Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 22
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Wellicht handig: de site van Andreas Möller is nog steeds alive and kicking.
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  2. #12

    Standaard

    met 1 voeding 14 pedalen voeden kan te veel zijn mbt mA.. en wellicht een grote gnd loop maken. Beter om 2x 1-spot met 7-punt daisy-chain te gebruiken. Snel en voordelig klaar.
    Meer informatie over mijn versterkers en mijn Pedalen en Versterker workshops: http://sgravenmade.nl/workshops/vers...uwen-workshop/

  3. #13

    Standaard

    Ik weet niet of het helpt, maar dit zijn de pedalen: TC Electronic Hall Of Fame 2, TC Electronic Polytune 2, TC Electronic Corona Mini, TC Electronic Sentry, TC Electronic Hypergravity, TC Electronic Spark Mini, TC Electronic MojoMojo, Boss FV500H, Dunlop Crybaby, Ibanez Tube Screamer Mini, JDX Direct Drive, Boss DD500, T-Rex Mudhoney 2, TC Helicon Mic Mechanic 2 (voor zang).

    Of zijn 2 1Spots dan beter? Maar dan is het toch niet geïsoleerd, en dat moet toch (begreep ik)? Heb overigens nu geen last van noise...

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 mei 2009
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.159

    Standaard

    Dat helpt zeker, de genoemde pedalen werken allemaal op 9 volt (center negative), dus dat maakt het al een
    stukje eenvoudiger. Een belangrijk deel betreft wel 'dorstige' pedalen met een flink (stroom) verbruik, bijvoorbeeld de Boss DD500 (200 mA), en de Helicon heeft maar liefst 670 mA nodig ...

    Even los van (tal) van problemen welke met 2 geschakelde voedingen (1 Spot's) zouden kunnen ontstaan, denk ik dat je jezelf te kort doet als je met deze collectie pedalen de el-cheapo route kiest ...

    Meest deftige oplossing zou uiteraard een voeding zijn met afdoende (14 ?) geïsoleerde (= bromvrije) uitgangen
    welke individueel voldoende stroom (in mA) per pedaal zou kunnen leveren, maar eigenlijk alleen een beetje
    in de buurt komt dan de Cioks Ciokolate, en dan blijft het lastig met de Helicon ...

    Mijn advies zou zijn neem voor de Helicon een knappe losse voeding, die is dan ook geïsoleerd van de rest,
    en bijvoorbeeld de Cioks DC 10 (of iets vergelijkbaars) waarbij je dan 3 drive pedaaltjes met een daisy chain
    op een enkele uitgang zet. Mocht dit onverhoopt toch een groundloop (=brom) opleveren, erg onwaarschijnlijk,
    maar dan heb je voldoende mogelijkheden om met andere (pedaal) combinaties dit op te lossen.

    EDIT.: relevant filmpje over dit onderwerp, klikkerdeklik
    Laatst gewijzigd door Dutch66; 5 februari 2018 om 11:17

  5. #15

    Standaard

    en groundloop (=brom) opleveren, erg onwaarschijnlijk,

    idd,, dus waarom 14(!) geïsoleerde voedingen? jaag hem toch niet onnodig op kosten. De 1-spot levert 1700mA. Even passen en meten met je stroom verbruik van de pedalen. Werkt goed en idd El-cheapo.. mooi mee genomen.
    Meer informatie over mijn versterkers en mijn Pedalen en Versterker workshops: http://sgravenmade.nl/workshops/vers...uwen-workshop/

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Ik hoop dat ze in de loop der jaren wat verbeterd hebben aan de 1-spot voedingen, want die ouwe gevallen zijn gewoon ruk. Ik heb er 2, en die storen zelfs als ik gitaar --> 1 pedaal --> versterker doe, met bijna alle pedalen, en zelfs met een Lehle switcher. Behalve als ik het chassis van het pedaal aan de aarde hang, dan is er geen brom. Ik zou als leek zeggen ontwerpfoutje?

  7. #17

    Standaard

    Hartelijk dank allen, ik weet genoeg! 😘

  8. #18

    Standaard

    Nog even deze oude post aanvullen: ik werk inmiddels al een tijd met twee One-Spots maar vind het toch niet zo'n veilig idee.

    Ik ben zelf niet zo technisch en heb eerder mijn pedalen gepost (zie hierboven) - inmiddels zijn daar de Boss AC-3 en de Boss ES-8 bijgekomen. Ben inderdaad van plan om de TC Helicon Mic Mechanic 2 ervan af te halen (ook ivm ruimte).

    Ik vond de betaalbare 'Harley Benton PowerPlant ISO-2 Pro' online, is dat wat voor mijn pedalboard? Iemand een technisch oog?

    https://www.thomann.de/nl/harley_ben..._iso_2_pro.htm
    Laatst gewijzigd door Rezzy777; 30 mei 2018 om 17:34

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.325

    Standaard

    Ik zou 2x een voeding voor 8 pedalen per stuk kopen. Dus bijv 2x een T-rex, Ciocks of Voodoolab. Er worden veel kwailiteitsvoedingen ook 2e hands aangeboden.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Of een TrueTone CS6; dan heb je 6 geisoleerde uitgangen die je met een flink vermogen mag belasten. 14 pedalen verbruiken echt heel erg weinig, dus twee dure voedingen zou ik er nooit voor aanschaffen; tenzij je veel digitale pedalen of andere problemen hebt.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top