Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 10 van 10 EersteEerste ... 8910
Weergegeven resultaten: 91 t/m 96 van 96
  1. #91
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Da Vinci Bekijk bericht
    Verder lijkt het me nogal afhankelijk van de branche. Als ik kijk bij ons in de branche; Ik zit een een technische branche en daar stikt het van de techneuten die veel affiniteit hebben met producten. Ze kunnen je letterlijk tot het laatste moertje alles vertellen over 'hun' producten, over zoveel Mu gemoffeld aluminium, over het gebruik van gekataforeesde gietdelen, over newtonmeters en omwentelingen van motoren, montage met bijzondere steunen etc. En het ergste is; dat doen ze dus vaak ook.
    Dat is het een beetje.
    CEO's, en vooral ook salesmensen moeten zich daar heel niet mee bezig houden vind ik.

    Ik.krijg ook weleens vragen over onze machines of dit of dat kan. Meestal zijn er (van mij/ons uit) zo'n 1001 dingen te verzinnen waarom het niet zonder meer kan, maar als de salesmensen ook zoveel beren op de weg zien, wordt er niks verkocht.
    De truc is het vinden van de gulden middenweg natuurlijk.

  2. #92

    Standaard

    Ceo’s zijn er om het bedrijf financieel gezond te houden en uit te bouwen. Zonder emotie.
    De passie zit een laag lager.
    Ok Steve Jobs en Apple. Elon Musk en Tesla. Namen die onlosmakelijk verbonden zijn met het product. Maar die combi’s zijn op ‘één hand ‘ te tellen.
    Wouter Bos en het VU.
    Marjan van Loon Shell.

    Oliver Blume CEO Porsche. Wie kent hem? Rijden er minder Porsches rond?

    Gibson is gebaat bij financieel gezonde bedrijfsvoering en behaalde resultaten uit het verleden leveren tegenwoordig geen REET meer op.

    Luut

  3. #93
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Even voor alle duidelijkheid, het gitaarmerk Gibson is nooit verlieslijdend geweest, zelfs niet met al die rare beslissingen die ze namen in de afgelopen 15 jaar. Ze wilden alleen zo graag dingen erbij doen die niets met hun core business van doen hadden. En dat heeft ze de kop gekost (als ik tenminste goed geinformeerd ben).
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  4. #94
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    Nou ben ik geen zakenman, maar 'al die dingen erbij' stop je dan toch in aparte bv's? En als 'al die dingen' niet werken klappen alleen die betreffende bv's? Dat raakt toch je core business niet (tenzij je al het geld uit je core business pompt in 'al die dingen' en zo alles laat klappen, maar zo dom zijn ze toch niet?).
    "Meten is weten, gissen is missen"

  5. #95

    Standaard

    bedrijfsonderdelen worden doorgaans gefinancierd met andere bedrijfsonderdelen. Of staan garant daarvoor als ze bij banken aankloppen.
    Als één onderdeel inklapt kan dat verregaande gevolgen hebben voot het hele bedrijf.
    Kijk maar naar Imtech recent.
    Gehele concern failliet door het gekloot van één bedrijfsonderdeel.

  6. #96
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.178

    Standaard

    Bij een verlieslijdende toko zijn er vaak wel wat andere bedrijven het bokje. Zou mooi zijn als je als bijv. Gibson zo’n tak op zet, laat klappen, een hoop mensen met de ellende laten zitten en als moedermaatschappij je schouders ophaalt.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top