Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 22
  1. #1

    Standaard Geïsoleerde multivoeding 14 pedalen

    Iemand een goed idee wat voor betaalbare, geïsoleerde multivoeding het best gebruikt kan worden bij een pedalboard met zo’n 14 pedalen?

    Ik zag bijv de Harley Benton Powerplant Junior voor maar €33 bij Thomann, dat ik er daar twee van pak (met wat daisy chains ofzo?). Ben er niet zo thuis in...

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Ik denk dat die vraag niet zo gemakkelijk is te beantwoorden zonder specifieker te zijn.

    De Powerplant jr is prima, maar als je een paar pedalen hebt die nogal wat stroom lusten, ben je snel klaar omdat je uitgangen van de powersupply moet combineren dan.

    Anderzijds vinden misschien veel pedalen van je het niet erg om in een daisy chain te zitten.

    Ik zag hier laatst de Fame DCT 200 als voeding voorbij komen. Die is wel erg hoog, maar prijstechnisch zeer interessant.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.734

    Standaard

    Meerdere voedingen gebruiken is ook vrij normaal met zulke aantallen pedalen.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 oktober 2013
    Locatie
    As, België
    Berichten
    432

    Standaard

    https://www.thegigrig.com/power misschien?

    voordeel vind ik modulair en licht van gewicht.
    nadeel enigszins prijzig op het eerste gezicht, maar dat is relatief.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Enigszins prijzig? Relatief?
    Takkeduur gewoon

    Volgens mij heeft dat systeem alleen (prijstechnisch) voordeel als je een hele vreemde combinatie van voedings-wensen hebt?

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2001
    Locatie
    Goor
    Berichten
    4.008

    Standaard

    Een stabiele voeding met meer uitgangen heeft meer voordelen. Sommige pedalen hebben gewoon een hekel aan het delen van spanning met anderen. Iedere verlaging van beschikbare spanning heeft dan ruis,brom of andere bijwerkingen. De meeste Boss pedalen kunnen nogal wat hebben, anderen hebben echt gewoon 9V nodig, of meer. Je moet dus goed weten of je pedalen kunt gebruiken op een enkele voeding. Hangt uitereraard ook af van wat ze aan vermogen trekken en wat je beschikbaar hebt per poort op de voeding.
    Regelmatig marktplaats in de gaten houden scheelt ook wat. Met regelmaat komen daar voedingen voorbij....
    In huis. Fender Custom Bandmaster 3 x 10. Heerlijk hanteerbaar, nog mooiere klank.....

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Klopt, maar het ging me specifiek om de prijs van dat gigrig systeem, niet over dat een stabiele voeding met geïsoleerde uitgangen geen nut zou hebben.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 oktober 2013
    Locatie
    As, België
    Berichten
    432

    Standaard

    ik vind het relatief duur. neem bijv 2 voedingen van Cioks of welk merk dan ook om die 14 pedalen te voeden. Ben je bijna net zo duur uit. Plus extra gewicht!

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    't is dat de pond laag staat...
    (maar het is zéker een mooi modulair systeem)

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 mei 2009
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.159

    Standaard

    With all due respect, zonder een inhoudelijk overzicht van welke pedalen je precies wil gaan voeden is een
    zinnig advies (lees afdoende en betaalbaar) imo niet mogelijk. Het is afhankelijk van zoveel factoren, denk aan
    benodigde stroom, spanning, alles center negative, hoe flexibel wil je blijven etc ...

    Mogelijk zijn 2 PP juniors waarbij een 'aantal' pedalen een uitgang delen wel voldoende, maar voor hetzelfde geld
    zitten er een paar lastige (18 volt of > 150 mA) pedalen tussen, dan gaat dat dus never nooit bromvrij werken ...

    Oftewel, more input please!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top