Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 19
  1. #1

    Standaard Geluid thuis vs repetitie

    Hebben jullie dat soms ook, dat tijdens de repetitie met een drummer, bassist en andere gitariste, je licht crunchy geluid eigenlijk veel cleaner klinkt dan dat je het thuis alleen hoort?

    Dat valt me echt elke keer zo hard op, en ik snap niet waarom.
    Op repetitie draai ik dan een beetje meer gain in, maar als je gaat boosten voor de intensere stukken krijg ik wat teveel compressie waardoor het wat te zompig aanvoelt en er een stuk definitie verloren gaat.

    Laat ik mn amp staan zoals thuis dan zegt iedereen zo van "dat mag wat dirtier joh"... terwijl het thuis wel goed klonk.

    Dit is mijn ervaring, bij dezelfde volumes, dus luid genoeg om een drummer te volgen.
    Enige ervaringen of tips?

  2. #2
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Als je met een band speelt valt dat rauwe grotendeels weg. Ook in de mix van een druk en stevig nummer bij opnames gebeurt dat.
    Een heel vies sologeluid kan in de mix ook erg mooi en schoon klinken.
    Laatst gewijzigd door Brad; 31 januari 2018 om 22:25

  3. #3

    Standaard

    Minder bas, meer mids!

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.334

    Standaard

    Ja het is een bekend fenomeen! Amps en instellingen klinken thuis anders dan in een repetitiehok of op het podium. Dat maakt het instellen van multi effects zo lastig: heb je thuis een uur zitten pielen en op het podium klinkt het ruk.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.562

    Standaard

    Het slechtste wat je kunt doen is er meer gain indraaien. In een live situatie is definitie al een issue, meer gain gaat daar zeker niet bij helpen. Als je thuis de juiste hoeveelheid korrel hebt, zou dat op het podium eigenlijk ook genoeg moeten zijn. Ik denk dat het dan vooral hoorbaarheid is waar het op misgaat. Sjtevel gaf het al aan, meer mids en minder bas. Zorg dat je in je eigen frequentiegebied blijft, daarbuiten gaat ten koste van de definitie en je hoorbaarheid.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.334

    Standaard

    Welke versterker heb je?


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  7. #7

    Standaard

    Een Orange AD30 dual channel head, en een zilla 2x12, met een creamback en een v30 speaker.

    Heb nog een ocd en een sho van zvex voor meer gainage.
    Mn main gitaar is een Hanson Cigno met 3 p90's en bigsby.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.334

    Standaard

    Dan ligt het IMHO zeker niet aan je gear. De V30 speaker prikt door alles heen.
    Je hebt last waar zovelen last van hebben en dat is dat in repetitiegeweld/livegeweld alles anders kan klinken.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Maakt al uit waar je je versterker neerzet tov muren etc. Ik heb allang opgegeven om me er druk over te maken dat je omgeving bepaalt hoe je versterker klinkt.... op podia heb je dit namelijk ook. Kon bij m'n oude stereo set het altijd goed krijgen door de presence en volumes op de eindversterker aan te passen.
    Laatst gewijzigd door Erik de Perik; 3 februari 2018 om 02:11

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Wat Erik zegt: het ene of die keer in het andere repetitiehok maakt al dat je je amp moet bijregelen. Je moet leven met de omstandigheden.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top