Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 17 van 17

Discussie: Ik heb geen Clou !

  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    bijna, ik bedoel de burnt Umber of de Brasil Brown van schmincke (dat zijn beide Acryl verven op waterbasis, en nee je hoeft niet bang te zijn dat dat reageert met Cellulose )
    dus voor de burst verdun je de Brasil Brown met wat water en door middel van rondjes draaien (van Buiten naar binnen) bouw je dan een burst rand op
    life sucks and then you die

  2. #12

    Standaard

    Of af-frezen met een bitje zodat hij gelijkmatig rond wordt. Of is dat niet de beste/juiste manier voor een fake bindingen?

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    dat kan ook en werkt wellicht sneller dan met de hand schuren, ik heb het tot nu toe altijd met de hand gedaan omdat de frees de vervelende gewoonte heeft opeens te veel te happen (bijvoorbeeld, stel je gebruikt de zijkant van de Body als geleider en en komt er dan achter dat op de plek waar je de jackingang hebt uitgeboord er geen steun meer is en HAP !
    life sucks and then you die

  4. #14
    Member
    Geregistreerd
    12 september 2013
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    49

    Standaard

    Ik heb een aantal keren Clou gebruikt en ik vind het geweldig spul. Je kan op verschillende sites van 6 euro een zakje bestellen.

    Om die kleuren te krijgen die je wilt moet je beginnen met zwart of donkerbruin. Gooi 1/4 zakje in een schaal met heet water. Da's meer dan genoeg. Probeer het op een stukje ander hout om te zien hoe donker het wordt. Daarna je top aan een stuk door stainen. Niet treuzelen maar gelijk door. Alles moet tegelijk nat zijn. Ik zette daarna vaak de föhn erop om snel te drogen. Als het droog is kan je gewoon met de hand schuren. 240 grid of zo. Na het schuren natte doen erover om te kijken hoe het oogt. Te veel geschuurd? Doe je het nog een keer. Is het zwart naar je zin? Dan doe je het zelfde met de oranje tint. Zorg dat je een aantal kleuren paraat hebt. Je kan ook verschillende opgeloste kleuren beetje mengen om net een andere kleur te krijgen. Net als verven in de kleuterklas...

    Proberen proberen proberen....



    Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

  5. #15

    Standaard update, met Clou :-)


    Eerst gekozen voor een dikke laag Clou |Mahonie en daarna flinks afgeschuurd en daarna (zie GIF) oranje Clue erop.

    En ik ben er tevreden mee.

    Nu nog schuren, lakken en polijsten.......................

    Bedankt voor de tips, vooral dus kennelijk 2 kleuren te gebruiken en de donkerste het eerst en daarna die verwijderen (en het kijken van JoeTjoeb fimpjes)

    Laatst gewijzigd door robertmolema; 11 januari 2019 om 00:43
    Dunning Kruger Effect rulez!

  6. #16

    Standaard

    even terzijde.
    wat een ongelofelijke mooie bodies komen er in dit topic voorbij.
    gitaarpr0n!!!! *doekje*
    te koop: westone pantera en ibanez artfield AFD-40

  7. #17

    Standaard

    Tee.

    Te koop: Continental resonator cone, 9 1/2 inch. Nieuw.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top