Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 7 van 10 EersteEerste ... 56789 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 61 t/m 70 van 96
  1. #61
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik dacht meer aan Henry.

  2. #62

    Standaard

    Wat gaat er precies gebeuren met de gitaar prijzen mocht Gibson echt Failliet gaan? Kunnen we dan allerlei modellen voor een paar centen op de kop tikken?


    "When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace." - Jimi Hendrix

  3. #63
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 augustus 2007
    Locatie
    Doetinchem, NL
    Berichten
    2.761

    Standaard

    Ik denk eerder het tegenovergestelde. De gitaren bij de winkels zijn immers van de winkels. En die gitaren worden dan snel schaars, dus de prijzen zullen dan eerder stijgen lijkt me.
    Hetzelfde zal voor de 2e hands markt gelden.

  4. #64

    Standaard

    Dacht je werkelijk dat Gibson verdwijnt ???
    Al zou de company failliet gaan lijkt het mij zeer reel dat een een of andere investeerder het merk Gibson koopt of zelfs het gehele bedrijfsonderdeel waarna er flink gesaneerd gaat worden.
    En ja... die wil zsm zijn investering terug verdienen. Dus wat dat dan met de prijs zal doen zullen we achteraf gaan zien.
    Luut

  5. #65
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    De naam Gibson zal niet verdwijnen maar het product kan dat zomaar wel. Denk aan allerlei automerken die in de handen van andere bedrijven ineens compleet van gezicht veranderden.

  6. #66
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cannondale_01 Bekijk bericht
    Dacht je werkelijk dat Gibson verdwijnt ???
    Al zou de company failliet gaan lijkt het mij zeer reel dat een een of andere investeerder het merk Gibson koopt of zelfs het gehele bedrijfsonderdeel waarna er flink gesaneerd gaat worden.
    En ja... die wil zsm zijn investering terug verdienen. Dus wat dat dan met de prijs zal doen zullen we achteraf gaan zien.
    Luut
    Gibson is een sterk merk. Er komt geheid een koper langs, maar die wacht even tot de boel op de fles gaat, zodat ie het merk voordeliger kan verwerven.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  7. #67
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Met de verkoop van de gitaren is niets mis. Ze maken nog altijd winst bij de verkoop van instrumenten.

  8. #68
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 oktober 2008
    Locatie
    Blue Ridge Mountains
    Berichten
    3.033

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dorrus Bekijk bericht
    Ik lees in een ander Forum dat de (electrische) gitaar gedoemd is een langzame dood te streven, niet ondenkbaar lijkt me.
    Hierbij een citaat van dat forum:
    Two reasons why the electric guitar is on the downside:
    1) It actually takes talent
    2) You have to practice.....a lot.
    So much easier just to make a YouTube video of you singing in your living room.
    Dat, maar dan tot de derde macht, is de reden dat men al in 2009 is gestopt met het maken van Mastertones.
    Daar op leren spelen duurt gemiddeld een jaar of tien voor het een beetje ergens op lijkt.
    Na 1980 was de generatie die daar moeite voor doen & blijven doorzetten als het niet meteen lukt nog als vanzelfsprekend beschouwde en daar ook naar handelde, wel zo'n beetje uitgestorven.
    De vraag is natuurlijk of dat erg is...
    Er groeit zelfs Bluegrass in mijn voortuin.

  9. #69
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2013
    Locatie
    wild-westland
    Berichten
    716

    Standaard

    Ik lees nu al sinds de jaren 80 met regelmaat dat de gitaar op sterven na dood is en het is er nog steeds als instrument. Het is alleen een sterk cyclisch product hetgeen betekend dat de gitaar het eerste is waar op bezuinigd gaat worden als het even tegen zit en daar houden de gemiddelde managers niet zo van, van minder verkopen dus.

    Volgens mij is het enige probleem met de gitaarmarkt dat er veel te veel gemaakt worden, we zullen er allemaal een hele verzameling van moeten kopen om die aantallen een klant te geven maar er zijn nog steeds zat jongeren die er op willen spelen. Toen ik jong was in de jaren 70 kocht je een gitaar, ineens moest zelfs een beginner er minstens 3 hebben en de huidige generatie lijkt die ene gitaar wel weer voldoende te vinden en gelijk hebben ze. Akoestische gitaren schijnen op dit moment zelfs meer te verkopen dan ooit.
    Laatst gewijzigd door kwispelhond; 14 mei 2018 om 11:21

  10. #70
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Klopt, akoestische verkopen goed, maar ligt dat ook niet eraan dat ene Edje Sheeran veel hitjes heeft met zn gitaartje zodat jonge kids denken: dat wil ik ook?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top