Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 29
  1. #1

    Music Impro op shine on you crazy diamond op mijn nieuwe strat

    Rechtstreeks opgenomen, dus geen topkwaliteit, maar toch.

    https://m.youtube.com/watch?v=PWaHstf00S4

  2. #2

    Standaard

    Mooie solo. Ik vind het erg prettig dat je nergens probeert om de originele melodie na te spelen. Ook je sound is aangenaam anders.

    Toch nog een puntje van kritiek: Ik mis een beetje een opbouw. Misschien toewerken naar een iets hogere notendichtheid en feller spel in het midden en dan weer afzakken naar het einde toe. Dat zou zo'n solo nog een stuk interessanter kunnen maken.
    Duesenberg Double Cat 12-string, Duesenberg Fullerton TV, Gibson LP Classic DC, Gibson ES 339, Fender Am Special Strat, Fender TL52 VNT Tele MIJ, Ibanez 540R, Danelectro Longhorn Baritone & Baby Sitar, Eastman AR910CE, Aristides 020. Te koop: Aristides 070, Fernandes Revolver + Sustainer, Gitane DG-560, Alhambra 3C CW E1, Taylor 522e 12-fret

  3. #3

    Standaard

    Dank je.
    goed punt trouwens.
    hou ik rekening mee volgende keer.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.979

    Standaard

    Smaakvol, mooie noten, gaat te lang door om interessant te blijven voor mij persoonlijk.

  5. #5

    Standaard

    Ja vond ik zelf ook wel.
    was ook meer bedoeld als demo’tje.
    verschillende standjes en zo ... just noodling around.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.484

    Standaard

    Je blijft vooral in die ene pentaton heen er weer fietsen. Dan mis je bijvoorbeeld de F# op de vijfde trap, iets wat Gilmour dus juist nadrukkelijk dan wel doet. Ik mis ook opbouw, zit er niet in. En iets spectaculairs, zo'n ding wat je verrast.
    Voor de rest zeker niet onaardig.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  7. #7

    Standaard

    Gebruik ik wel ergens. Luister maar.
    niet vaker nee, vind ik zo cheesy.
    de 9 gebruik ik ook. zit niet in de standaard min. penta, zoals je ongetwijfeld weet.
    dus ontbreekt alleen de 6 nog.
    dus ja ... sorry anders.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.484

    Standaard

    Jaja, ik hoorde hem de eerste keer, nog een restje Gilmour dacht ik haha
    je kan het cheesy noemen om de juiste noten te spelen maar wat je dan doet op 3.09 als alternatief... niet mijn keuze
    maar soit
    als je zo'n lange tijd moet soleren over iets min of meer lineair dan kan je alle beetje gebruiken zou je zeggen
    ik schiet dan al vrij snel in dubbel stops, gooi er triolen doorheen, losse snaren enz.
    Zo heeft iedereen zijn truken om dingen interessant te houden lijkt me.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  9. #9

    Standaard

    Klopt.
    als een bus.

  10. #10

    Standaard

    Tsja, ik zal weer eens niet wat hebben.
    Had m bijna overgeslagen in verband met een hoge mate van comfortably numb en crazy Diamond vermoeidheid. Toch geluisterd.

    Ik snap de argumenten van de anderen. Ik zeg ook niet dat het niks voorstelt, maar zou die graag onder de kleine gebreken scharen.
    Als ik de standaard Still got the blues slapback buiten beschouwing laat (mijn reden om maar een bonuspunt toe te kennen) vind ik m plezierig anders. En de gitaar klinkt ook nog eens fijn.

    Ik heb de Chris Spedding slapback geprobeerd, maar die vond ik met 140 of 160 mS toch wat onrustig. Maar even goed bedankt voor de suggestie, Pepe.
    Mijn knoppie staat momenteel weer op 210. Niet dat jij daar wat mee moet, maar misschien een aanmoediging om daarmee eens te experimenteren.
    We gaan niet allemaal slaafs achter de heer Goudvis aan hè. En maar happen naar lucht, nou ja...., dat doet ie nu ook niet meer.

    Laat ik met een samenhangende zin eindigen: blij dat je m hebt gepost.
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top