Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5
  1. #1

    Standaard Kennismaken met Enrikos

    Dag allemaal,

    Ik heet Enrikos en ik ben 22 jaar. Vanaf mijn 9e / 10e tot ongeveer mijn 16e heb ik lessen gitaar gevolgd en ben daarna ook nooit meer gestopt met spelen. Vanaf mijn 14e ongeveer heb ik altijd op een staalsnarige gitaar gespeeld. Ik ben geboren in Nederland, maar ben van Griekse komaf. Sinds een paar jaar vorm ik samen met mijn broer een Grieks gitaarduo waarbij we vooral bij Griekse restaurants/feesten spelen. Mijn broer begon aanvankelijk met gitaar spelen, maar is zich later gaan focussen op de bouzouki (Grieks instrument). Het is een typisch solo-instrument, dus vandaar dat ik begeleid als we samen spelen. Toevallig zijn we beide ook linkshandig

    De reden dat ik graag actief wil worden op Gitaarnet is omdat met name de techniek van mijn rechterhand (voor rechtshandigen de linker dus) wil verbeteren. Deze is onderontwikkeld omdat ik dus altijd heb begeleid en nooit genoeg tijd heb geinvesteerd in het ontwikkelen van solide rechterhand.

    Ik kijk ernaar uit om te leren op dit forum!

    Groeten,

    Enrikos
    Laatst gewijzigd door gitaar013020; 3 februari 2018 om 18:50

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 oktober 2007
    Locatie
    Oldenzaal
    Berichten
    352

    Standaard

    Hoi Enrikos,

    Welkom op dit forum. Begeleiden vergt toch ook een solide (rechter)hand? Dat zal dus wel goedkomen
    Groeten van 'speulmenneke'.

    "I guess I'm dumb because I know I ain't smart, but deep down inside I gotta Rock and Roll heart". (Lou Reed)

  3. #3

    Standaard

    Hallo en welkom.

  4. #4

    Standaard

    In ik gloof 1962 draaide heel NL van Trio Helenique de CNR LP waarop Varga sto Giallo (bootje langs de vloedlijn?) in de doorzon woning, in de veronderstelling dat dat echt de Griekse vibe was.
    In 1967 of zo de Matthaussen cyclus. Bestond maar uit 4 nummers en de achterkant van de LP was een beetje onduidelijk gefröbel, waarschijnlijk door de kinderen van Trio H. De Cyclus was dan tenminste van de hand van Mikis Theodorakis.
    En beeldschoon. Ik heb m nog steeds.

    Je vertelt me er niet bij welke dingen je in je rechterhand wil verbeteren. En welke regio je woont. En doe het zelf of onder leiding van een guru.?
    En misschien mag ik je wijzen op de dingest ‘ Sounds’, bedoeld om je muziek en die van je broer te posten.

    Wij zijn alleen maar blij met enige verandering van spijs.
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Hoi Enrikos! Ik ben gek op bouzouki muziek. Vroeger met mijn ouders veel naar Griekenland geweest. 4 jaar geleden nog in klein lokaal gedoetje in Athene echt één van mijn beste concerten ooit meegemaakt, één Griek op één bouzouki en een begeleiden gitaar. Wow.

    Ik hoor graag wat van jullie muziek!!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top