Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 29 van 29
  1. #21

    Standaard

    Smakvolle noten en geluid. Zeer David Gilmour-achter... dus ik twijfel niet aan je invloeden. Hehe Bewust gekozen backing track.

    Ik mis een opbouwing, maar die zijn de nadelen van een backing track. En op dit gebied vraagt de muziek van Pink Floyd ook geduld. Maar dit van achter het scherm is moelijk te hebben. ...Zap zap!

    Mooi gespeeld.

    Kapteijns strat? Wat is dit? Zelf-gemaakt gitaar?
    Laatst gewijzigd door USofguitar; 8 februari 2018 om 14:11

  2. #22

    Standaard

    Kapteijns guitars.
    heeft een website.
    hij bouwt nog niet zo lang, maar wel ok vind ik.
    ze klinken beter dan de fenders die ik had iig.

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Ik vind het helemaal niet verkeerd hoor. En het is een momentopname. Speel je hem morgen in, dan komt er vast iets anders uit. De kunst is los te komen van patroontjes, de muziek zo intens te voelen, dat je plots iets speelt wat je niet van jezelf had verwacht. Dat mis ik nog een beetje, een stukje emotie. En je hebt voldoende techniek om buiten de lijntjes te kleuren. Maar nogmaals, echt niet verkeerd hoor.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  4. #24
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Improviseren zit mij in het bloed. Toch zou ik persoonlijk op Shine on niet gaan improviseren. De kracht van dat nummer is het arrangement. De juiste rake noten op de juiste plaats. Maar iedereen zal daar weer anders over denken.

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.458

    Standaard

    Tis gewoon een blues schema hoor Brad. Ik geloof niet dat Gilmour dat anders bekeek.
    Alleen... Gilmour denkt vanuit de oude bluesmannen, vraag & antwoord. Verhaaltje.
    Je kan dat nafluiten uiteindelijk.
    Dat gaat bij 99% van de youtubers verloren, die denken, I, IV, V, pentatoon, hatsikidee, hebbes.
    De vraag is dan, ok, en wat maakt jouw versie zo bijzonder van die 99%?
    Als je daar een goed antwoord op hebt heb je een goed filmpje wat mij betreft.
    Laatst gewijzigd door Pepe; 8 februari 2018 om 15:03
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  6. #26

    Standaard

    Tsja, emotie in mijn spel is ongeveer het enige waar ik mee bezig ben in mijn spel. Mensen raken. Met de goeie toon en de goeie riffs.
    maar blijkbaar komt dat niet bij iedereen binnen.
    en verder, spontaniteit.
    ik probeer mer er juist in te trainen alleen maar dingen te spelen die ik zo bedoel.
    de scheidslijn tussen spontaniteit en het kiezen van riffs die werken.
    hoewel op het podium de spontaniteit meer de overhand heeft, omdat je dan de vibe van publiek hebt.

    nee, zomaar doen wat mijn vingers willen, daar ben ik niet (meer) van.

    improviseren op shine ? Gilmour en snowy white doen niet anders...

    overigens vind ik het wel leuk dat er zoveel gekletst kan worden over ...idd. Een moment opname.
    Laatst gewijzigd door koella; 8 februari 2018 om 15:16

  7. #27
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Interessant vind ik dit. Als je naar de live opnames van de jaren 70 van Floyd luistert dan wijkt het allemaal behoorlijk af van de studio tracks. Toen Floyd in de jaren 80 weer actief werd zonder Waters hadden Gilmour, Mason en Wright het gevoel dat ze zich extra moesten bewijzen. Bij de tournee die op het destijds nieuwe album volgde speelden de heren opvallend strak en hielden zich meer dan ooit aan de arrangementen van de studio tracks.
    Persoonlijk vind ik de live optredens van die tour het beste wat Floyd live heeft gedaan, juist omdat ze zich zo aan de arrangementen van de studio tracks hielden. Vijf jaar later bij de Division Bell tour was dat gevoel van zich te moeten bewijzen zonder Waters al een stuk minder en er was op die tour dan ook veel meer sprake van een losse aanpak en improvisatie. En wat mij betreft was het ook een stuk minder. Delicate sound of thunder vind ik dan ook veel beter dan Pulse.

    @Koella
    Dit is geen kritiek op jouw improvisatie hoor, ik vind het prima wat je doet.

  8. #28

    Standaard

    Nee snap ik.
    maar je hebt toch gelijk.
    nu bedenk ik me zo dat geen een live cd van floyd me ooit heeft kunnen bekoren.
    de arrangementen en opnames waren zo goed uitgekiend.
    met de studio opnames was alles wel gezegd denk ik.

    en verder vind ik amused to death de beste floyd cd.
    en jeff beck op die cd “a religious experience” zoals waters zegt.

  9. #29

    Standaard

    En nu heb ik genoeg van dit topic.

    lets move on.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top