Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard Nina Simone's piano-solo op gitaar

    In mijn nieuwste project met zangeres (Eva & The Tracies) spelen we My Baby Just Cares For Me van Nina Simone. Na een paar keer repeteren werd me al snel duidelijk dat Nina's iconische piano solo echt onderdeel uitmaakt van dit nummer, dus ik vond dat ik die dan maar op gitaar moest spelen (aangezien we geen pianist hebben). Dus een arrangement voor gitaar gemaakt:

    https://youtu.be/KaDRFrw93bo
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 oktober 2002
    Locatie
    Barneveld
    Berichten
    1.614

    Standaard

    Lekker gedaan Little Jay! Echt een goede vertolking. Ik ben benieuwd hoe dit als totaalplaatje klinkt.

  3. #3

    Standaard

    De familie en de dame zijn, als in het helal, heel korte tijd in elkaars baan geweest. Iets dat altijd als een soort fascinatie aan me is blijven plakken. De dame heeft een klassieke opleiding gehad. Ondanks dat ze veel riedeltjes speelde die een oktaaf hoger of lager werden herhaald of spontaan weer terug kwamen is zij voor mij de belichaming van iemand die nooit twee noten speelde als ze eentje genoeg vond.

    Dat ik nou zo ineens met dit verhaal op de proppen kom is dat ik even een klein brokje moest wegslikken toen ik jouw ‘ding’ hoorde.
    Als ik mijn ogen heel erg goed dicht doe, kan ik zien hoe ze goedkeurend knikt. Moet ik lullige smilies plakken, nee toch? En gloof het of niet, met goedkeuring was ze niet heel kwistig. Zelfs de frasering heb je erin gekregen.

    Nog los van wat er allemaal nog komen gaat, mijn dag is heeeeel mooi.
    Ik hoop dat je ook een clipje maakt van een repetitie of gig.
    Jaytjemineetje, pet helemaal af.
    Vriendelijke groet, Gus



    Editje:
    Als Eva niet genoeg haar best doet moet ik haar wel een pak op haar flikker geven.
    Het kan geen kwaad haar even in te seinen tevoren...........
    Laatst gewijzigd door Duhsjaak; 3 februari 2018 om 09:27
    In Tartiflette we trust…..

  4. #4

    Standaard

    Heel cool.. !!
    Meer informatie over mijn versterkers en mijn Pedalen en Versterker workshops: http://sgravenmade.nl/workshops/vers...uwen-workshop/

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Ik hoopte direct iets te herkennen, want dat nummer kennen we allemaal. Geen groot feest der herkenning, maar wel prachtig gespeeld .

    Gepost met Tapaworst
    147-c Guitars

  6. #6

    Standaard

    Cool, Django meets Nina.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Erg smaakvol jay! Mooie ronde jazz tone ook, super goed gedaan! 👍
    Al zou ik nog wat hammer-on nootjes toevoegen, dat maakt het nog wat bluesier, maat dat is puur persoonlijke voorkeur.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Thanks allemaal! De solo is van Nina natuurlijk, ik speel 'm slechts na. Niet overal even eenvoudig, ik moest wat gitairstische oplossingen vinden voor typische pianistische zaken :-). Nina's decimen bijvoorbeeld: heel vaak dubbelt ze de noten door er een grote terts een octaaf hoger bij te spelen, een decime dus (10th zouden de Amerikanen zeggen). Mij lukt dat alleen in het allereerste loopje in het begin van de solo. Erg listig op gitaar..... en het grote bereik van de piano is ook lastig; enkele lijnen heb ik een octaaf lager gezet. Tot slot de opbouwende akkoorden aan het eind: in Nina's solo is het opbouwende en aanzwellende efect nog veel sterker, dan merk je als gitarist dat je toch echt geen tien noten tegelijk kan spelen!

    En Gus: je maakt me aan het blozen... thanks! Op de Facebook pagina staat een (veel te kort) fragmentje van ons laatste optreden, maar niet van dit nummer helaas. Eva zing het heel leuk en eigen. Eens kijken of we binnenkort in de oefenruimte wat mooie opnamen kunnen maken.

    Hier een fotootje:


    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.026

    Standaard

    Netjes! Mooie sound ook en geloofwaardige vertaling

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top