Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 10 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 96
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2013
    Locatie
    wild-westland
    Berichten
    716

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dejohan Bekijk bericht
    Economische terugval? De economen die ik hoor zeggen me dat de economie de laatste jaren in een groei zit.
    Groei van welk punt? Het zal je toch niet ontgaan zijn dat er sinds 2008 een periode van flinke tegenwind is geweest. De problemen van Gibson zijn niet gisteren of het afgelopen jaar ontstaan.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.537

    Standaard

    Heeft het ook niet te maken met de eisen die ze stellen bij dealerships? In Nederland is het ook niet meer interessant om dealer te zijn, zeker niet voor kleinere shops. Sowieso houden ze de pareltjes voor de eigen markt in de US, waardoor Europa toch een beetje met de restanten worden afgescheept. En je hebt ook geen keus als dealer, je krijgt een aantal gitaren. Waar dus ook incourante exemplaren tussen zitten.

    Nee, zolang ze denken dat ze boven iedereen verheven zijn omdat ze uit de USA komen, gaat het niet verbeteren.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Misschien schreef ik het onduidelijk (en Fred ook) maar het is niet de gitaar afdeling die in de problemen zit.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.537

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Misschien schreef ik het onduidelijk (en Fred ook) maar het is niet de gitaar afdeling die in de problemen zit.
    Hmm, dat strookt niet helemaal met de noodsprongen als die moderne V van $4,5k of die Boogie Van Les Pauls á $5000 per stuk. Of denken ze daarmee de balans recht te trekken? Als je bij de gitaren maar genoeg marge draait, mensen kopen ze toch wel...
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juli 2011
    Locatie
    Oosterhout
    Berichten
    158

    Standaard

    Ik lees in een ander Forum dat de (electrische) gitaar gedoemd is een langzame dood te streven, niet ondenkbaar lijkt me.
    Hierbij een citaat van dat forum:
    Two reasons why the electric guitar is on the downside:
    1) It actually takes talent
    2) You have to practice.....a lot.
    So much easier just to make a YouTube video of you singing in your living room.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Hmm, dat strookt niet helemaal met de noodsprongen als die moderne V van $4,5k of die Boogie Van Les Pauls á $5000 per stuk. Of denken ze daarmee de balans recht te trekken? Als je bij de gitaren maar genoeg marge draait, mensen kopen ze toch wel...
    nee, en misschien was ik (en Erik ) niet duidelijk, ze hebben ongetwijfeld kwaliteits issues met hun gitaren maar het goede nieuws is dat ze dat al sinds de jaren 70 hebben dus dat stuk overleven ze wel.
    Gibson (de groep) moet een lening aflossen van USD 375 mio (of eigenlijk deze lening doorrollen) , die lening is voornamelijk gekoppeld aan de overnames die ze gedaan hebben (en niet aan de gitaren), vanwege de slechte Rating van het bedrijf zullen investeerders zo'n doorrol alleen doen tegn een flinke rente (als ik moet gokken 8% of hoger). Aan rente is dat alleen al 30 mio per jaar. Stel Gibson bouwt 200 gitaren per dag en houd daar gemiddeld usd 500 per gitaar netto aan over (beide getallen zijn vrij hoog) dan verdienen ze daar 36,5 mio aan. daarmee kunnen ze net de rente van deze lening betalen .
    natuurlijk heeft Gibson (de groep) ook andere producten die ze maken en verkopen Maar ze hebben daar ook leningen en kosten aan en de vraag is nu heeft Gibson genoeg zogenaamd free cash om te kunnen blijven voldoen aan de rente lasten zodat dat investeerders niet afhaken
    dus met alle leningen die ze hebben is de key vraag verdient Gibson genoeg om de rente te betalen (aflossen is dan van minder belang) en gaan ze een rente verhoging overleven (en de amerikaanse rente is aan het stijgen)
    life sucks and then you die

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 oktober 2001
    Locatie
    Kiependaarp
    Berichten
    1.416

    Standaard

    Maarre... Hebben we 't straks over de juszkiewicz era net zoals over de norlin era? Ben benieuwd.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mrweird Bekijk bericht
    Maarre... Hebben we 't straks over de juszkiewicz era net zoals over de norlin era? Ben benieuwd.
    dat denk ik wel, hij heeft niet alleen slechte dingen gedaan en ook de Norlin Periode heeft goed gitaren voorgebracht en zijn naams is gewoon verbonden aan Gibson (hij heeft zelfs een eigen gitaar http://www.gibson.com/Products/Elect...l-Goldtop.aspx)
    life sucks and then you die

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2001
    Locatie
    Goor
    Berichten
    4.008

    Standaard

    Probleem is , denk ik , dat er jarenlang inderdaad gedacht is dat iedereen een Les Paul kocht als er Gibson op stond. Ze kopen het toch wel, maakt niet uit of ie goed is of niet. Andere merken, zoals PRS, hebben aangetoond dat met hoge kwaliteit je toch zeer goed kunt bestaan, ook als het product duurder is. Je moet je dan echter wel op die producten blijven concentreren. Alle andere zaken zijn leuk, maar die moet je niet financieren met een product wat zelf zijn geld moet opbrengen.
    Managers zijn nodig, maar als je geen affiniteit met het product hebt ben je niets anders dan een boekhouder. Die berekenen de boel net zo lang tot het klopt in de boeken. Als de marge op een mat rode Les Paul het hoogst zou zijn, was al snel het advies om alleen maar rode te gaan produceren. Ongeacht of de vraag er naar was.
    Ik denk dat men snel de boel zal gaan splitsen ( ook favoriet bij overnames ) elektrisch en acoustisch, plus de rest. Failleren die handel en opnieuw beginnen.......
    In huis. Fender Custom Bandmaster 3 x 10. Heerlijk hanteerbaar, nog mooiere klank.....

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    maar iedereen hier gaat er vanuit dat Gibson veel minder gitaren verkoopt tegenwoordig vanwege die slechte kwaliteitscontrole en wat rare keuzes nieuwe modellen... Is dat wel zo? Volgens mij heeft overgrote deel van gibson doelgroep helemaal geen idee van het gibson gebash op enkele gitaarforums.Ik heb twee gibsons, een ouwe, en een eentje van 2012, en dat goede gitaren. Af en toe komt ik in een winkel en speel ik op eentje maar van die ramp qua kwaliteit is mij zelf nog niet echt opgevallen. ja, ik weet wel, zelf een gebroken headstock op hun site als promopic gebruiken is dom en qua marketing loopt er zeker een en ander fout. Maar zijn de gitaren zo slecht?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top