Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 5 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 41
  1. #11

    Standaard

    Dank voor de reacties. Dik, tja, tussen de 3 en 5 mm. Let wel , je kunt er super funky slagjes mee spelen. Ik zou hier geen ander plectrum voor willen gebruiken. Het vergt alleen enige gewenning. De bijgeluiden van een dun of flexible plectrum gaan je tegenstaan als je gewend bent met een dik plectrum te spelen. Ook zit er veel verschil tussen de sound van de diverse dikke plectrums van de verschillende makers. Op electrisch gitaar is een iets dunner en spitser plectrum wel weer wat makkelijker maar ook daar zweer ik bij een dikker en vooral harde plectrum (tussen 2.5 en 3.5 mm)

  2. #12
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Ik gebruik ook de dikste 3mm versie van die kleine stubby plectrums. Ze slijten wel maar ze blijven wat mij betreft lekker spelen. Als ik nu zo een plectrum in mijn hand heb van doorsnee grootte voelt dat erg onhandig aan, vooral wanneer ze zacht zijn.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    dikte maakt mij niet zoveel uit, wel stijfheid al is dat natuurlijk gerelateerd. Stubby 3mm is my bread & butter, de grote, die kleine flikkeren uit mijn hand when palming. of aluminium plectrums van 2 mm. metaal is wel lastiger, vergt meer precisie

  4. #14

    Standaard

    Arjen,

    Je onderwerp is de moeite van discussie meer dan waard.
    Jammergenoeg gebruik je ook je eerste post meteen om je eigen website te promoten. Sterker nog; voordat je besloot in de plectrumbiz te gaan had je blijkbaar nooit enig belang om je hier aan te melden en/of je kennis kunst en kunde met deze community te delen. En waar websitevermelding echt niet meteen spam hoeft te zijn is het in dit geval wel. Ik heb je openingspost dus even aangepast.


    En nu verder met dit prima draadje !
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  5. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Ik gebruik voor elektrisch altijd Dunlop Delrin 500 2.0mm.
    Dus jij bent die lijer die altijd de bakjes bij muziekzaken leegkoopt zodat ik misgrijp. Deze dikte is altijd op...
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2001
    Locatie
    Goor
    Berichten
    4.008

    Standaard

    Niet alleen dikte, maar ook materiaal is van belang. Speel met van alles. Dik , dun, ronde kant, hard, zachter, steeds wat nieuws proberen..
    In huis. Fender Custom Bandmaster 3 x 10. Heerlijk hanteerbaar, nog mooiere klank.....

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.978

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    Dus jij bent die lijer die altijd de bakjes bij muziekzaken leegkoopt zodat ik misgrijp. Deze dikte is altijd op...
    Haha nee ik bestel ze altijd online. Ik ben die lijer die ervoor zorgt dat de 72 pack op is bij Bax

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2013
    Locatie
    wild-westland
    Berichten
    716

    Standaard

    Persoonlijk hoeft het voor mij niet zo dik maar het materiaal is belangrijk, dat hoor je echt. Ik geef zelf de voorkeur aan Cellulose plectrums, meestal Fender Heavy (is bij lange niet zo dik als die andere dingen).

    Is trouwens al een oude discussie, voor slag gebruiken de meeste erg lichte plectrums en voor solo willen ze een dikkere, voor mensen die het allebei doen is een tussenmaat het beste compromis, wel voor mij in ieder geval wel.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.978

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kwispelhond Bekijk bericht
    voor slag gebruiken de meeste erg lichte plectrums en voor solo willen ze een dikkere
    IS dit zo? Nog nooit zo meegekregen.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 mei 2008
    Locatie
    Zuidbroek
    Berichten
    4.365

    Standaard

    Dunlop 207 jazztone. En ik heb net wat benen plectra gekocht om eens te proberen.
    Speelde altijd met dunnere Dunlops (.70 geloof ik), maar had ooit een geweldige gitarist in de studio die op mijn Martin speelde en ik was compleet verbaasd over zijn geluid. Kijk, die gitaar wil wel klinken, maar ik hoorde meer toon dan wanneer ik zelf speelde. Hij bleek met een behoorlijk dik plectrum te spelen en dat maakte een enorm verschil. Ook op mandoline overigens.
    Ik speel nu dus ook elektrisch met deze plectra. Kostte wel even wat gewenning, maar wil niet meer anders nu.
    Ik en een "Jazztone" plectrum. Als ik nou iets niet kan spelen is het jazz.....
    Laatst gewijzigd door guitarkid; 22 februari 2018 om 21:22
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Oh, editje: Coos heeft altijd gelijk.
    https://www.facebook.com/TheOuttakes/?locale=nl_NL

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top