Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5
  1. #1

    Standaard Vraag over radius Les Paul en tune-o-matic bridge

    Er is me gevraagd om een Les Paul Red Scorpion te bouwen.
    Nu heb ik best veel ervaring in het bouwen van basgitaren.
    Maar een gitaar heb ik nog nooit gebouwd. Dus ik begeef mee hier en daar op onbekend terrein.

    Ik ben bezig om een boodschappenlijstje te maken. En ik loop tegen wat vragen aan.
    Welke radius hoort er bij een Tune-o-matic brug? En zit die standaard in de brug? Of moet je die zelf invijlen?
    Ik meen ergens gelezen te hebben dat de standaard radius van een Gibson Les Paul 12" is.

    En deel twee van de vraag: welke Tune-o-matic is de betere? Er zijn nogal wat verschillende merken. Boston, Schaller, Wilkinson, Gotoh, etc In de basgitaar wereld zou ik merken als Boston en Wilkinson links laten liggen en eerder gaan voor Schaller of Gotoh.

    Jullie hulp wordt zeer gewaardeerd.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Dat is een heel lelijke gitaar. Maar mooi dat jij 'm mag bouwen...!

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    12" idd
    Gotoh is best bang for buck

  4. #4

  5. #5

    Standaard

    De radius is idd standaard 12", welke al in de Tune-O-Matic brug zit doordat de zadels verschillende hoogte hebben. Iets invijlen zou kunnen mocht dat nodig zijn. Ik heb mijn standaard Gibson brug vervangen door een Faber brug (Faber Guitar Parts Germany) inclusief bijpassende tailpiece. Ik ben hier erg over te spreken gezien deze erg precies en solide gemaakt is en wat meer sustain geeft. Succes met de bouw!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top