Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 februari 2014
    Locatie
    stadje aan een rivier en tussen de fruittelers
    Berichten
    1.598

    Standaard Brom in de pedalenbak

    Goedemiddag.. heren.. wat heb ik verkeerd gedaan?
    De pedalenbak (T Rex Tone Trunk) bestaat uit: Behringer Chronomatic tuner > Morley Distortion/Wah/Volumepedaal > Behringer Vintage Distortion > Electro Harmonix Electric Misstress > T Rex Ghost Tone > Mooer 6 bands EQ.
    Voeding: Harley Benton powerplant (de grote vanwege de mA consumptie van de Morley).
    Zit 'onder' de Tone trunk balken.
    Amp / cab: Orange TH 30 H met PPC 212 OB. op de 7 watt stand. (dwz de '2 buizen en half power' standen)

    nog even niets over de fx loop, ales achter elkaar en de ingang van Orange in (plan is: tuner/Morley/Distortion direct in en de Electric Mistress + Ghost tone + EQ via de fx loop te gaan doen).
    Orage zelf is bromvrij.

    Volgorde van de pedalen zou in theorie moeten kloppen.

    Ja.. alles met geaard stekkerblok op geaard stopcontact.
    en onder 6 Philips spotjes in het plafond (...)
    patchkables kant&klaar gekocht; metalen haakse jackpluggen en geen keukentafel bak&braadwerk

    Takkenbrom reeds op huiskamernivo.. niet te harden.. wel met de EQ 1.6 k band te temperen maar die moet dan ook compleet dicht.
    Bromt ook met de volumeknop van de gitaar dicht (Fret King Corona met 2 strat stijl sc's en 1 stacked P90.. nog niet met andere gitaar geprobeerd.)

    Graag serieuze reacties.. grappen en grollen in de zin van ' je hebt alles verkeerd gedaan dus flikker de complete zooi de kliko maar in' is niet waar ik op zit te wachten want dat was mijn eigen eerste opwelling al.

    Grtz
    MD
    een aap die wel bananen eet speelt vals

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.480

    Standaard

    Als je de voeding er onderuit haalt, en zo ver mogelijk van je pedalen af legt, heb je dan wellicht minder brom?
    Of 220VAC kabel die langs signaalkabels ligt?

    Mocht dit het niet zijn wordt het wellicht toch 1 voor 1 troubleshooten.

  3. #3

    Standaard

    waarschijnlijk probleem met je voeding. Die grote Harley Benton si niet geisoleerd dus eigenlijk heb je alles gewoon achter een daisy chain. Als je nog een losse voeding hebt alle pedalen eens proberen apart te voeden en dan kijken of je de dader kan vinden.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 mei 2009
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.159

    Standaard

    Ik gok (idd) dat de Morley te dicht bij je voeding is gemonteerd, dit is een notoire brom oorzaak.
    De Morley (Pro Series) gebruikt trouwens maar 5 - 10 mA, de (optionele) voeding levert weliswaar
    300 mA, maar die heb je dus niet nodig ...

  5. #5

    Standaard

    Idd koop een degelijke geïsoleerde voeding zoals een voodoo lab, maakt een gigantisch verschil!

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 mei 2009
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.159

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NRJay Bekijk bericht
    Idd koop een degelijke geïsoleerde voeding zoals een voodoo lab, maakt een gigantisch verschil!
    Een voodoo lab direct onder/naast een wah monteren gaat net zo fout hoor, heeft echt niets
    met geïsoleerde uitgangen van de voeding te maken ...
    Laatst gewijzigd door Dutch66; 3 februari 2018 om 19:37

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.024

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dutch66 Bekijk bericht
    Een voodoo lab direct onder/naast een wah monteren gaat net zo fout hoor, heeft echt niets
    met geïsoleerde uitgangen van de voeding te maken ...
    Klopt! Bekijk deze video maar eens even:


  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 februari 2014
    Locatie
    stadje aan een rivier en tussen de fruittelers
    Berichten
    1.598

    Standaard

    Okay dank jullie wel..You have made my day. Ik heb dus gewoon een major cockup op m'n geweten uit de categorie "Elementary My Dear Watson".. want de Morley staat zo'n beetje op de HB PowerPlant. Het mooie is dat The Missus zulks gisteren ook al diagnosticeerde met de tekst '.... klinkt als een trafo..." Jawel.. want die heeft in het verleden stukjes voor Elektuur geredigeerd....
    Dat wordt dus afstand creëeren tussen die twee (ruimte is daar wel voor) maar (1) dat wordt nipt 25 cm en dat is misschien niet voldoende. (2) het 'swoosh' bijgeluid van de Electric Misstress is ook niet eeeeh... mis, zullen we maar zeggen. Heeft het nut en zin om de powerplant te shielden oftewel daar een kooitje van Faraday omheen te bouwen en zo ja doen we dat dan het beste met koper-shielding folie (lijkt me wat slapjes), koperplaat of wiremesh-gaas? Maken we dan ook een draadje van de shielding naar de massa van het gitaarsignaal? Of shielden we de Morley en de Electric Misstress?
    een aap die wel bananen eet speelt vals

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 mei 2009
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.159

    Standaard

    Ik zou eerst eens kijken of 25 cm genoeg is, waarschijnlijk wel, bovendien kan een kwartslag draaien
    ook flink helpen, je verandert dan de 'richting' van het strooiveld van de trafo ten opzichte van de
    (inductie) spoel van de wah.

    De 'swoosh' van de EM is ook een beetje inherent aan het pedaal, probeer deze (eerst) eens met een
    batterij te voeden en check of dit significant verschil maakt, ik denk het niet namelijk ...

    Extra shielding kan natuurlijk nooit geen kwaad, maar de PP zit al in een metalen behuizing dus
    ik vraag me af of het heel veel verschil gaat maken. En idd verbinden met de massa!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top