Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 49

Threaded View

  1. #8

    Standaard Update

    Ik zat te Googlen op Google afbeeldingen op Les Tele's en kom ik mijn eigen blok hout tegen van de body van deze thread. Ik dacht ik moet maar eens een update posten:

    Omdat ik niet echt een vaste werkplek heb met een kolomboor en zo, heb ik maar eens in China bij Grandado voor slechts € 88,00 een peddelhals van mahonie besteld (ik ben benieuwd). Deze kwam binnen een week binnen (!) en kan ik weer verder. Ondertussen hebben de inwoners van mijn kast (houtwormen) ook een bezoek aan mijn body gebracht. Precies over de middenlijn hebben ze gesnoept. Ik heb een poging gedaan dit dicht te maken, maar dit wordt nooit mooi dus ik ga er een mahonie balk in het midden in fresen.
    De headstock heb ik inmiddels uitgefreesd zoals een tele en de pocket is ook al aardig passend, alleen de bodem van de pocket moet alleen nog een beetje hellend worden afgefreed om een goede hoek voor de hals te lijmen. Ik ga er namelijk een Tune-O-Matic en stopbar als brug op monteren.

    Deze hals heeft ook een echte Gibson Les Paul mensuur, dit om de Les Paul klank nog meer te kunnen evenaren.

    De topkam van de brug moet zeker even vervangen worden want dat hebben 'die Chinezen' er even te snel op gelijmd. Zal ook wel plastic zijn en ik ga altijd voor Tusq.



    Laatst gewijzigd door robertmolema; 8 december 2018 om 13:27
    Dunning Kruger Effect rulez!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top