Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 49
  1. #21

    Standaard

    Vele lak lagen verder. Schuren, lakken schuren, lakken, lakken..........


    Dunning Kruger Effect rulez!

  2. #22

    Standaard Zoiets? Of toch met zonder slagplaat?

    Zoiets moet het gaan worden. Even de hardware erop gelegd. Misschien geen slagplaat. Ik weet het nog niet. Ik had nu alleen voor deze 'kort-door-de-bocht' foto een leeg element kapje en en humbucker zonder kapje liggen. Maar er komen 2 Seth Lovers in met een Nickel cover. Die moeten het visueel en wat betreft geluid helemaal gaan afmaken.

    Nu eerst even 2 weken wachten en dan polijsten, polijsten, polijsten, polijsten en polijsten maar, na 6 lagen 2 componenten lak en 10 lagen nitrocellulose lak of zo. Ik ben de tel kwijt maar de laklaag is nu mooi en glad en dik genoeg om binnenkort te gaan polijsten.

    Dunning Kruger Effect rulez!

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 juni 2013
    Locatie
    Nieuw-Lekkerland
    Berichten
    281

    Standaard

    Ik vind de slagplaat wel toegevoegde waarde hebben in het geheel. Geeft het geheel wat meer body.
    Heel tof geworden!

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.605

    Standaard

    Heel erg gaaf! Met slagplaat doen!

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Ik vind dit een prachtige gitaar worden! De vergelijking met een Telecaster gaat volgens mij alleen nog maar op qua vorm, qua sound moet dit in theorie gaan klinken als een Les Paul.

    Hele interessante neck overigens, ook met die ES-175-achtige inlays! Waar heb je die vandaan?

    *edit: ja, zeker mét slagplaat doen!
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  6. #26

    Standaard

    De hals heb ik voor het astronomisch Chinees bedrag besteld voor € 88,99 bij Grandado. Het is/was een paddle neck van mahonie. Een gok, maar ik vind hem er netjes uit zien. Het meest spannende is straks als de gitaar in elkaar zit hoe hij zal spelen..... Spannend

    De slagplaat hoeft er niet direct op, die heeft geen enkele functie behalve uiterlijk vertoon. Er hoeft niks afgedekt te worden. Dus als de hardware er definitief op gaat kan ik eerst de slagplaat weg laten, en oogt het niet dan is de slagplaat alsnog er zo opgeschroeft. Misschien eerst met dubbelzijdige tape erop plakken voor een 'gewenningsperiode'
    Laatst gewijzigd door robertmolema; 26 januari 2019 om 16:31
    Dunning Kruger Effect rulez!

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    De 2k had je in principe maar een uurtje hoeven te bakken onder een IR lamp en dan was 't hard genoeg geweest om te polijsten.

    Aflakken met nitro kan nooit kwaad in deze.

  8. #28

    Standaard

    Van die IR lamp moet je dan net maar weer weten. Leuke tip. Dank je.

    Ik koos alsnog voor 10 dunne laagjes nitro omdat ik er bij de andere gitaren goed resultaten mee had. Misschien dubbel op. Maar ja, misschien een positieve invloed op de klank............................(not!)

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Dat van 't infrarood staat op de bus 😬😏 en ik heb niks tegen dubbele lak hoor. Prima idee zelfs. De 2k vult en sealt, dan heb je uiteindelijk minder nitro nodig.

  10. #30

    Standaard Klaar.......

    Flink lopen werken aan de hals, met de FretRocker fretten gelijk krijgen, 't was niet best. Maar verder een beetje dikke hals, maar ik heb formaat John Mayer handen, dus daar kan ik mee uit de voeten. Misschien op een dag wat hout eraf halen als ik er niet gewend aan raak. Filmpje met geluid (best wel belangrijk) volgt nog.


    Dunning Kruger Effect rulez!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top