Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 18 van 18
  1. #11
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Op een foto in mijn tab boek van de Division Bell staat Gilmour met een nat t shirt en een natte telecaster op het podium door de regen. Dus in een tent heb je dat gedoe in elk geval niet. Een goed idee is het gebruik van speciale handschoenen waarbij alleen de bovenste vingerkootjes ontbloot zijn.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 december 2012
    Locatie
    Thuis
    Berichten
    703

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Duhsjaak Bekijk bericht
    Leuk dat je even wat post. Ik had je al gemist eigenlijk.
    Kan weinig ervan zeggen, behalve dat electriciteit en de veiligheid daarvan nog altijd een probleem is. Effe controleren want we willen je nog lang niet kwijt.

    En verder natuurlijk volume op 11. En dan heel zacht spelen. Kun je naar eer en geweten zeggen dat je je best hebt gedaan.

    Succes vriend!
    Vriendelijke groet, Gus
    Haha, dank je wel, kerel. Btje rollercoaster geweest prive, maar lees wel altijd mee op t forum. Hopelijk nu weer wat meer tijd voor de muziek.
    If it ain't got purple it ain't got music.

    Bands: purplejohn.wix.com/fabfive
    www.10AM.nl

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 december 2012
    Locatie
    Thuis
    Berichten
    703

    Standaard

    En verder allemaal bedankt voor jullie inzicht. Kan ik wat mee!
    If it ain't got purple it ain't got music.

    Bands: purplejohn.wix.com/fabfive
    www.10AM.nl

  4. #14

    Standaard

    In de kou buiten spelen is niet optimaal, Overkapping is een zeer redelijke eis. Wel eens een buitenoptreden gedaan in het Oranjepark in Apeldoorn waar we over de PA van de andere band zouden spelen (wij is zang/ gitaar duo). Die waren zo slim geweest hun mengtafel buiten de kiosk, en zonder partytent erboven neer te zetten. Laat er nu net een heel kort buitje voorbijkomen

    Gevolg, een kortsluiting die ze niet zo snel konden vinden of verhelpen. Toen hebben we maar afgesproken dat ze de boel zouden laten drogen, terwijl wij op de kiosk wel stroom hadden. Zang over de AER Compact 60, en dan maar alleen elektrische gitaar over mijn Fender buizenbak. Tja, je mot toch wat...

    Overdekt spelen is een must. Je wilt je instrumenten en spullen heel houden.

    Klein ander detail dat misschien wel, maar waarschijnlijk niet van toepassing is. Als er iemand van bladmuziek speelt, denk dan aan wasknijpers. Bladmuziek waait heel makkelijk van een lessenaar af, daar is echt niet veel wind voor nodig. Zelfs op een overdekt podium kan dat al snel genoeg gebeuren... (of de muziek via een e-reader of 1-pad bekijken, die aan een statief vastzit.)

  5. #15

    Standaard

    overkapping is nodig.
    Neem even van de bouwmarkt een 1 euro-bak plastic ding mee. (voor op de grond leggen bij schilderen)
    Als het gaat regenen kun je snel schade voorkomen.

    Zet je spullen onder de tent en niet de muzikanten! Vaak gaan mensen hun spullen tegen de randen van de tent aanzetten. Exact op de plaats waar de regen binnen druppelt van de tent af!

    JIJ kan schuilen. Je spullen kun je niet snel verplaatsen....
    Een dak is in maart niet genoeg. Je moet aan de windkant plastic hebben tegen "horizontale aspect van regendruppels".

    Als het gaat onweren? Direct stekkers trekken en stoppen. De wind zal meestal 180 graden draaien. Dus je zijzeiltjes zitten aan de verkeerde kant.

    Zeilers weer spreekwoord :
    "komt de wind voor de regen? daar kunnen je zeilen best wel tegen. Komt de regen voor de wind? Berg dan je zeilen gezwind"

    Heeft mij al een paar keer gered van ellende.
    te koop: westone pantera en ibanez artfield AFD-40

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Maar ff serieus.... ik neem aan dat de opdrachtgever geen tuinfeest houdt als het pijpenstelen zeik regent?

  7. #17
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Er zat tot voor kort dicht bij mij in de buurt een kantoor van een bedrijf die cursussen wijnproeven verzorgt en in de wijnhandel zit. Die hielden een barbecue buiten. Maar wel met winterjassen aan want het was erg koud op die lentedag.
    Die hadden zich iets heel anders van die barbecue voorgesteld denk ik. Zoiets plan je nu eenmaal een tijd van tevoren en je weet nooit zeker wat voor weer het dan is. Dat zal ook met dat tuinfeest het geval zijn.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Maar je bent wel een beetje debiel als organisatie als je in de wintermaanden een tuinfeest organiseert.
    De kans op goed weer is groter tussen april en begin september, als ook feesttenten geopend zijn voor bands.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top