Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 5 van 10 EersteEerste ... 34567 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 41 t/m 50 van 96
  1. #41
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.651

    Standaard

    QC hangt denk ik ook af van hoe trots je bent op wat je maakt, of waar je onderdeel van bent in dat proces.
    tegenwoordig gaat zoveel geautomatiseerd dat ik mij afvraag of daar ook een probleem zit?
    ik zie het in de zorgsector waarin ik werk, het hart staat letterlijk op de werkvloer, daar gebeurt het, maar de managers komen met allerlei zaken dat je je afvraagt waar je mee bezig bent.

    als je als werknemer alleen maar voor het rendement van de beleggers werkt en daar zelf geen credits voor ontvangt krijg je uiteindelijk ongemotiveerd personeel.
    neem Phillips, had soms hele projecten om personeel betrokken met het product en bedrijf te krijgen, kostte handen vol geld, maar als je met de werkers op de werkvloer sprak kwam je niets anders tegen dat teamleads die naar beneden schopten met een verdeel en heers mentaliteit werkten.

    doet geen goed in welk werk proces dan ook.

  2. #42
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Triest wanneer zo een legendarisch merk zou verdwijnen. Maar voor de gitarist is er geen man overboord. Er zijn genoeg merken die gitaren maken in de lijn van Gibson.

  3. #43
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 oktober 2001
    Locatie
    Kiependaarp
    Berichten
    1.418

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brad Bekijk bericht
    Triest wanneer zo een legendarisch merk zou verdwijnen. Maar voor de gitarist is er geen man overboord. Er zijn genoeg merken die gitaren maken in de lijn van Gibson.
    Het merk gaat echt niet verdwijnen.. Ik gok op een faillissement. Daarna doorstart van de onderdelen die nog wel gezond zijn onder een andere CEO oa de gitaren onder de naam Gibson.

  4. #44

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AoDf Bekijk bericht
    Snap ook niet dat ze bij Gibson zo moeilijk doen. In feite hoeven ze maar een paar elektrische modellen te maken, jaar in jaar uit.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic Bekijk bericht
    Mwoah, zo makkelijk is het nou ook weer niet. Als ze dat zouden doen krijgen ze evenzogoed kritiek. Niet vernieuwend, altijd weer die zelfde saaie kleuren, de ene wilt een dikke hals, de ander een dunne, de ene heeft een voorkeur voor een D-vorm, de ander prefereert een C, of zelfs een V, het houdt niet op. Vraag 1000 gitaristen zonder al teveel historisch besef hoe hun gedroomde Les Paul eruit hoort te zien, welke kleuren, wat voor hardware, materialen, etc. etc. etc. en er zullen geen twee hetzelfde zijn.
    Voor een bedrijf als Rickenbacker werkt dat anders prima. Die houden hun productie bewust klein en beheersbaar. En ze maken precies datgene wat de doelgroep van ze verwacht. Heb je afwijkende wensen dan zoek je maar een ander merk.
    Duesenberg Double Cat 12-string, Duesenberg Fullerton TV, Gibson LP Classic DC, Gibson ES 339, Fender Am Special Strat, Fender TL52 VNT Tele MIJ, Ibanez 540R, Danelectro Longhorn Baritone & Baby Sitar, Eastman AR910CE, Aristides 020. Te koop: Aristides 070, Fernandes Revolver + Sustainer, Gitane DG-560, Alhambra 3C CW E1, Taylor 522e 12-fret

  5. #45

    Standaard

    Helemaal eens. Gewoon een aantal ijzersterke modellen blijven voeren. Hoeven nauwelijks te investeren behalve onderhoud van het bestaande spul. Houden ze ineens geld vrij voor een goede uitgangscontrole.
    Hoog tijd!
    En hoog tijd dat ‘we’ stoppen met elkaar wijs blijven maken dat de klanten telkens wat anders willen. Want dat willen ‘we’ niet.
    Gewoon je eindelijk eens gaan concentreren op je sterke punten. Die hebben ze zeker, maar die raken telkens op de achtergrond door allemaal misleukte (geen typo) projecten. Goede gitaren bouwen is vakwerk, maar geen hogere wiskunde met de ervaring die ze in huis hebben. En met het machinepark.

    Als het management dat niet snapt? In het IJ ermee, twee keer met de pont erover heen en lui aanstellen die er wel een succes van maken.
    Vriendelijke groet, Gus
    Laatst gewijzigd door Duhsjaak; 24 februari 2018 om 16:35
    In Tartiflette we trust…..

  6. #46
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Is hier al eens gemeld dat Gibson in de problemen zit vanwege de schuldenlast die ontstaan is door het kopen van allerlei bedrijven met geleend geld terwijl de gitaarfabriek financieel gezond is, maar nu wel meegezogen dreigt te worden...?


  7. #47
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Ja, al diverse keren, Erik. Kost ff wat pagina`s doodscrollen maar kom je vanzelf tegen😉

  8. #48

    Standaard

    ach ik begrijps dat vox en korg hetzelfde zijn geweest. Dat roland zijn jazzchorus al jaren in italie laat maken. enz enz. Veel "heilige" merken zijn al jaren niet meer in de "juiste" fabriek gemaakt....
    te koop: westone pantera en ibanez artfield AFD-40

  9. #49
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Gibson schmibson pfffff



  10. #50
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Het is een en al gebaseerd op sentiment, dat hele Gibson gelul.
    Vroeger geloofden mensen ook dat Amerikanen de beste auto’s bouwden. Volledig achterhaald door de Aziaten, zelfs zo erg dat Detroit, DE auto stad uit het verleden verworden is tot een spoorstad met veel leegstaande panden.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top