Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 5 EersteEerste ... 2345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 41
  1. #31
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dejohan Bekijk bericht
    Ik vind niet dat je kan stellen dat alle bruggen waar Floyd Rose op staat per definitie goeie bruggen zijn.

    Een kwalitatief gebouwde Floyd Rose is een topbrug, maar wie zegt er dat er op die Squier een goede FR zit?

    Floyd Roses zijn er in alle kwaliteiten, van hoog kwalitatieve originals tot goedkope zacht staal aziatische "Licensed" crap.

    Zeker in de jaren 80/90 vond je die laatste vaak op goedkopere gitaren.

    Met zo'n oude zacht staal brug heb je kans dat er na al die jaren locking nuts of inbusgaatjes versleten zijn.

    Ik ga een jaren 80/90 gitaar met FR niet aanraden aan een beginner zonder ze eerst te zien.
    de Squier series heeft een schaller made floyd rose 2 , wat gelijk is aan de schaller floyd rose en dat zijn prima floyds. In principe als er Floyd Rose op een tremelo Staat (en er niet "Special" onder staat of licensed (behalve dan weer de schaller made licensed) ) dat zijn het goede tremelo's (die natuurlijk ook kunnen slijten )
    life sucks and then you die

  2. #32
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door apekop Bekijk bericht
    Niet mee eens. Ik vind HSS vlees nog vis. het verschil in karakter (en vaak ook volume) tussen humbucker en single coil vind ik veel te groot. Hierdoor klinken ook de tussenstandjes minder karakteristiek. Ik speel zelf heel vaak met alleen de single coil bridge. Gitaristen als Jeff Beck en nog anderen bijvoorbeeld ook.
    tis natuurlijk zuiver persoonlijk, ik overdreef een beetje maar met een beetje behoorlijke brug pup kun je goed splitsen en vooral met overdrivbe wil een zuivere enkelspoel nog wel eens te schel en te dun klinken
    life sucks and then you die

  3. #33
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Ik heb een squier deluxe strat en die is by far beter dan die mex strats imho. Er staat alleen geen fender op en dat vinden veel mensen heel bekangrijk. Ik niet.

  4. #34
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    Getverdemme wat een uitgesproken anti floyd meningen. De TS stelt een vraag en krijgt bij z'n antwoorden ook even een floyd rose trauma aangepraat. Als je niet met een Floyd Rose trem om kunt gaan (de nummer 1 reden om er op te bitchen), koop dan en gitaar zonder of geef gewoon toe dat je er niet me om kan gaan. Is hgeen schande. Kraak het niet af voor een ander die duidelijk minder kundig is dus jouw mening heel serieus kan nemen.
    Hahaha of niet dan Dirk! Meestal is het ook nog dat ze het ergens hebben gelezen maar zelf niet eens hebben ervaren.

  5. #35

    Standaard

    jaren lang op een gitaarke met fl licensed trem zonder lockingnuts gespeeld .
    no proplemen...ok dive bomben en andere gekkegeit zit er niet in
    maar prima te doen Het gaat om de balans he .....

    nee laten we het dan over een echte fokker hebben
    De Bigsby

  6. #36
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door raabje Bekijk bericht
    Ik word er niet echt enthousiast van voor 325,-... Als ik een floyd rose zou willen, dan zou ik een super strat zoeken, en dat hoeft geen Fender te zijn, b.v. een Ibanez of LTD is ook prima. En een Fender Stratocaster heb ik zelf liever wat traditioneler. Maar goed, ik houd er over op.

    En hoe zijn de frets, al versleten? Vlakken of een refret kost je ook nog aardig wat.
    Ja hou er maar over op want word er zo moe van wat jij liever ziet in een gitaar en wat jij beter of wat niet goed vindt... persoonlijke mening dude
    Jij raadt iets af omdat jij liever een SSS configuratie wilt, geen stat met FR wilt hebben, jij liever een bredere en dikkere hals wilt dan een dunnere en omdat je jij liever een strat wilt hebben die traditioneler is?!

    TS vraagt alleen maar wie wat meer kan vertellen over de gitaar.
    Laatst gewijzigd door ateng; 15 februari 2018 om 12:56

  7. #37
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    Ben je opzoek naar een stat sound maar wil je ook een dikkere lead sound uit je gitaar halen dan is een HSS configuratie ideaal. Zoek je een all round gitaar dan kan het een te gekke gitaar zijn ala super strat.

  8. #38
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Napoje Bekijk bericht
    Ik heb een squier deluxe strat en die is by far beter dan die mex strats imho. Er staat alleen geen fender op en dat vinden veel mensen heel bekangrijk. Ik niet.
    je moet bij dit model ook nog rekening houden dat body en nek in de VS gemaakt zijn en afgebouwd zijn in Mexico, dus er staat niet alleen Fender op, het is er ook nog 1 . Als Basis om te hotrodden begin je met een prima gitaar
    Alleen de electronica en Tuners kunnen wel een upgrade gebruiken en dan kun je bij deze prijs inderdaad ook nog verder kijken naar vergelijkbare gitaren die nieuw minder kosten en intrinsiek gelijk of wellicht beter zijn (bijvoorbeeld ESP LTD strats met floyd)
    life sucks and then you die

  9. #39
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juli 2013
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    690

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ateng Bekijk bericht
    Ja hou er maar over op want word er zo moe van wat jij liever ziet in een gitaar en wat jij beter of wat niet goed vindt... persoonlijke mening dude
    Jij raadt iets af omdat jij liever een SSS configuratie wilt, geen stat met FR wilt hebben, jij liever een bredere en dikkere hals wilt dan een dunnere en omdat je jij liever een strat wilt hebben die traditioneler is?!

    TS vraagt alleen maar wie wat meer kan vertellen over de gitaar.
    Ach kom nou toch... als ik als beginner een Fender Stratocaster zoek, dan is die ouwe gitaar van MP geen 100% match. Wel leuk als 2e of 3e gitaar, als de prijs zacht is. Gaat mij om die logica, maakt TS geen denkfout met deze gitaar, omdat er Fender op staat, en er een BS verhaaltje bij hoort over brand in de fabriek. Er lag gewoon een stapel oud spul in een loods en daar hebben ze een paar Fender Squier series van gemaakt. Maakt mij niet uit of TS deze gitaar koopt, helemaal niet.

  10. #40
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    dat brand verhaal weet ik niets van maar voordat de fabriek in mexico werd opgestart werden zowieso alle bodies en nekken voor mexico in de VS gemaakt (door mexicanen, dat dan weer wel )

    ik kijk er wellicht anders naar maar voor strats kijk ik altijd wat de individuele onderdelen mij waard zijn en waar ik nog extra zou moeten uitgeven om hem op het juiste niveau te krijgen
    in de dit geval

    eur 75 voor de floyd
    eur 100 voor de Body
    eur 100 voor de nek
    (dat zijn de bedragen waarvoor ik de onderdelen los kan krijgen) als de electronica aziatisch is (ceramische enkelspoels, kleine potmeters) dan tell ik daar niets voor op, zitten er SD's of Dimarzio's dan tel ik daar eur 40 per pickup bij op

    als de body of neck dan nog een mooie houtsoort heeft dan gaat de waarde omhoog

    kun je zelf niet assembleren/hotrodden dan zou je wat meer mogen neertellen voor een strat die al "af" is
    life sucks and then you die

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top