Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4
  1. #1

    Smile Goedenmiddag forum leden mijn naam is Paul Reus

    Mijn interesse in gitaarmuziek begon vanaf mijn 10e levensjaar, toen ik voor het eerst The Shadows en ietsje later de Spotnicks en The Ventures hoorde. Ik ben een hobbygitarist, die maar kort in een paar bandjes heeft gespeeld. Mijn favoriete muziek is de blues zoals die wordt gespeeld door John Mayall and The Bluesbreakers op hun 1e 3 albums. Mayall gaf 3 zeer bekende gitaristen een podium. Eric Clapton, Peter Green en Mick Taylor.
    Ik speel op een Fender Telecaster Custom en een Gibson Les Paul copy genaamd 'Custom' (vermoedelijk ooit in Japan gemaakt) sinds kort op een Gibson Les Paul Goldtop met P90 uit 2012. De gitaar waarmee Freddy King op zijn eerste albums speelde en die Clapton deed besluiten ook een Les Paul met een Marshall aan te schaffen. Verder nog een Soundgear Ibanez basgitaar, een EKO 12-snarige gitaar en een akoestische 6-snarige gitaar onder auspiciën van Martin gemaakt. Gitaarversterker is een Hohner 55 met nagalm veer. Erg leuk voor blues en het Shadow geluid.

    Ik vind het leuk om oude spullen te repareren en zo goed mogelijk te restaureren. Vooral als het nog goed klinkt. De Custom bijv. die ik kreeg van vriend, die hem in een hoek van een tweedehands winkel vond. Heeft een uitstekende hals, een fraai sustain en een headstock exact als die van een originele Gibson (dus zeldzaam, vermoed ik).
    De Hohner 55 was een reparatie project; een 100 Watt eindversterker bouwpakket en een Fender gitaar luidspreker deden de rest. Deze klinkt net iets beter dan de oorspronkelijke Fane.
    En nu wil ik een ARIA LOCO Model 4381B basgitaar versterker restaureren.

  2. #2

    Standaard

    Welkom en veel speelplezier op die mooie spullen van je.

  3. #3

    Standaard

    Welkom Paul!
    Altijd leuk,zulke dingen te lezen,en sommige van die Japanse Les Paul kopieen...ik zou er een moord voor doen!Had zelf ooit twee Gibson LPś,een Studio en een Custom,maar was wat slordig met loonstrookjes bewaren,en toen iik mijn baan kwijtraakte,na mijngezondheid,kon ik al dat spul dus wegdoen.Maar niet getreurd hoor,er staan inmiddels drie fantastische Ibanez racemonsters,waarvan de RGA (mahonie,met esdoorn top,gewelfd nog wel) wel heel erg als een Les Paul kan klinken.Welkom nogmaals en veel plezier op het forum hier-ik hoop zelf tijdens mijn langdurig herstel hier toch meer te vertoeven.Ik ken geen leukerr forum dat dit,namelijk.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Welkom op dit forum

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top