Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7
  1. #1

    Standaard Handen soepel houden

    Ik weet niet of deze vraag hier hoort, maar we zullen wel zien. Voor mijn dagelijks werk moet ik veel zware dingen tillen. Ik merk soms dat mijn linkerhand wat stijf is daardoor en niet soepel genoeg is om snel te kunnen spelen. Zijn er tips/oefeningen om de handen soepel te houden?

    Alvast bedankt,

    Anne

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Geen zware dingen tillen.



    Welkom trouwens Anne...!

  3. #3

    Standaard

    Een gitarist die zich afvraagt hoe het hoort?
    Gekker moeten we het ook niet hebben toch?
    Verder eens met ErikdeP. Gaan zitten met plassen.

    Stijve handen (spieren in het algemeen) is vaak een kwestie van verzuring.
    Het komt erop neer dat je dan de afvoer van afvalstoffen moet bevorderen. Een van de manieren om dat te doen is door een voegen spons in de bouw markt te halen. Zo’n grote en mooi stevige spons om je voegenzweem mee weg te halen.
    Die sponsen neem je mee onder de douche en met de warme stroom water op je handen knijp je langzaam het warme water uit je spons en laat je m weer volzuigen.

    Ga erbij zitten en steun je onderarmen op je knieën, anders gaan er weer andere spieren verzuren.

    Er is ook nog een lekkere andere manier om dat te bereiken, maar dan moet ik eerst weten of je 18 plus bent. En of je een vriendingetje hebt. Of vriendje, schijnt ook te lukken.
    Good luck.
    Vriendelijke groet,Gus
    In Tartiflette we trust…..

  4. #4
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Een hulpmiddeltje is draaien met die Chinese ballen. Niet te grote exemplaren gebruiken en niet te lang soepel draaien met die dingen. En dat een paar keer per dag. En nogmaals, niet te fanatiek en te lang want dan werkt het averechts.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brad Bekijk bericht
    draaien met die Chinese ballen. Niet te grote exemplaren gebruiken
    Euuhh...
    https://nl.wikipedia.org/wiki/Chinese_balletjes
    https://nl.wikipedia.org/wiki/Geishaballen

  6. #6
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Nee die bedoelde ik niet.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 oktober 2007
    Locatie
    Oldenzaal
    Berichten
    352

    Standaard

    Hallo Anne,

    Bij mij is het geen kwestie van verzuring maar van R(heumatoide) A(rthritis) ofwel reuma. Niet in zeer ernstige vorm (geen gewrichtsdestructie o.i.d), maar toch. De reumatoloog heeft hiervoor het medicijn 'Methotrexaat' voorgeschreven, en dat werkt goed.
    Thuis en op repetitie start ik met een warming up. Ik begin met het spelen van een toonladder in verschillende posities, en daarna wat akkoordwisselingen. Dan merk ik dat de linkerhand al wat "soepeler/warmer" wordt. Tot slot speel ik 2 of 3 solootjes (eerst iets langzamer dan normaal, daarna sneller). Dat werkt voor mij.

    Succes.
    Groeten van 'speulmenneke'.

    "I guess I'm dumb because I know I ain't smart, but deep down inside I gotta Rock and Roll heart". (Lou Reed)

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top