Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 20
  1. #11

    Standaard

    Zo'n stekkerdoos met een schakelaar doet alles wat je wil, je moet alleen even bukken... Maar dat kun je ook nog opvangen, hang je dat ding gewoon wat hoger op.

    Het nut van de afstandsbediening is me eerlijk gezegd een beetje onduidelijk. Voor thuis wat overbodig, en op het podium kun je de versterkers gewoon al aan hebben staan voordat je het podium op gaat. Dus zelfs als je draadloos vanachter in de zaal wilt opkomen snap ik het niet zo.

    Precies wat Erik zegt, nog iets wat het ineens zomaar toch niet zou kunnen doen.

  2. #12

    Standaard

    Ik heb alleen die klik aan/uit voor frontlicht op palen.
    Hoef je alleen stroom naar de ledparren te trekken.
    En als je gaat spelen klik je ze even aan.

    Voor backline kun je idd gewoon een stromdoos met aan/uit gebruiken. Maar omdat er altijd eikels aanwezig zijn heb ik eigenlijk liever niet van dat spul en druk ik wel even de stkker in het stopcontact van het stroomblik als ik alles aan wil hebben....
    te koop: westone pantera en ibanez artfield AFD-40

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Voor mijn studiomonitoren heb ik een AB systeem gekocht bij de Lidl. Anders moet ik in vreemde bochten achter bij mijn monitoren zijn om ze aan en uit te schakelen. Nu ligt de AB naast één van de units en kan ik ze makkelijk schakelen.....

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door miyaru Bekijk bericht
    Voor mijn studiomonitoren heb ik een AB systeem gekocht bij de Lidl. Anders moet ik in vreemde bochten achter bij mijn monitoren zijn om ze aan en uit te schakelen. Nu ligt de AB naast één van de units en kan ik ze makkelijk schakelen.....
    Mijn monitors gaan automatisch aan en uit... maar waar is Sonny de topic starter...??

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Dat weet niemand........ Tja Erik zo gaat het op fora......

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door miyaru Bekijk bericht
    Dat weet niemand........ Tja Erik zo gaat het op fora......
    Ik was er al een beetje 'bang' voor

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Ik ook, maar wel gezellig, vaak de zelfde in een topic die ik elke keer tref.......

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.064

    Standaard

    Als de buren ook zo’n kastje hebben...
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    Da's een rare. Ik gebruik dit soort systemen al en jaar of 15 in m'n huihouden. Eigenlijk zeg maar sinds ze betaalbaar werden en voor kleine prijsjes bij de Wibra's, kruidvatten en Actions in de schappen terecht kwamen. En wat je hierboven beschrijft heb ik echt nog nooit meegemaakt. Het enige wat ik me kan voorstellen is dat je storingen hebt op je lichtnet waardoor deze dingen zich inschakelen.

  9. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Ik was er al een beetje 'bang' voor
    Niet zo bang zijn 😉, ik ben gewoon hier. Sorry voor de late reactie trouwens op jullie berichten. Dat het iets is dat het ineens zomaar niet kan doen en dat het voor een mogelijke ruis of brom kan zorgen, had ik niet bij stilgestaan. Waardoor ik ook twijfel om het aan te schaffen voor het aan en uitschakelen van mijn versterker en pedal board. Wel vind ik het handig om zo'n schakelaartje op andere apparatuur (dat op een ander stopcontact zit) in mijn kamer te gebruiken, hoewel er dan misschien ook ruis of brom veroorzaakt kan worden op mijn versterker. Of zal dit niet veel uitmaken?

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.586

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jan7 Bekijk bericht
    Wat betreft die afstandsbediening:
    Ik heb iets gelijkaardigs geprobeerd voor een vloerlamp waarvan de schakelaar op het snoer zat dat net onder een zetel lag. Regelmatig brandde de lamp 's ochtends terwijl ik ze 's avonds zeker had uitgezet.

    Mijn vader had (met een ander merk) dezelfde ervaringen wanneer hij dit soort afstandsbediening gebruikte voor de tuinverlichting.

    Dus op één of andere manier kregen die ontvangers in het stopcontact blijkbaar een signaal om te schakelen.

    Voor je versterker zou ik iets kopen waarbij je in de reviews niks tegenkomt van dit soort onvoorspelbaar gedrag.
    Veel van dat soort draadloze schakelaars voor consumenten werken op 433 MHz. Laat dat nou net een band zijn die ook veel gebruikt wordt voor afstandsbedieningen van garagedeuren, draadloze hoofdtelefoons, enz. Dus de kans dat jij, zodra je je licht aanzet, elders in de straat een garagedeur openzet is best groot en vice versa. Dus het klopt dat jij je licht uit hebt gedaan, maar iemand anders in de buurt heeft het ongewild bij jou weer aan gezet.

    Wil je toch gebruik maken van draadloze schakelaars, ook al wordt het steeds voller in de ether, kijk dan naar merken die met 868 MHz werken. Hoe dan ook, met de periodiek terugkomende veiling van frequentiebanden blijft draadloos steeds een gok.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top