Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 10 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 96
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2013
    Locatie
    wild-westland
    Berichten
    716

    Standaard

    Ik heb er zelf 4, 1 uit 78 en verder uit 04, 07 en 09. Ik zou ze alle 4 als zeer goed omschrijven, ze zijn wel alle 4 pas na uitgebreid testen gekocht, ik heb in mijn leven zat Gibson's in mijn handen gehad die ik niets speciaal of zelfs minder vond, de vele totale rampen zoals hier op het forum zo vaak genoemd ben ik zelf tot op heden niet tegengekomen dus zo algemeen zullen die totale missers niet zijn.
    Laatst gewijzigd door kwispelhond; 17 februari 2018 om 17:23

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Vorig jaar ben ik op goede-gitaar-jacht geweest, en heb daarbij diverse custom shop gibsons getest.
    Het viel me op dat er best wat lakresten op de binding zat bij veel modellen; wat mij betreft niet nodig in de 3,5-6k categorie.
    Wat me ook opviel is de over het geheel genomen stugge bespeelbaarheid. Wee niet precies hoe en waarom, maar die toetsen waren stuk voor stuk gortdroog.
    Maar slechte gitaren ben ik niet tegengekomen toen iig.

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 augustus 2007
    Locatie
    Veurne - België
    Berichten
    3.117

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Hmm, dat strookt niet helemaal met de noodsprongen als die moderne V van $4,5k of die Boogie Van Les Pauls á $5000 per stuk. Of denken ze daarmee de balans recht te trekken? Als je bij de gitaren maar genoeg marge draait, mensen kopen ze toch wel...
    Dat zijn limited editions (toch die Starfleet communicators). Met die paar honderd exemplaren gaan ze echt niet uit de rode cijfers geraken. Zelfs Henry J is zo slim nog wel, lijkt me. Ik vermoed dat ze gewoon in de markt gezet zijn om weer wat buzz rond het merk te creëren. En er zullen best wel kwezels rondlopen die die dingen willen hebben.
    “Lean your body forward slightly to support the guitar against your chest, for the poetry of the music should resound in your heart.” - Andres Segovia

    GuitarPlansCollection

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Ik denk dat we op de korte termijn niet zoveel geks hoeven verwachten. Zowel Gibson als Fender verkopen nog zat gitaren. In de toekomst kan dat nog wel eens anders worden. Beginnende gitaristen willen spelen op de instrumenten waar hun helden op speelden. In mijn tijd kwam je dan automatisch op een Gibson of een Fender. Een kopie kocht je alleen ter overbrugging voor het echte werk.

    Inmiddels zijn er niet alleen veel meer populaire merken die die rol voor veel beginnende gitaristen hebben overgenomen, je ziet ook steeds meer bekende artiesten die spelen op de bekende, traditionele modellen, maar dan van zgn speciale bouwers, of door een bedrijf als Suhr. Pete Thorn is voor veel jonge gasten een held. En die held speelt vooral op Suhr gitaren.
    The times they are a changin'.

    Ik lul ook maar wat hoor. Het is alleen dat ik me kan voorstellen dat zoiets straks meer en meer een rol gaat spelen. En dan is het aan de grote spelers (bedrijven) wat ze daarmee doen. Als Fender Suhr koopt krijg je vanzelf weer heel andere dynamieken en sentimenten.
    Het is wat.
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Van wat ik heb vernomen is Gibson (de gitaarbouwer zelf) niet dàt slecht bezig, maar is het de overkoepelende holding die in zwaar weer zit, en de gitaarbouwer wat aan het uitzuigen is om hun putten elders te vullen. Vandaar de exuberante prijzen die gevraagd worden. Het zou goed zijn dat de holding over de kop gaat, Henry met pek & veren over de grens met Mexico gejaagd wordt en er dan duchtig gesneden & versneden gaat worden.
    Als we nou met z'n allen Brad niet citeren of zelfs op de negerlijst zouden zetten dan maakt dat dit forum al een stuk mooier. Het is een internettrol/drol die we niet moeten voeren. Dank voor uw aandacht!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

  6. #26
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic Bekijk bericht
    Ik denk dat we op de korte termijn niet zoveel geks hoeven verwachten. Zowel Gibson als Fender verkopen nog zat gitaren. In de toekomst kan dat nog wel eens anders worden. Beginnende gitaristen willen spelen op de instrumenten waar hun helden op speelden. In mijn tijd kwam je dan automatisch op een Gibson of een Fender. Een kopie kocht je alleen ter overbrugging voor het echte werk.

