Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 10 EersteEerste ... 23456 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 96
  1. #31
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Tsja, het muziekwereldje is minder gitaargeöriënteerd dan in de jaren 90 van de vorige eeuw, maar dat zat er ook wel een keertje aan te komen. Ik kan er niet wakker om liggen. In de jaren 80 leek de synth het ook over te nemen en begonnen drummers massaal te vrezen voor hun baan. En ondanks de opkomst van de superstratjes moesten we toch op ene Kurt Cobain wachten voor de gitaarrock weer populair werd en uiteindelijk konden de drummertjes ook weer opgelucht ademhalen.

    Voor de bedrijven betekent dit niets meer of minder dan dat ze hun producten wat slimmer zullen moeten targeten. En waarschijnlijk zullen er ook wel wat ontslagen volgen. We leven nu eenmaal in een markteconomie. Maar nu lullen ze net of de gitaar over 20 jaar met uitsterven zal worden bedreigd. Onzin natuurlijk.
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  2. #32
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Absoluut. Omdat de elektrische gitaarmarkt krimpt zullen grote concerns moeten afslanken. Dit zal bij Fender, Gibson en prs ook moeten gebeuren. Net als bij een ‘notmaal’ bedrijf.

  3. #33

    Standaard

    Right!
    En (bij een goed geleid bedrijf) misschien eens een aanleiding om te kijken hoe ze hun klanten tevreden kunnen maken. In plaats van de aandeelhouders alleen, zoals nu.

    Ik vind het persoonlijk een beetje te gek dat de grote merken zich totaal niet lijken te schamen voor relatief wisselvallig producten in prijzen boven de € 1.000,00. Eigenlijk boven de 400.....
    Zo moeilijk is het niet om een fatsoenlijke gitaar te bouwen voor dat geld. En met modellen die vaak al 50 jaar meegaan, zou je toch denken dat ze dat trucje toch een beetje in de vingers hebben.

    Ik zeg: wake up call. En voor die bedrijven die denken dat dat allemaal niet nodig is? Weer een bedrijfsgebouwtje leeg hè.
    Maar zolang ze meer met mission statements, en jaarrekeningen etc bezig zijn, komen de klanten niet op de eerste plaats.
    Dus het wordt een heel interessante tijd. Mijn mening maar.
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  4. #34
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Gaat niet gebeuren. Henry is een overlever dus gaat geldschieters vinden en blijft op het pluche zitten. Zit er alleen voor zichzelf en zn baantje.
    niet echt, Henry heeft het bedrijf ooit gekocht en daarmee het recht gekregen om het bedrijf te leiden maar op het moment dat het bedrijf in restructering gaat zullen de schuldeisers een nieuwe leiding eisen en anders geen doorstart toestaan dus het lijkt mij wel einde oefening
    life sucks and then you die

  5. #35
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Duhsjaak Bekijk bericht
    Right!
    En (bij een goed geleid bedrijf) misschien eens een aanleiding om te kijken hoe ze hun klanten tevreden kunnen maken. In plaats van de aandeelhouders alleen, zoals nu.

    Ik vind het persoonlijk een beetje te gek dat de grote merken zich totaal niet lijken te schamen voor relatief wisselvallig producten in prijzen boven de € 1.000,00. Eigenlijk boven de 400.....
    Zo moeilijk is het niet om een fatsoenlijke gitaar te bouwen voor dat geld. En met modellen die vaak al 50 jaar meegaan, zou je toch denken dat ze dat trucje toch een beetje in de vingers hebben.

    Ik zeg: wake up call. En voor die bedrijven die denken dat dat allemaal niet nodig is? Weer een bedrijfsgebouwtje leeg hè.
    Maar zolang ze meer met mission statements, en jaarrekeningen etc bezig zijn, komen de klanten niet op de eerste plaats.
    Dus het wordt een heel interessante tijd. Mijn mening maar.
    Vriendelijke groet, Gus
    zolang Apple en Samsung weg komen met telefoons van tegen de 1000 eurie met defecten, Volkswagen de grootste autoverkoper te wereld is met sjoemelsoftware, luxe horloges iedere 2 jaar in onderhoud mogen (terwijl een goedkoop quartzhorloge zo 30 jaar mee gaat ) etc, kun je met een gerust hard (te) dure gitaren maken puur op Status
    life sucks and then you die

  6. #36
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juli 2011
    Locatie
    Oosterhout
    Berichten
    158

    Standaard

    Ik kan me ook niet voorstellen dat de gitaar verdwijnt ,maar waarschijnlijk dachten ze hetzelfde van het solo instrument bij uitstek in de 50's: de klarinet ook? De klarinet bestaat nog steeds en zal ook nooit verdwijnen, maar ik zie er mezelf op een podium anno 2018 niet de blits mee maken

  7. #37
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    life sucks and then you die

  8. #38
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 oktober 2001
    Locatie
    Kiependaarp
    Berichten
    1.418

    Standaard



    Dank. Er gaat een wereld voor mij open ....

  9. #39
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 januari 2003
    Berichten
    2.287

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Duhsjaak Bekijk bericht
    Zo moeilijk is het niet om een fatsoenlijke gitaar te bouwen voor dat geld. En met modellen die vaak al 50 jaar meegaan, zou je toch denken dat ze dat trucje toch een beetje in de vingers hebben.
    Snap ook niet dat ze bij Gibson zo moeilijk doen. In feite hoeven ze maar een paar elektrische modellen te maken, jaar in jaar uit.

    Een V, Explorer, SG, Firebird misschien, enkele ES-en en van de Les Pauls een Junior, Studio, Standard en Custom. Gewoon de reguliere solid kleuren en een paar bursts. Allemaal met '59 specs, long neck tenon, normale tuners, geen afwijkende headstock logo's blabla en knallen van die lopende band. Dat is wat de klant wil, jaar in jaar uit. Hoeven ze verder nergens meer over na te denken en niet jaarlijks een nieuwe brochure uit te brengen.

  10. #40
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Mwoah, zo makkelijk is het nou ook weer niet. Als ze dat zouden doen krijgen ze evenzogoed kritiek. Niet vernieuwend, altijd weer die zelfde saaie kleuren, de ene wilt een dikke hals, de ander een dunne, de ene heeft een voorkeur voor een D-vorm, de ander prefereert een C, of zelfs een V, het houdt niet op. Vraag 1000 gitaristen zonder al teveel historisch besef hoe hun gedroomde Les Paul eruit hoort te zien, welke kleuren, wat voor hardware, materialen, etc. etc. etc. en er zullen geen twee hetzelfde zijn.

    Tuurlijk, dat niet iedereen op een omgedraaide V-vormige body zit te wachten, dat snappen ze alleen bij Gibson zelf niet.
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top