Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 5 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 41
  1. #1

    Standaard Fender Stratocaster Squire series

    Hallo gitaarvrienden,

    Als beginnend gitarist wil ik graag een gebruikte Fender Stratocaster aanschaffen.
    Nu zag ik een Fender ST squire series MIM op internet en vroeg mij af wat de kwaliteit van dit type gitaar is.
    Heb inmiddels begrepen dat het iets te maken had met een brand in de Mexicaanse fabriek.
    Ook schijnt het Fender logo normaliter zwart te zijn. Deze heeft echter het gewone open logo met op de kop "Suire series" geprint.
    De vraagprijs is 325,- Euro. Er zit een Floyrose vibrato op en een Humbucker brugpickup.
    Wie kan mij hier wat meer over vertellen? Bij voorbaat dank.

    m.v.g.
    Han

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juli 2013
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    690

    Standaard

    Een MIM Squier ken ik niet, wel Japan, Korea, China, Indonesië.

    Ik zou zelf geen strat met een Floyd Rose willen hebben, op mijn stratocaster staat de brug met tremelo vast met een extra veer. Beetje benden is genoeg voor mij.

    Dus dat zou ik mezelf eerst afvragen, ga ik veel doen met de tremelo, en blijft de gitaar dan wel op stemming, of is die Floyd Rose een goedkope imitatie. En ook die humbucker is een keuze.

    edit: En nu ik er nog wat langer over nadenk, ook de hals checken, of die niet te smal of te dun is. Ik heb liever een bredere en dikkere hals. Squier hals zou wel eens een beetje ielig kunnen zijn, goed voor kleinere handen.

    Alleen de prijs, en het logo, en herkomst zegt niet zo veel, denk ik.
    Laatst gewijzigd door raabje; 14 februari 2018 om 16:24

  3. #3

    Standaard

    Sorry, was niet duidelijk. Het is ook ietwat ingewikkeld.
    Het is wel degelijk een Fender MIM. En de pickup's is HSS, dus 1x Humbucker en 2 single coil.
    Alleen staat er helemaal bovenaan op de kop "squire series". Het is dus geen Squire.
    Groet, Han

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juli 2013
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    690

    Standaard

    ok, is het dan een mex body met een Fender Squier hals (1 van de eerste series, uit Japan)?

    Is de gitaar nieuw of oud?

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Voor dat geld kun je je geen buil vallen lijkt me. Aangezien je een beginnend gitarist bent zul je nog geen voorkeur hebben qua halsdikte/breedte, vintage of jumbo frets, HSS/SSS/HH/HSH, Floyd of vaste brug, etc.
    Gitaar komt uit Mexico en zat qua prijs tussen de Fender en Squier gitaren in, vandaar de naam. Een nieuwe MIM Strat kost zo'n 550.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juli 2013
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    690

    Standaard

    http://www.strat-talk.com/threads/me...er-strat.8015/

    Zoekt TS een 1e gitaar, of een 1e stratocaster (of beiden). Ik zou zelf een standaard SSS strat nemen zonder die Floyd Rose ellende.

  7. #7

    Standaard

    Maar Han, post even een link naar een advertentie en dan kunnen we eens bekijken?

    Ik zou trouwens ook geen floyd rose op een goedkope gitaar kopen. Ooit gehad en dat was miserie.

    Of anders zoeken naar:
    Squier Stratocaster Classic Vibe.
    Squier Stratocaster Vintage Modified

    Dat zijn grofweg de "betere" Squier series, met de Classic Vibe als beste.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    ik zou zowieso voor HSS gaan (maar weinig gitaristen vinden het prettig om op de brug positie single coil te spelen ) en die floyds zijn niet verkeerd op de Squier Series (floyd II, wat gewoon de schaller floyd is)
    ja het is even wennen aan een floyd en inderdaad als je een gewone trem al eng vind dan is een floyd nog enger maar eenmaal goed afgesteld is hij wel erg stemvast
    de Tuners zijn bagger (Maar met de locknut heb je daar weinig last van) en de electronica is aziatisch maar dat is eventueel later nog te vervangen
    life sucks and then you die

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2008
    Locatie
    Paal 20
    Berichten
    6.393

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fred dons Bekijk bericht
    ik zou zowieso voor HSS gaan (maar weinig gitaristen vinden het prettig om op de brug positie single coil te spelen ) en die floyds zijn niet verkeerd op de Squier Series (floyd II, wat gewoon de schaller floyd is)
    ja het is even wennen aan een floyd en inderdaad als je een gewone trem al eng vind dan is een floyd nog enger maar eenmaal goed afgesteld is hij wel erg stemvast
    de Tuners zijn bagger (Maar met de locknut heb je daar weinig last van) en de electronica is aziatisch maar dat is eventueel later nog te vervangen
    Geen mooiere sound dan een single coil in de brug! Maar ja, ik ben dan ook een uitstervend ras....

    @Han: gewoon doen. Mocht hij je na een tijdje niet bevallen dan raak je hem wel weer kwijt.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Wat eigenlijk het belangrijkste is, wat wil je voornamelijk gaan spelen in de toekomst? Rock en/of metal? Dan zou het wel een prima keus kunnen zijn. Zoniet zou ik geen floyd rose nemen. Zo ja, kijk ook eens naar een ibanez, die hebben voor jou beurs waarschijnlijk wel wat beters.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top