Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 30
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2007
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    1.497

    Standaard Spring reverb tank made in Sweden !!!!

    https://youtu.be/a4fvistHTvM
    ( voor demo zie video na 7.30 min)
    Eergisteren demo gehoord in de guitar bar in Antwerpen. Gisteren gekocht : een woord : geweldig !
    De reverb tanks zijn overigens op enkele dagen allemaal verkocht maar er zou nog een nieuwe levering komen.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2007
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    1.497

    Standaard

    https://youtu.be/a4fvistHTvM


    Hoop dat de link nu wel werkt.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Lijkt me te gek als je een non-reverb amp hebt (en zeker als je into surf bent).
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik snap niet waarom product gerelateerde filmpjes vaak beginnen met oeverloos gezwam totdat er pas naar het ding geluisterd kan worden. In dit geval mag je daar ruim 7 minuten op wachten. Laat van mij part eerst 15 sec. horen als teaser.
    Ik heb ooit nog eens een buizen reverb tank cadeau gekregen van iemand. Die heb ik in mijn oneindige wijsheid maar weggegeven.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2007
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    1.497

    Standaard

    Dit ding is meer dan surf hoor. Ik heb de man in het filmpje live horen spelen en het is idd een echte surf adept maar ook voor blues etc is het echt super, niet te vergelijken met een digitaal pedaal (zelfs de boetiek merken). In die zin is het wel spijtig dat men niet meer settings laat horen.
    Ik heb hem voor mijn Kemper geplaatst en het tilt echt de fender profiles naar een hoger niveau. Enkel als je echt met veel "gain" speelt is de tank niet geschikt ( tenzij je echt crazy sounds wil natuurlijk.)

    Ik ben er erg blij mee ( en heb mijn "the ventures" songbook terug opgediept 😄!!: walk don't run !!)

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Ik geloof je meteen joh. Ik had alleen die paar seconden in dat videootje als referentie. Erik heeft wel een punt. Een hoop gewauwel van een Italiaan die probeert Engels te spreken maar niet weet waar de klemtoon ligt. Aan het eind eindelijk dan toch reverb. En dat klonk nogal surf...
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.454

    Standaard

    Ik heb de Fender tank ook een tijdje rond gesleept tot ik het zat was. Maar inderdaad, een spring surf is lastig voor een pedaal. Ik heb er een paar geprobeerd maar als je blijft draaien is dat meestal een teken dat ie niet doet wat je wil horen. Ik heb nu de Gurus trem, dat is een echte tube spring/trem en behalve de gevoeligheid voor gestamp, de size eet enorm veel real estate op je board.
    Maar ach, iemand die surf trem belangrijk vind is over het algemeen niet zo into allerlei pedalen liflafjes he.

    Ik heb er wel eens een topic voor geopend, een mod om eerst in je Fender amp reverb te prikken voor dat het je eerste gain stage bereikt (wat dan niet meer je eerste gain stage is obviously) maar blijkbaar vroeg ik weer eens iets dat lastig & ongebruikelijk was want weinig animo.
    En techies zullen denken, ja maar ja maar... je amp HEEFT toch al reverb
    Laatst gewijzigd door Pepe; 6 juli 2017 om 23:20
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2007
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    1.497

    Standaard

    Dit model is echt niet zwaar. Lampen zijn vervangen door FET transistor en de voeding is extern via een 12 volt adapter. De bediening is erg simpel en toch effectief ( alles boven 3 knoppen is altijd moeilijk voor mij.&#128513

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.454

    Standaard

    Ja maar dit soort dingen bestaan toch al eeuwen? Ik maakte ze vroeger zelf, paar veren van een paar tientjes die je aan de send & return van je mengpaneeltje hangt. Bij Bax kan je ze ook gewoon kopen, doen ze er een pre ampje in en een paar knoppen erbij, klaar.

    Het punt was ook nooit het gewicht, het is de grootte. Ik heb nog een Peavey valverb ergens in een kast staan. Prachtig ding maar niet iets wat je even in je binnenzak stopt.

    Die Hard is geen Kerstfilm!

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    Ik ben een simpelmans qua setup/pedalen maar mijn fender reverb tank gaat wel altijd mee. En wat lange kabels (voor als het podium niet stabiel is)

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top