Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 18
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 december 2012
    Locatie
    Thuis
    Berichten
    703

    Standaard Ga lekker buiten spelen....

    Ola,

    Ik heb een aanvraag gehad voor een optreden van 1 van mijn bands op een tuinfeest. Altijd leuk, ware het niet dat het eind maart is, en natuurlijk buiten. Heeft iemand hier ervaring mee m.b.t. kou en zo? Ik heb al gezegd dat we niet spelen onder de 10 graden en in ieder geval onder een tent. Is dat redelijk of overdrijf ik?
    If it ain't got purple it ain't got music.

    Bands: purplejohn.wix.com/fabfive
    www.10AM.nl

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2008
    Locatie
    Paal 20
    Berichten
    6.393

    Standaard

    Hangt van jullie zelf af. Als jullie veel bewegen is zelfs -10 geen probleem Maar staan jullie als zoutzakken dan is +25 te koud voor jullie. M.a.w. je kan het zelf het beste beantwoorden.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Ik vind de overkapping of iets van een afdak een vrij redelijke eis in ieder geval!

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 april 2009
    Locatie
    rijkevorsel city hellgium
    Berichten
    965

    Standaard

    Ik speel elk jaar in de winter een paar openlucht optredens, kerstmarkt bv.
    Ik vraag telkens één of andere vorm van overkapping zoals hiervoor gezegd (tent of afdak), het maakt niet uit wat zolang alles maar beschermd is tegen weer en wind.
    Hetgeen ik ook altijd vraag is een warmtekanon of een (of meerdere) terrasverwarmers, altijd leuker om met warme handjes te kunnen spelen en ik vermoed dat het ook wel beter is voor je materiaal.

    Nooit problemen gehad.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 oktober 2001
    Locatie
    Kiependaarp
    Berichten
    1.416

    Standaard

    Ik heb 't een keer gedaan in de vrieskou met een heteluchtkanon als verwarming. Stapje naar voren in de vrieskou, stapje naar achteren in de straal van het heteluchtkanon. Je blijft aan 't stemmen!

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 september 2009
    Locatie
    Naast de buren
    Berichten
    2.938

    Standaard

    Moet je ook maar een Floyd Rose met locking nut op je gitaar hebben zitten!

    Remork sluiten.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Remork1970 Bekijk bericht
    Moet je ook maar een Floyd Rose met locking nut op je gitaar hebben zitten!
    Ja, want als de snaren weten dat deze gebruikt worden wordt het natuurkundige, of is het scheikundige, verschijnsel van uitzetten en krimpen van metalen onder invloed van temperatuur overruled....

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    We hebben weleens een optreden gehad in december tijdens zo’n serious request goede doelen gig buiten op een trailer die als podium ingericht was. Qua gitaarstemmen viel het mee, maar in december buiten spelen is niet bevorderlijk voor je vingers. En we hadden een saxofoon speler mee en die was constant aan het stemmen.
    Optreden in de koude maanden, wel te doen, maar wel behelpen.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 oktober 2001
    Locatie
    Kiependaarp
    Berichten
    1.416

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Ja, want als de snaren weten dat deze gebruikt worden wordt het natuurkundige, of is het scheikundige, verschijnsel van uitzetten en krimpen van metalen onder invloed van temperatuur overruled....
    't was m'n Jackson Fusion SS geloof ik.. Met floyd Rose (en tremsetter) dus check. (Maar dat hielp niets.)

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door purplejohn Bekijk bericht
    Ola,

    Ik heb een aanvraag gehad voor een optreden van 1 van mijn bands op een tuinfeest. Altijd leuk, ware het niet dat het eind maart is, en natuurlijk buiten. Heeft iemand hier ervaring mee m.b.t. kou en zo? Ik heb al gezegd dat we niet spelen onder de 10 graden en in ieder geval onder een tent. Is dat redelijk of overdrijf ik?
    Leuk dat je even wat post. Ik had je al gemist eigenlijk.
    Kan weinig ervan zeggen, behalve dat electriciteit en de veiligheid daarvan nog altijd een probleem is. Effe controleren want we willen je nog lang niet kwijt.

    En verder natuurlijk volume op 11. En dan heel zacht spelen. Kun je naar eer en geweten zeggen dat je je best hebt gedaan.

    Succes vriend!
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top