn persoonlijke roadie waar hij tegen riep: "get me another boy, this one's bleeding out of his ass". Echt objectief kan ik niet meer naar Queen luisteren, hoe briljant het vaak ook is.

    Ik vind pedofilie toch van een andere orde dan wilde herenliefde, die au fond in niks verschilt van het gemiddelde buitensporige neukgedrag met vrouwen van eender welke andere rock ster uit die tijd. ik veronderstel dat freddy's promiscuë quest dateert van voor aids bekend werd als mogelijk gevolg van..

  3. #143
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.489

    Standaard

    ... of zoals Steven Tyler zei, can't make an omelette without braking some eggs.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  4. #144
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Ik ook, maar hij is wel een prima muzikant.

    Ik hoorde laatst iemand zeggen dat je eigenlijk niet teveel moet weten van je idolen. Hoe meer je van ze weet, hoe menselijker je ze gaat vinden, met al hun onhebbelijkheden. Ik vond dat wel een mooi uitgangspunt.

    Ik ben al fan van Normaal sinds ik bewust naar muziek luister, en Bennie Jolink was echt een idool voor mij, de meest oprechte en eerlijke artiest van allemaal. Maar de laatste tijd presenteert hij zich toch vooral als oude sentimentele zeurkous die redelijk tekeer gaat tegen bandjes die covers spelen, terwijl het repertoire van Normaal zelf voor minstens 20% uit covers bestaat. Ook in zijn teksten heeft hij het de laatste jaren vooral gehad over wat niet meer is en dat vroeger toch wel de beste tijd was. Ik vind het jammer, want hij valt voor mij behoorlijk van zijn voetstuk...
    En de grap is dat normaal qua muziek status quo kopieerde, zeker in de begin tijd.
    Ik ben dr absoluut geen fan van net als Status Quo.
    Bennie schopt nu tegen alles aan en is een beetje een verbitterde man geworden vind ik. Kan door zijn slechte gezondheid komen ofzo maar ik vind hem niet sympathiek overkomen tegenwoordig.

  5. #145
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.579

    Standaard

    Ja, dat. Status Quo, de Stones, later kopieerde hij zooi uit de countryhoek, Johnny Cash en zo. Toevallig hou ik daar ook wel heel erg van. En inderdaad, verbitterde oude man.

    Ik wil er nog wel een kleine kanttekening bij zetten. Wellicht bedoelt Bennie het schaamteloos kopiëren van een act van een band, zoals de Heinoos nu doen met hun tour. Normaal coverde wel, maar deed er vaak wel zijn eigen ding mee. Dus enige nuance is misschien wel op z'n plek...
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  6. #146
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Idd de Heinoos, verschrikkelijk 😝
    Net zoals ik niet snap dat Bökkers zo’n succes is hier in de buurt. Ik zie de briljantheid van die band echt niet.

  7. #147
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.579

    Standaard

    Ja, ik wel. Of, nou ja, snappen... Ik vind het wel erg lekker iig.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  8. #148
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.360

    Standaard

    Ik vind Air te gek.
    La France, Gus zijn zuchtmeisjes, '70's, pot & acid op een geasfalteerde parkeerplaats waarboven de lucht trilt, met het ruisen van de zee op de achtergrond.
    Openstaande garagedeuren, seksueel ontluikende meisjes op stretchers in een achtertuin, de lucht van vers gemaaid gras, vaders die de tuin staan te sproeien, in de verte in een hemelsblauwe lucht, af en toe het ruisen van een straaljager die heel erg hoog vliegt.
    Zoiets.
    Tot ik ze een paar jaar geleden live zag op Best Kept Secret.
    Geen zuchtmeisje te bekennen daar on stage, koud, tot mijn enkels in de modder, goed aftermath van de dag ervoor, met Willy Wonka televised op een gigantisch scherm, een levensgrote wrat die leek te zeggen: ja jongen, hier luister je nu al jaren naar !!
    Inmiddels ben ik er alweer overheen, Moon Safari all over, ik kies ervoor met de illusie te leven.

  9. #149
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.489

    Standaard

    .. volgens mij beschrijf je de film American Beauty. Of Blue velvet. Black old sun.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  10. #150
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.360

    Standaard

    Zes jaar post Pepe, en ook in NL is er weleens een mooie dag.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top