Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 6 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 59
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 mei 2005
    Locatie
    Prinsenbeek
    Berichten
    6.964

    Standaard Welke functies zou jouw signature-versterker hebben?

    Ik had laatst met iemand een discussie over de nuttige- en niet nuttige functies op versterkers. Echter is dit uiteraard een heel smaakgebonden discussie en heel verschillend per gitarist wat hij wel en niet handig vind. Op versterkers die je koopt zitten altijd wel functies die je niet gebruikt of die je juist mist. Stel dat een ampbouwer een signature amp voor je zou ontwerpen en je dus helemaal kon bepalen wat er wel en niet op zou zitten, wat zou hij dan moeten bevatten?

    Voor mij:
    - 2 kanaals (ritme en lead)
    - Elk kanaal eigen gain, EQ, volume
    - EQ voorzien van highmid en lowmid (als ENGL steve morse) of variabele midrange (te bepalen op welke frequentie de mid knop invloed heeft)
    - 50 watt
    - Variabele terugkoppeling in eindversterking (zodat je de 'feel' van de amp kan beinvloeden)
    - FX loop, switchbaar via footswitch
    - Goede mastervolume
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.605

    Standaard

    Een jaar of 4 a 5 geleden zo'n lijstje gemaakt, na heel veel testen en hem toen zelf gebouwd (met wat hulp van het forum voor het ontwerp).

    Schakelbare gelijkrichter (diode en buis (GZ34)). Schakelbare hoogspanning (1, 6 en 12 watt) een volumepot, een 3 standen brightswitch, een fatswitch. Achterop een vox-achtige cutcontrol en een regelbare negatieve feedbackloop.

    Qua waardes is ie helemaal gebaseerd op mijn favoriete strat.


    Er zit niets op wat ik niet gebruik en er is niets dat ik mis op dat ding en dat gaat nu al jaren goed.

    Gepost met Tapaworst
    Laatst gewijzigd door Tabula Rasa; 8 februari 2018 om 10:10
    147-c Guitars

  3. #3

    Standaard

    1) aan/uit
    2) standby

    switchable
    chan 1
    3) volume
    4) gain
    chan 2
    5) volume
    6) gain

    dan ben ik er wel
    te koop: westone pantera en ibanez artfield AFD-40

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 februari 2004
    Locatie
    Dendermonde Belgie
    Berichten
    254

    Standaard

    2 x mastervolume of aparte regelbare soloboost ( volume )

  5. #5

    Standaard

    Ik heb een JVM410 en ik heb weinig features te wensen die de JVM niet heeft. De belangrijkste voor mij:

    -schakelbare MV
    -midi
    -higain maar wel transparant blijven (mijn JCM800 doet dat dus niet; die wil nog wel eens dichtslibben)
    -3 kanalen is zat (een 'crunch'-kanaal wat er vaak op zit is voor mij iets totaal overbodigs/nutteloos)
    -goede, schakelbare FX loop
    My Róisín Dubh is my one and only true love

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Voor mijn coverbands: een twee- of driekanaals met onafhankelijke toonregeling, twee mastervolumes, powerscaling, keuzeschakelaar tussen BF en tweed op het cleane kanaal en schakelbare boost op elk kanaal. Graag ook springreverb of tubedriven reverb. Zoveel mogelijk schakelfuncties op de voetschakelaar.
    Voor mijn classic rock-band: een plexi-achtige met mastervolume, drie bright-standen en een FX-loop. En vooral heel veel toon
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  7. #7
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Een volumeknop, een bas en hoogregelaar, meer niet. En gewoon transistor vanwege de degelijkheid en betrouwbaarheid. Gewoon een goede basis om je gitaar en effecten op los te laten.

  8. #8

    Standaard

    Een superlichte ( qua kg) 1 kanaals american blackface gevoicde 6l6 amp ( 30 watt) met buizenreverb met een celestion Gold 10.

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brad Bekijk bericht
    Een volumeknop, een bas en hoogregelaar, meer niet. En gewoon transistor vanwege de degelijkheid en betrouwbaarheid. Gewoon een goede basis om je gitaar en effecten op los te laten.
    Dat is nou de reden waarom ik altijd buizen gebruik. Transistor versterkers reageren soms heel raar op pedalen. KEihard soms, met extreem veel hoog en ze zijn vaak heel zwaar.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.586

    Standaard

    Alles wat een Mesa Roadster of Triple Rectifier heeft. Of Diezel D-Moll, ook goed. En de cab het liefst als een Mesa Thiele met EVM12L.
    Dus ach, signature of custom is niet eens nodig

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top