Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 17
  1. #1

    Standaard Focusrite Scarlett gekocht, maar begrijp er niets van

    Heb een Focusrite Scarlett gekocht omdat ik toch eens wou experimenteren met opnemen via de computer. Dacht dat ik er wel overweg mee zou kunnen, ben nogal technisch aangelegd en IT'er van opleiding, niet dus...

    Heb de benodigde software geïnstalleerd en het apparaat aangesloten, maar weet niet waar te beginnen of wat te doen. Er komt allesinds geen geluid uit de speakers als ik er een gitaar op aansluit, dus iets zal er wel niet kloppen...

    Is er een makkelijke manier om hier snel mee weg te zijn? Heb geen zin om dagen te studeren om het onder de knie te krijgen, dan gaat hij gewoon retour.
    Iemand die een noob kan helpen?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Je moet in je OS de Scarlett als input kiezen.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Het is mij ook gelukt om 'm aan te sluiten dus dan kan iedereen het. Hoe ik het gedaan heb? Geen flauw idee. Zat er ook mee te pielen. Je moet de interne geluidskaart uit de pc overal uitzetten en de scarlett overal inschakelen.

  4. #4

    Standaard

    Scarlet is gekozen als in- en uitgangsapparaat, zo ver was ik al ;-)
    Heb in ableton gevonden dat ik m op channel 2 moet zetten, nu heb ik al geluid, enkel met een vertraging van enkele seconden...
    Totaal geen idee hoe ik nu verder moet. Hoe kan ik een gitaargeluid kiezen? Heb de laatste jaren opgenomen met een Boss microbr, veel eenvoudiger, dit opnemen via de computer is aan mij niet besteed vrees ik.

  5. #5

    Standaard

    Retourorder is gemaakt, heb simpelweg niet het geduld om ermee te leren werken, doe het wel op mn oude manier. Topic mag dicht wat mij betreft.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.605

    Standaard

    En dat binnen 100 minuten. Zou je niet gewoon morgen, fris een nieuwe poging wagen?

    Gepost met Tapaworst
    147-c Guitars

  7. #7

    Standaard

    Hier ook geen bruikbare info bij?:
    https://www.youtube.com/results?sear...srite+Scarlett

  8. #8

    Standaard

    Ben er al de hele dag mee bezig hoor, een dag die ik had kunnen spenderen aan gitaar spelen. Heb er uiteindelijk wel geluid uitgekregen, maar die amp sims die in ableton zitten zijn echt wel dramatisch...

    Als ik dan lees dat je moet investeren in een goede daw, amp sim en nog wat dingen, dan houd het voor mij op. Spendeer mijn geld dan liever aan de dingen waarom het gaat, zoals gitaren en amps, in plaats van aan software die na relatief korte tijd toch alweer verouderd is.
    Heb ook gewoon de tijd niet om deze, voor mij althans, complexe materie onder de knie te krijgen. Had gehoopt op een iets meer plug&play oplossing...

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Als er nu één branche is die niets in pnp ziet is het wel de IT...... maar ik zou mij, zeker in jouw geval, nooit laten kennen.
    Ik heb laatst een Focusrite Saffire gekocht en daar was ik toch wel een half uurtje zoet mee om 'm aan de praat te krijgen. Viel me tegen. Draait prima met Logic Pro en Positive Grid als amp sim.

  10. #10

    Standaard

    Ik wil gewoon wat muzikale ideëen kunnen vastleggen voor later gebruik, en daarvoor is mij dit allemaal te complex en te prijzig. Had gehoopt met die €100 voor de focusrite klaar te zijn, vond ik nog een aanvaardbaar bedrag. Maar om dan nog honderden euro's te investeren in degelijke software gaat mij te ver voor het doel dat ik ermee wil bereiken.
    Tevens heb ik echt de tijd niet om me uren te verdiepen in allerhande complexe programma's. Drukke baan, 2 kleine kinderen, repetitie en optreden met de band,... In m'n schaarse vrije tijd wil ik gitaar kunnen spelen, en niet eerst een hoop software installeren, accounts aanmaken, en uiteindelijk gefrustreerd worden omdat het niet lukt.

    Het zal ook wel met de leeftijd te maken hebben, merk dat ik met de meest digitale snufjes wel problemen heb. Ben dan ook nog van de oude stempel, ga altijd uit van de logica, maar die is voor mij bij veel dingen ver zoek.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top