Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 5 van 5 EersteEerste ... 345
Weergegeven resultaten: 41 t/m 49 van 49
  1. #41

    Standaard

    Ik heb hier geen effecten gebruikt die de klank veranderen, een beetje delay en reverb, niet meer.

  2. #42
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ja en die willen we graag niet horen..... over "een beetje" valt te twisten overigens

  3. #43

    Standaard

    Een "heel veel" klein beetje dan:-)

  4. #44
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Ik vind het altijd verrassend dat gitaristen, die heel enthousiast over een pickup zijn, deze met allerlei effecten demonstreren.
    Ach, als dat je sound is. Ik gok erop dat The Edge ook alles beoordeelt met z'n delay ...lay ...lay ...lay ... aan
    "Meten is weten, gissen is missen"

  5. #45

    Standaard

    Hihihi, helemaal gelijk:-) En de grote nu al legendarische Ronnie Flex test zijn mics vast niet zonder autotune!!!

  6. #46
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Grappig zeg: mahonie neck en body, humbuckers, set neck.... alle specs van een Les Paul en toch klinkt het als een Tele! Hoe kan dat nou weer?!? Is dat de 25,5” schaal?

    Klinkt goed en oogt prachtig!
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  7. #47
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ja dat is de scale.


    Houtsoort is hoofdzakelijk belangrijk voor wie dat belangrijk vindt.

  8. #48

    Standaard Seth Lovers

    Nee, niet de scale, mijn b(r)ouwsel heeft een Gibson mensuur van 63 cm. Het zijn de Seth Lover humbuckerd. Die klinken echt verrassend helder. Ik ben er echt blij mee. Een echte Tele heeft toch net wat meer die bluesy bite. Deze Seth Lovers hebben de voordelen van de humbucker met een klank die wel inderdaad meer als single Coils klinken. Sweet is de juiste omschrijving denk ik. Ik ben er blij mee. Dexe opname is gemaakt met een Vox AC30, waardoor ze niet zo 'sweet' klinken als ze kunnen. Ik heb op andere versterkers (ook) mooie klanken eruit gehaald. Ik heb overigens genoeg andere gitaren met 'hummende' single coils of te neuzige humbuckers (ook mooi) om een rechtvaardige vergelijking te maken.

  9. #49

    Standaard

    Overigens zijn ze niet ge-wax potted, dus ze gaan flink gillen met distorion op podium/oefenruime niveau.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top