    Inmiddels zijn er niet alleen veel meer populaire merken die die rol voor veel beginnende gitaristen hebben overgenomen, je ziet ook steeds meer bekende artiesten die spelen op de bekende, traditionele modellen, maar dan van zgn speciale bouwers, of door een bedrijf als Suhr. Pete Thorn is voor veel jonge gasten een held. En die held speelt vooral op Suhr gitaren.
    The times they are a changin'.

    Ik lul ook maar wat hoor. Het is alleen dat ik me kan voorstellen dat zoiets straks meer en meer een rol gaat spelen. En dan is het aan de grote spelers (bedrijven) wat ze daarmee doen. Als Fender Suhr koopt krijg je vanzelf weer heel andere dynamieken en sentimenten.
    Het is wat.
    Ja dat wilde ik destijds ook. Dus kocht ik een Fender strat. Had ik niet moeten doen. Die strats destijds hadden van die dunne kleine fretjes. De lange mensuur was ook niet echt iets voor mij. Mijn exemplaar was ook nog eens loodzwaar.

    Ik had voor Ibanez moeten gaan. Ibanez was net in opkomst en er waren toen voor weinig geld prima Ibanez (ook Les Paul scale) gitaren op de markt. Voor 600 gulden had je een meer dan bruikbare gitaar die prima klonk en die veel prettiger speelde dan de Fender strats op dat moment.
    En als je dan een strat wilde, bij Sacksioni stond destijds een Roadster voor 600 gulden nieuw in de etalage. Ik zou me als beginnende gitarist niet laten leiden door merkentrouw.

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brad Bekijk bericht
    Ik zou me als beginnende gitarist niet laten leiden door merkentrouw.
    Mijn jeugdhelden speelden op ibanez, esp, jackson en gibson.
    Ik heb geen ibanez, esp, jackson of gibson; ik kom steeds wat anders tegen wat ik dan toch net leuker vind. Spuugirritant

  8. #28

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Gaat niet gebeuren. Henry is een overlever dus gaat geldschieters vinden en blijft op het pluche zitten. Zit er alleen voor zichzelf en zn baantje.

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juli 2011
    Locatie
    Oosterhout
    Berichten
    158

    Standaard

    Ik geloof ook niet dat Gibson verdwijnt, maar denk wel dat het waarschijnlijk is dat in afgeslankte vorm (met of zonder nieuwe topman wordt verder gegaan.
    Onderstaand bericht is van eind 2017 en zet geeft je toch te denken wat de toekomst van de electrische gitaar beterft


    Er zijn meer gitaarbouwers dan ooit in de geschiedenis van dit instrument. Maar de markt groeit helemaal niet. Klanten worden ouder, en jongeren hebben geen gitaarhelden meer. Ze willen gitaarspelen omdat Taylor Swift er zo mooi uitziet.

    De naam van de tentoonstelling kon haast niet minder rock-’n-roll klinken: de National Association of Music Merchants Show. Maar als de deuren van het Anaheim Convention Center opengaan, stromen de mensen naar binnen om langs de rijen Fenders en Les Pauls te lopen, en langs de bijzondere, zelfgebouwde instrumenten zoals de 1 meter 60 lange zeemeermingitaar, gemaakt van vijftien verschillende soorten hout.

    Als je zo midden in de grootste gitarensnoepwinkel van de VS staat, zou je bijna geloven dat het goed gaat in de wereld der gitaren. Behalve als je, zoals George Gruhn, wel beter weet. Deze 71-jarige handelaar uit Nashville heeft gitaren verkocht aan Eric Clapton, Neil Young, Paul McCartney en Taylor Swift. Als je met Gruhn over de tentoonstelling loopt, besef je dat je meeloopt met een boer op een veemarkt – je voelt bij hem veel liefde voor de uitgestalde waar maar ook veel scepsis. Wat anderen zien als een hausse – de schijnbaar eindeloos rij van fabrikanten die hun instrumenten tentoonstellen – ziet Gruhn als twee treinen op ramkoers. ‘Er zijn nu meer gitaarbouwers dan ooit in de historie van het instrument, maar de markt groeit niet.’ Met een stem die ergens tussen een grauw en een grom zit zegt hij: ‘Ik ben geen doemdenker, maar dit gaat zo niet goed.’

    De cijfers spreken voor zich. In de afgelopen tien jaar is de verkoop van elektrische gitaren behoorlijk gezakt: van 1,5 miljoen gitaren per jaar tot net iets meer dan 1 miljoen. De twee grootste bedrijven, Gibson en Fender, lijden verlies en een derde, PRS Guitars, moest personeel ontslaan en de productie van goedkopere gitaren verhogen. (…)

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top